جمعه، فروردین ۱۸، ۱۳۹۱

انتشار میزان برداشت دولت از ۱۸ بانک و احتمال استعفای بهمنی


سحام نیوز: خبرگزاری مهر جدول کامل برداشت از حساب ۱۸ بانک بابت "مابهالتفاوت ارز دریافتی" براساس مصوبه دولت را منتشر کرد که بانک مرکزی تاکنون زیر بار اجرای کامل این مصوبه نرفته است. در همین حال، احتمال استعفای محمود بهمنی از ریاست بانک مرکزی هم قوت گرفته است.


ماجرای برداشت غیرقانونی دولت از حساب بانکها هر روز وارد فاز جدیدی میشود. کشمکش بانک مرکزی با کمیته ارزی پنج نفره ارزی دولت بر سر واریز این برداشتها به خزانه، احتمالا استعفای محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی را در پی خواهد داشت.


محمود بهمنی برای استقلال بیشتر بانک مرکزی تلاش میکند با تدابیر خاصی، مصوبه کمیته پنج نفره ارزی و ابلاغیه دولت را به صورت نیمه کاره اجرایی کند. این اقدام بانک مرکزی حتی منجر به این شد که دولت برای دومین بار ۲۸ اسفندماه مصوبه جدیدی مبنی بر برداشت بیش از ۸۷۵۶ میلیارد تومانی از حساب بانکها و واریز آن به خزانه را به بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری ابلاغ کند.



خزانه دار به بانک مرکزی رفت


در این میان، گفته میشود خزانه دار کل کشور در ساعات پایانی سال ۹۰ به بانک مرکزی رفت تا مقامات این بانک را برای اجرای کامل مصوبه دولت همراهی کند.


داستان اینگونه آغاز شد که هشتم بهمن ماه سال گذشته کمیته پنج نفره ارزی در وزارت امور اقتصادی و دارایی برداشت از حساب بانکها را تصویب و دولت نیز در تاریخ ۱۸ بهمن ماه این مصوبه را برای اجرا به بانک مرکزی ابلاغ کرد. برهمین اساس، مقرر شد به شرح جدول ذیل بانک مرکزی از حساب بانکها برداشت کند.



برداشت از حساب بانکها (مصوبه دولت)
بانکمبلغ پرداختی بابت مابهالتفاوت ارز دریافتی به ریال
بانک صنعت و معدن۱۸۸۶۹۰۰۰۰۰۰
بانک ملت۷۹۲۳۲۵۳۰۰۰۰۰۰
بانک رفاه ۴۲۰۲۵۵۵۰۰۰۰۰۰
بانک مسکن۱۳۳۳۱۱۰۰۰۰۰۰
بانک سپه۲۰۴۹۲۵۳۰۰۰۰۰۰
بانک کشاورزی۶۳۲۷۶۰۰۰۰۰۰
بانک ملی۲۳۴۸۸۱۵۷۰۰۰۰۰۰
بانک تجارت۷۰۲۵۰۷۹۰۰۰۰۰۰
بانک صادرات۴۱۵۹۶۸۸۰۰۰۰۰۰
بانک توسعه صادرات۹۰۶۲۳۱۱۰۰۰۰۰۰
بانک کارآفرین۲۳۱۵۸۴۲۰۰۰۰۰۰
بانک پارسیان ۴۴۰۷۵۸۵۰۰۰۰۰۰
بانک اقتصادنوین۶۰۱۵۴۸۰۰۰۰۰۰
بانک سامان۸۸۴۶۳۹۳۰۰۰۰۰۰
بانک پاسارگاد۴۵۳۴۷۷۶۰۰۰۰۰۰
بانک سینا۱۱۹۲۲۹۷۰۰۰۰۰۰
پست بانک۸۲۱۶۲۲۰۰۰۰۰۰

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر