دوشنبه، خرداد ۰۹، ۱۳۹۰

طبق آمار دولت فدرال آمريكا هر 15 ثانيه يك زن به دست شوهرش كتك مي‌خورد.


مريم مجتهدزادهایشان رئیس مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری ایران هستند.
حال به صحبتهایشان در مورد وضعیت زنان و خانواده های ایرانی دقت کنید:

فارس: رئيس مركز امور زنان و خانواده با بيان اينكه سالانه 21 ميليون فرزند در جامعه آمريكا بدون وجود پدر مشخص به دنيا مي‌آيند، گفت: طبق آمار دولت فدرال آمريكا هر 15 ثانيه يك زن به دست شوهرش كتك مي‌خورد.

مريم مجتهدزاده در ‌خصوص نگاه غرب به خانواده و زن اظهار داشت: با وجود تمام قوانين حمايتي در كشورهاي غربي، وضعيت زن در شرايط مطلوبي نيست كه از جمله مي‌توان به عدم تساوي دستمزد در شرايط يكسان كاري و تخصصي اشاره كرد.

وي افزود: هنوز در دنياي غرب دريافتي زنان فقط به دليل مؤنث بودن حدود 60 تا 80 درصد حقوق مردان است و اين در حالي است كه در كشورهاي غربي تساوي حقوق سياسي زن و مرد در قرن بيستم تصويب شد.

رئيس مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري با بيان اينكه ازدواج‌هاي غير رسمي در جهان غرب رو به افزايش است، ‌عنوان كرد: در جوامع غربي تشكيل خانواده به شكل غيرقانوني به دليل عرضه ارزان زن، بي‌بند و باري و بي‌عفتي رو به افزايش است؛ اين امر موجب شده است كه گاهي زنان با داشتن سه فرزند هنوز به دنبال اثبات خود و راضي كردن مرد براي ازدواج‌ باشند و گاهي اين نوع زندگي‌ها از يك شب تا 10 سال در بلاتكليفي ادامه پيدا مي‌كند.

* خانه ناامن‌ترين مكان براي فرزندان آمريكايي

مجتهدزاده ادامه داد: خانواده غير قانوني نخست به زنان و سپس فرزندان آسيب مي‌زند؛ در اين نوع زندگي‌ها زنان از پناهگاه عاطفي مناسبي برخوردار نيستند و ‌فرزندان در مسائل تربيتي دچار تناقض‌هاي زيادي مي‌شوند؛ در خانواده غير قانوني هيچ‌گونه مسئوليتي براي مردان تعريف نشده است و حاصل اين معضل سالانه 21 ميليون فرزند در جامعه آمريكاست كه بدون وجود پدري مشخص به دنيا مي‌آيند.

وي اضافه كرد: خودكشي و كشتار افراد در مجامع عمومي مانند مدرسه و حتي دانشگاه يكي از نتايج اين بند و باري و عدم ثبات در خانواده است. طبق آمار سازمان ملل در سال 2007 عمده افراد بالغ در آمريكا موفق به ازدواج نمي‌شوند و تا آخر عمر به همين روال با افراد گوناگون و حتي گاهي با همجنس خود زندگي خانوادگي مشترك دارند.

مشاور رئيس‌جمهور با اشاره به مسئله كشته شدن فرزندان به دست مادران كه جزء اخبار رسانه‌هاي غربي است، گفت: نقش و غريزه مادري كه يك موهبت الهي براي زن است، به عنوان مانع پيشرفت و سركوب زن مطرح و تبليغ مي‌شود و به دنبال اين نگاه است كه مادران،‌ فرزند را مزاحم و مانعي براي پيشرفت‌هاي خود مي‌بينند و به دلايل زيادي از جمله مشكل بودن ازدواج با داشتن فرزند و گاهي به دليل اينكه فرزند مانعي براي خوش گذراني‌هايشان است، اقدام به قتل فرزندان خود مي‌كنند و آغوش گرم و پر محبت مادري تبديل به معضلي تحت عنوان "خانه نا امن‌ترين مكان براي فرزندان " تعريف شده است كه در اين رابطه كتاب‌هايي نوشته شده است.

مجتهدزاده در ادامه عنوان كرد: نا امني در خارج از خانه و سوء استفاده جنسي از كودكان نيز در غرب مشاهده مي‌شود و آمار سازمان ملل نشان مي‌دهد كه 29 درصد از موارد قتل فرزندان توسط مادران و 31 درصد از آن توسط پدران صورت مي‌گيرد.

رئيس مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري در ‌خصوص بحران هويت و گسترش روزافزون استفاده ابزاري از زنان در تجارت، تبليغات و ترويج فرهنگ بي بند و باري بيان كرد: زن در جوامع غربي تمام توان و استعداد خود را تنها در جلب توجه و نگاه مردان معطوف داشته و البته براي كسب درآمد بيشتر به استفاده ابزاري تن داده است؛ به همين دليل شخصيت او در حد يك كالا تنزل يافته است.

* هر 15 ثانيه يك زن به دست شوهرش كتك مي‌خورد

وي اظهار داشت: در جهان غرب روح لطيف زن در بعضي از مشاغل به عنوان مثال حضور نظامي در جنگ‌ها و پليس خشن يا شكنجه‌گر تبديل به روحي خشن شده است و متأسفانه اين بي‌عدالتي در حق زن به عنوان حق برابري زن و مرد تعبير مي‌شود همچنين طبق آمار دولت فدرال آمريكا هر 15 ثانيه يك زن به دست شوهرش كتك مي‌خورد و از هر 6 زني كه در انگلستان كتك مي‌خورد، يكي كشته مي‌شود.

مجتهدزاده در ‌خصوص موضوع زنان و جنگ عنوان كرد: با وجود تبليغات وسيع غرب مبني بر حقوق بشر، ‌نخستين قربانيان لشكركشي‌ها و اعمال تروريستي آنان در ساير كشورها زنان و كودكان هستند؛‌ جوامع غربي براي حل اين معضلات هر روز به دنبال خلق مكاتب جديد با گرايش‌هاي مختلف از جمله عرفاني هستند اما تعاليم اسلام و نگاه متعالي قرآن به زن و خانواده كه آفرينش زن و مرد را بر اصل زوجيت مطرح مي‌كند، وجود زن را مايه آرامش خانواده مي‌داند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر