جمعه، آذر ۲۵، ۱۳۹۰

اثبات علمی حضور فیزیکی امام زمان‌(عج) در چند مکان‌ در آن واحد

آیت‌الله زابلی در نشست «چرا باید از امام مهدی گفت» مطرح کرد؛
اثبات علمی حضور فیزیکی امام زمان‌(عج) در چند مکان‌ در آن واحد
خبرگزاری فارس: استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به انکار حضور امام عصر(عج) در همه جا از سوی دشمنان، در دلایل تبیین علمی حضور فیزیکی امام زمان (عج) در چند مکان‌ در آن واحد، به نظریه‌های «هایزنبرگ» و «لورنس» از شاگردان انیشتین استناد کرد.
خبرگزاری فارس: اثبات علمی حضور فیزیکی امام زمان‌(عج) در چند مکان‌ در آن واحد
آیت‌الله سید محمدحسین حسینی زابلی از اساتید اخلاق حوزه و دانشگاه و کارشناس مهدویت
به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه فارس، آیت‌الله سید محمدحسین حسینی زابلی از اساتید اخلاق حوزه و دانشگاه و کارشناس مهدویت در نخستین نشست از سلسله نشست‌های فرهنگ مهدوی با عنوان «چرا باید از امام مهدی گفت» با اشاره به اینکه نماز دارای ظاهر و باطنی است، «ولایت» را رکن باطنی نماز دانست و تصریح کرد:
نماز یعنی ولایت امیرالمومنین علیه‌السلام، یعنی ولایت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف که ائمه معصومین در همه حالات خویش در اقامه نماز بودند، از این جهت است که می‌گوییم «السلام علیک حین تصلی» چرا که تمام افعال ائمه بر نماز استوار بوده است.


وی با اشاره به اینکه برخی با استناد به آیه «إِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ مِّثْلُکُمْ» در خصوص مقامات معنوی و اوصاف خاص ائمه مصومین علیهم‌السلام شبهه می‌کنند، افزود: پیامبر و امامان در ظاهر مانند بشر هستند، اما در باطن فوق بشر هستند، همایشی در هفته وحدت برگزار شد که در این همایش عبدالرحمن محمود از آفریقا روایتی را نقل کرد مبنی بر این که؛ عربی نزد پیامبر (ص) آمد و گفت «ای پیامبر بهترین صحابی شما چه کسی است»، پیغمبر (ص) فرمودند «اولی»، بعد عرب پرسید «بعد از او چه کسی؟»، فرمود «دومی، سومی، طلحه، زبیر و سعد بن وقاص»، عربی رو به پیامبر کرد و گفت « چرا از علی سخنی نمی‌گویید؟»، رسول اکرم(ص) فرمود «گفتید، بهترین اصحابم چه کسانی هستند، از جان، نفس و قلبم نپرسید که بگویم علی جان و قلبم است».


وی با اشاره به اینکه اگر صفاتی برای پیامبر(ص) ثابت شود، برای دیگر حضرات معصومین و امام زمان (عج) هم ثابت شده است، ادامه داد: پیامبر(ص) نیامده بود که خودش را معرفی کند، آمده بود که خدا را به مردم معرفی کند و آنها را به عبودیت رب سوق دهد، رسول خاتم (ص) خودش را در اعلی‌ مرتبه عبودیت ذکر کرده است، امام حسین علیه السلام که در برابر انبوه دشمنان و در ملاء عام نماز را اقامه می‌کند، از این جهت است که حجت را بر مردم تمام کند، چرا که آنها آمده‌اند، مردم را به عبودیت سوق دهند.


آیت الله زابلی با بیان شجاعت‌های «مسلم‌بن عوسجه» که در دفاع از ولایت برای اقامه نماز اباعبدالله‌الحسین (ع) خودش را سپر بلا قرار داد، ابراز داشت: او در آخرین لحظات به حبیب بن مظاهر وصیت می‌کند که تا پای جان دست از دفاع و حمایت از ولایت بر ندارد.


وی با اشاره به صفات حقیقی خدا، آفریده شدن عزرائیل، اسرافیل، جبرئیل و میکایل  و تمام هستی را ناشی از شان و عظمت خداوند دانست و خاطرنشان کرد: امام زمان (عج) نسبت به مردم «ابارحیم»؛ پدری مهربان است، «السلام علیک یا خلیفة الرحمان»، اینکه گفته می‌شود امام زمان(عج) با شمشیر به جنگ زن و بچه، بزرگ و کوچک می‌رود و همه را از دم تیغ می‌گذراند، خائنانه است، امام زمان(عج) در ابتدا خودش را معرفی می‌کند، برخی قبول می‌کنند و برخی به پرداخت جزیه تن می‌دهند، بنابراین شمشیر می‌تواند نماد حرکت باشد.


وی با استفاده از دلایل عقلی اطاعت از خداوند و ائمه معصومین را ثابت کرد و ادامه داد: اگر یک وجودی فراتر از آگاهی، درک، دانش و قدرت باشد، عقل می‌گوید، تبعیت و اطاعت مطلق از چنین فردی لازم است، چون پیامبر(ص) دارای امتیازات مطلق است، پس اطاعت مطلق لازم است و افراد باید بدون هیچ قید و شرطی از او اطاعت داشته باشد، پس  وقتی اطاعت مطلق از خداوند و پیامبر داشتید، از ولی او هم اطاعت باید کرد، خداوند در آیه قرآن می‌فرماید: «أَطِیعُوا اللَّهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنکُمْ»، از اینجا معلوم می‌شود که اولی الامر کسی است که دارای امتیازات مطلق باشد. 


این استاد اخلاق حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دشمنان در نهایت بی‌انصافی حضور امام عصر(عج) در همه جا و حاضر بودن تمام دنیا در پیش روی این حضرت را انکار می‌کنند، اظهار داشت: این در حالی است که «هایزنبرگ» شاگرد «انیشتین» می‌گوید: «حضور شیء واحد در همه جا صفر نیست» و «لورنس» شاگرد دیگرش می‌گوید: «مجموعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم، فقط 10 درصدش قابل لمس و مشهود است و اگر کسانی باشند که به آن 90درصد دسترسی داشته باشند، نه تنها زمان و مکان برایشان صفر نیست، بلکه مالک زمان و مکان هستند و می‌توانند در چند جا همزمان حضور داشته باشند».
وی افزود: حال که از حیث علمی نیز ثابت شده آیا این چیزی جز انکار این امر واضح نیست که حضرت در آن واحد در چند جا هستند و بر همه ما نظارت دارند؟ لذا صحب امر همین الان در جامعه حضور فیزیکی دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر