سه‌شنبه، مرداد ۱۰، ۱۳۹۱

قیمت مصوب مرغ در سازمان میوه و تره بار شهرداری تهران

مقایسه دو نرخ نامه گوشت مرغ

ردیف

نام محصول

نرخ مصوب کیلوگرم (ریال)

میزان تغییر(ریال)

۲۲تیرماه

۱۰مردادماه

۱

ران مرغ با پوست بدون دنبالچه، چربی و سرساق

۶۹۵۰۰

۷۰۵۰۰

۱۰۰۰

۲

ران مرغ بدون پوست، دنبالچه، چربی و سرساق

۸۲۰۰۰

۸۲۵۰۰

۵۰۰

۳

مغز ران با پوست

۹۴۰۰۰

۹۴۵۰۰

۵۰۰

۴

مغز ران بدون پوست

۱۰۰۰۰۰

۱۰۱۰۰۰

۱۰۰۰

۵

ساق مرغ با پوست و بدون سرساق

۹۴۰۰۰

۹۴۵۰۰

۵۰۰

۶

ساق مرغ بدون پوست و سرساق

۱۰۳۰۰۰

۱۰۴۰۰۰

۱۰۰۰

۷

سینه مرغ با پوست، بدون شش، گردن و بال

۸۵۰۰۰

۸۵۵۰۰

۵۰۰

۸

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن و بال

۹۴۰۰۰

۹۴۵۰۰

۵۰۰

۹

ران و سینه با پوست بدون دنبالچه، شش، گردن و بال

۷۷۰۰۰

۷۷۵۰۰

۵۰۰

۱۰

ران و سینه بدون پوست، دنبالچه، شش، گردن و بال

۸۸۰۰۰

۸۸۵۰۰

۵۰۰

۱۱

بال کبابی ساده (بدون نوک بال)

۶۰۵۰۰

۶۱۰۰۰

۵۰۰

۱۲

بال کبابی زعفرانی (بدون نوک بال)

۶۰۵۰۰

۶۱۰۰۰

۵۰۰

۱۳

بازوی کبابی

۶۹۵۰۰

۷۰۵۰۰

۱۰۰۰

۱۴

بازوی کبابی زعفرانی

۶۹۵۰۰

۷۰۵۰۰

۱۰۰۰

۱۵

مخلوط بال و بازو کبابی ساده

۵۷۵۰۰

۵۸۰۰۰

۵۰۰

۱۶

مخلوط بال و بازو کبابی زعفرانی

۵۷۵۰۰

۵۸۰۰۰

۵۰۰

۱۸

فیله مرغ

۱۴۴۰۰۰

۱۴۵۵۰۰

۱۵۰۰

۱۹

فیله مرغ زعفرانی

۱۴۴۰۰۰

۱۴۵۵۰۰

۱۵۰۰

۲۰

گردن مرغ بدون پوست

۳۶۵۰۰

۳۶۵۰۰

۰

۲۱

شنیسل بدون آرد

۱۲۱۰۰۰

۱۲۲۰۰۰

۱۰۰۰

۲۲

شنیسل با آرد

۱۰۶۰۰۰

۱۰۷۰۰۰

۱۰۰۰

۲۳

جوجه چینی (شنیسل فیله)

۱۲۴۰۰۰

۱۲۵۰۰۰

۱۰۰۰

۲۴

پاچینی ۱۰ عددی مرغ

۷۶۰۰۰

۷۶۵۰۰

۵۰۰

۲۵

جوجه کباب بی استخوان و بدون بازوی ساده

۱۳۳۵۰۰

۱۳۴۵۰۰

۱۰۰۰

۲۶

جوجه کباب بی استخوان و بدون بازوی زعفرانی

۱۳۳۵۰۰

۱۳۴۵۰۰

۱۰۰۰

۲۷

جوجه کباب با استخوان ساده

۹۴۰۰۰

۹۴۵۰۰

۵۰۰

۲۸

جوجه کباب با استخوان زعفرانی

۹۴۰۰۰

۹۴۵۰۰

۵۰۰

۲۹

مرغ کنتاکی

۷۶۰۰۰

۷۶۵۰۰

۵۰۰

۳۰

سینه مرغ سوخاری

۷۶۰۰۰

۷۶۵۰۰

۵۰۰

۳۱

دل مرغ پاک کرده

۶۰۵۰۰

۶۱۰۰۰

۵۰۰

۳۲

جگر مرغ

۳۶۵۰۰

۳۶۵۰۰

۰

۳۳

سنگدان مرغ

۳۶۵۰۰

۳۶۵۰۰

۰

منبع: سازمان میوه و تره بار شهرداری تهران

 

مثنوی محمدی

معاون امور زنان و خانواده مرکز امور زنان ریاست جمهوری گفت: انقلاب اسلامی ما هدفش کسب رفاه نبود

کنترل جمعیت با وجود آمار نازایی زنان معنا ندارد

 

معاون امور زنان و خانواده مرکز امور زنان ریاست جمهوری گفت: در شرایطی که ۲۰ درصد از زنان ما دچار نازایی هستند با این آمار کنترل جمعیت معنایی ندارد.

زهرا سجادی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به کاهش رشد جمعیت در کشور گفت: باید سیاستهای افزایش جمعیت در کشور جایگزین سیاستهای گذشته در این رابطه شود. ما در کشوری هستیم که دانشمندان بزرگی مانند دانشمندان شهید هسته ای داشتیم که دشمن نگذاشت برای کشور باقی بمانند. ما هر چه به جمعیت خود بیافزاییم بر جمعیت نخبگان خود افزوده ایم و هر چقدر جمعیت کاهش پیدا کند جمعیت دانشمندان ما کم می شود.

وی ادامه داد: برخی گمان می کنند با داشتن یک یا دو بچه رفاه بیشتری خواهند داشت اما مگر ما برای رفاه قیام کردیم ،انقلاب اسلامی ما هدفش کسب رفاه نبود و ما باید به فکر سربلندی کشورمان باشیم.


سجادی با بیان این که یکی از سیاست های آپارتاید در آفریقای جنوبی عدم اجازه افزایش جمعیت سیاه پوستان بود گفت: همین سیاست در حال حاضر در کشورهای در حال توسعه دنبال می شود اما کشوری مانند ما که به ارزشهای اسلامی معتقد است باید ارزشها و ضد ارزشها را به درستی تشخیص دهد متاسفانه پیش از این ازدیاد جمعیت به ناهنجاری تبدیل شده بود که همین دیدگاه سبب شد کشور ما تا ۲۰ ، ۳۰ سال آینده به سوی پیری رود.

این مقام مسئول حوزه زنان ادامه داد: کشور ما نیاز به نیروهای جوان، پویا و خلاق دارد و همین جمعیت جوان است که غرب را به وحشت می اندازد زیرا ۱۵ تا ۲۰ درصد کشورهای اسلامی را جوانان تشکیل می دهند و غرب در سیاست های تشویقی خود برای رشد جمعیت شکست خورده است.

وی با تاکید بر این که سیاستهای افزایش جمعیت در تمامی طرح های آموزشی مرکز مانند مطلع مهر، رحمت، طلیعه و... گنجانده شده است گفت: کتابهای جدیدی در این زمینه بر مبنای ارزش های اسلامی تالیف می شود.

سجادی با اشاره به این که در این زمینه از کتاب های ترجمه استفاده نمی شود گفت: ما نیاز داریم بر اساس مبانی اسلامی و دینی تولید محتوا کنیم و کتابهای تدوین شده برای استفاده عموم است و تنها به مراکز دانشگاهی محدود نمی شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود تغییر سیاستها دانشگاه ها از تدریس کتاب شکوه همسرداری خودداری می کنند گفت: با تغییر سیاستهایی که به طور جدی نیز از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده است نگرشها نسبت به این کتاب تغییر می کند اما حداقل خواسته ما این است که اگر این کتاب را هم تدریس نمی کنند حداقل کتاب تنظیم خانواده از کتاب های دانشگاهی حذف شود.

 

حضرت آیت‌الله سبحانی: در ازدواج باید دختر محترمانه در خانه بماند، نه این‌که خود را تزیین کند و در خیابان‌ها بچرخد تا همسری پیدا کند، این کار خلاف سنت است

   انتقاد آیت‌الله العظمی سبحانی از ازدواج های خیابانی 

 

  به گزارش خبرگزاری حوزه، معظم‌له، ظهر امروز در ادامه سلسله مباحث تفسیری خود در مدرسه  حجتیه  قم گفتند: زن، مقام بالایی دارد، اما اگر خود را به عنوان مطاع عرضه کند، بی‌ارزش می‌شود.

ایشان ادامه دادند: در ازدواج باید دختر محترمانه در خانه بماند، نه این‌ که خودش را تزیین کند و در خیابان‌ها بچرخد تا شوهر پیدا کند، این کار خلاف سنت است.


حضرت آیت‌الله سبحانی با اشاره به سست بودن بنیان این گونه ازدواج‌ها، خاطر نشان کردند: الان دخترها خود را به صورت کالا در آورده‌اند تا شوهر پیدا کنند، این ازدواج‌ها چند صباحی بیشتر دوام ندارد.

معظم‌له در بخش دیگری از سخنان خود به تفسیر آیاتی از سوره علق پرداخته و گفتند: آیه اول این سوره به قرائت قرآن امر می‌کند و آخر آن هم به سجده ختم می‌شود؛ یعنی باید علم و عمل توأم باشد.

ایشان با اشاره به معنای کلمه اقرا در آیه شریفه « اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ» اظهار داشتند: قرائت یعنی خواندن از روی مکتوب و برخی به اشتباه آن را ضمیمه شدن حروف و کلمات به یکدیگر می‌دانند.

حضرت آیت‌الله سبحانی ادامه دادند: طبق نظر دوم برخی شبهه می‌کنند که وقتی انبیاء به مقام نبوت می‌رسند، تعلیمات الهی را از سوی خود ارائه می‌کنند نه از سوی خدا، که پاسخ آن از معنای صحیح قرائت روشن می‌شود.

ایشان افزودند: چون قرآن فرموده است «اقرا» و نفرموده «قل» معلوم می‌شود از "با" بسم‌الله تا "سین" الناس مربوط به خداست و پیامبر(س) فقط آنچه را خدا گفته می‌خوانده است.

معظم‌له در پاسخ به شبهه دیگری که در این صورت مقام پیامبر‌(ص) نغوذ‌بالله تا حد ضبط صوت پایین می‌آید، گفتند: ضبط صوت درک ندارد، اما پیامبر‌(ص) آیات قرآن را دریافت، درک و تفسیر کرده و سپس به مردم منتقل می‌کردند.

انتهای پیام  20/313

فصل بندگی    شماره خبر: 277417       15:57 - 1391/05/10    

 

زنان مجرد کجا را اجاره کنند؟

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: فرمول تبدیل رهن به اجاره در بازار اجاره مسکن، در قراردادهای رهن و اجاره اتاق و پانسیون به دانشجویان و کارمندان نیز راه پیدا کرده است و از طرف دیگر اتاق مهمان یکی از مزیتهایی است که برخی از پانسیونها از آن بهره مند هستند.
این دو ویژگی پانسیون ها، این روزها بر جذب مستاجران مجرد بسیار تاثیرگذار بوده است.


نزدیکی به مترو، ایستگاه اتوبوس و خط اول تاکسیرانی، برخورداری از اینترنت پرسرعت، مبله و وایرلس رایگان، جزو امکاناتی هستند که در حال حاضر با گذشت زمان اکثر پانسیونها باید از آنها برخوردار باشند و فراهم بودن چنین امکانات رفاهی به عنوان ویژگی شناخته نمیشود.


پانسیونی مختص بانوان در مرکز تهران واقع در خیابان انقلاب از اتاقهای ۲، ۴ و ۶ تخته برخوردار است که مبلغ ودیعه برای اقامت اتاقهای ۴ و ۶ تخته به ازای هر نفر ۲۰۰ هزار تومان است و اجاره ماهانه اتاق ۶ تخته نیز به ازای هر تخت ۱۴۰ هزار تومان، اجاره ماهانه اتاق ۴ تخته ۱۵۰ هزار تومان است و اما اتاق 2 تخته به دلیل نیمه خصوصی بودن از ودیعه ۲۱۰ هزار تومانی و اجاره ۳۰۰ هزار تومانی به ازای هر تخت بهره مند است.
این خوابگاه ساعات ورود و خروج مستاجران خود را کنترل میکند، زیرا قبل و بعد از ساعات تعیین شده از ورود یا خروج متقاضیان معذور است. اما هر یک از ساکنان پانسیون میتوانند ماهانه یک مرتبه پذیرای یک مهمان باشند؛ زیرا اتاقی برای پذیرش مهمان در نظر گرفته شده است.


از سوی دیگر در خیابان عباس آباد یک خوابگاه برای بانوان این امتیاز را مهیا کرده است که متقاضی اجاره تعیین شده را در صورت تمایل به صورت رهن با شرایط تبدیل اجاره ماهانه، هر ۳۰ هزار تومان به ازای یک میلیون تومان پرداخت کنند و طبق گفته مسوول این خوابگاه، ساکنان از کلیه امکانات رفاهی برخوردار هستند.
۱۵۰ هزار تومان ودیعه اتاقهای ۴، ۶، ۸ و ۱۰ تخته است و اجاره ماهانه ۱۲۸ هزار تومان برای اتاقهای ۱۰ تخته، ۱۴۹ هزار تومان اجاره ماهانه برای اتاقهای ۸ تخته، ۱۵۸ هزار تومان اجاره ماهانه اتاقهای ۶ تخته و ۱۷۸ هزار تومان اجاره ماهانه اتاقهای ۴ تخته در این خوابگاه است البته متقاضی بنا به درخواست خود میتواند اجاره ماهانه را با تقسیم کردن بر ۳۰ هزار تومان به رهن تبدیل کند.


علاوه براین، در خیابان مطهری پانسیونی برای کارمندان و دانشجویان خانم در نظر گرفته شده است که آنها با ارائه کارت دانشجویی و گواهی اشتغال به کار اتاق مورد نظر خود را اجاره کنند و پارکینگ جزو امکانات ویژه این خوابگاه است.


اتاقهای ۲ تخته در این خوابگاه با شرایط ۲۰۰ هزار تومان ودیعه و ۳۱۰ هزار تومان اجاره ماهانه، اتاقهای ۴ تخته با ۲۰۰ هزار تومان ودیعه و ۲۱۰ هزار تومان اجاره ماهانه و همچنین اتاقهای ۶ تخته با ودیعه ۲۰۰ هزار تومان و ۱۷۰ هزار تومان اجاره ماهانه، آماده واگذاری به متقاضیان است.
پانسیون مذکور برای مهمانان ساکنان خود اتاقی در نظر گرفته است البته هزینه هر شب اقامت در اتاق مهمان ۱۰ هزار تومان است.