سه‌شنبه، خرداد ۱۰، ۱۳۹۰

عضو خبرگان رهبري: مشايي گفته تا دو سال ديگر آيت‌الله خامنه‌اي نيست


آيت الله عبدالنبي نمازي، نماينده ولي فقيه و امام جمعه كاشان گفته است مشايي به برخي از اطرافيانش گفته است كه آيت‌الله خامنه‌اي و  احمد جنتي تا دو سال ديگر نخواهند بود كه بتوانند از كانديدا شدن وي براي رياست جمهوري جلوگيري كنند.

آيت الله عبدالنبي نمازي، نماينده ولي فقيه و امام جمعه كاشان  همچنين گفته است عزيز جعفري، فرمانده سپاه از رهبر جمهوري اسلامي، خواسته است تا اسفنديار رحيم مشايي را بازداشت كند، اما رهبر  خواستار بازداشت نيروهاي «عملياتي» جريان «انحرافي» شده است.

به گزارش وب سايت متعلق به دفتر آيت الله نمازي، وي  كه در حاشيه درس خارج فقه «انحرافات و جريانات اخير كشور» صحبت مي‌كرد گفته است:«رئيس دفتر رئيس جمهور مراكز قدرت نظام را در اختيار خودش گرفته» است.

عبدالنبي نمازي همچنين گفته است: «آقاي سرلشگر جعفري فرمانده كل سپاه رفتند خدمت مقام معظم رهبري و گفتند اجازه بدهيد ايشان را بگيريم كل غائله حل مي‌شود حالا نهايتاً چند روزي بعضي‌ها اظهار نگراني خواهند كرد و تمام خواهد شد. آقا ظاهراً هنوز به اين نتيجه نرسيدند ولي فرمودند همه عوامل را دستگير كنيد؛ كساني كه نيروهاي عملياتي اين طرح هستند؛ آقا فرمودند با قوت بازجويي كنيد و بررسي كنيد اما حساب رئيس جمهور را جدا كنيد.»

در هفته‌هاي گذشته انتقادها در مورد عملكرد اسفنديار رحيم‌مشايي بالا گرفته  است و  پيشتر نيز  در خواست‌هايي براي  بازداشت آقاي رحيم مشايي و برخي افراد حلقه اول «جريان انحرافي» به اتهامات مالي و سياسي  مطرح شده بود.

طي هفته‌هاي اخير گزارش‌هايي در خصوص بازداشت افراد نزديك به دفتر رياست جمهوري ايران منتشر شده است.

به گزارش وب سايت الف، نزديك به احمد توكلي نماينده مجلس، كاظم  كياپاشا  از «دوستان ۲۰ ساله رئيس دفتر رئيس جمهوري» كه در زمان  رياست اسفنديار رحيم مشايي بر سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و سازمان ايرانگردي و جهانگردي مشاور رسمي وي بوده، نيز بازداشت شده است.

عباس اميري‌فر، امام جماعت مسجد نهاد رياست جمهوري، نيز پيش از اين  به اتهام  دست داشتن در توزيع فيلم «ظهور نزديك است» بازداشت شده است.

عبدالنبي نمازي مي‌گويد افراد بازداشت شده «اعترافات تكان دهنده» اي درباره «مفاسد» داشته‌اند.

موضوع وزير اطلاعات

رويارويي آيت الله علي خامنه‌اي، رهبر جمهوري اسلامي، و محمود احمدي نژاد، رييس جمهوري ايران، بر سر حيدر مصلحي، وزير اطلاعات، باعث شد تا اختلافات اين دو  علني شود.

به دنبال بركناري وزير اطلاعات توسط محمود احمدي‌نژاد، آيت الله علي خامنه‌اي، رهبر جمهوري اسلامي، طي دستوري وي را ابقا كرد.

اين در حالي است كه عبدالني نمازي جزييات بيشتري از نحوه برخورد محمود احمدي‌نژاد با رهبر ارائه مي‌كند.

اين عضو خبرگان رهبري مي‌گويد: «در قضيه وزير اطلاعات، وزير گزارشاتي داده بود خدمت آقا كه اينها چه كساني هستند و قصدشان چيست و تنها راه را در بركناري وزير ديده بودند و آقا متوجه بود و اين قضيه از شش ماه قبل گزارش شده بود به آقا كه به فرياد اطلاعات برسيد كه اينها در حال توطئه هستند اگر خاطرتان باشد چهار پنج ماه قبل آقا خودشان رفتند وزارت اطلاعات كه به دنبال همين گزارش بود.»

عبدالنبي نمازي اضافه مي‌كند: «آقاي مصلحي يك جلسه داخل سازماني تشكيل داده بود و براي كادر اطلاعات مطالبي را گفته بود و يك آقايي به نام عبداللهي كه رئيس ستاد اطلاعات بوده در صحبت‌ها پارازيت ايجاد مي‌كرده كه نه آقا اينجوري نيست و وزير اطلاعات بعد از جلسه حكم عزل ايشان را صادر مي‌كند اين هم عنصر نفوذي دفتر رئيس جمهور بوده است.»

اين عضو خبرگان تصريح مي‌كند: «بعد از اين آقاي رئيس جمهور آقاي مصلحي را احضار مي‌كند كه چرا ايشان را بدون هماهنگي من برداشتي؟! آقاي مصلحي مي‌گويد كه من وزيرم و اين شخص كارمند من مي‌باشد و رئيس جمهور هم مي‌گويد كه شما يا استعفا بدهيد يا من عزلتان مي‌كنم و آقاي مصلحي هم استعفا مي‌دهد.»

«مسئله رسانه اي نشود»

به گفته عبدالنبي نمازي رهبر تمايل نداشته است تا مسئله اختلاف بر سر  وزير اطلاعات رسانه‌اي شود.

اين عضو خبرگان رهبري مي‌گويد: «خبر (استعفاي وزير اطلاعات) كه به آقا مي‌رسد ايشان آن حكم را صادر مي‌كند. البته قبل از حكم به خاطر اين كه مسئله رسانه‌اي نشود شخصاً در چند سطر خطاب به رئيس جمهور مي‌نويسند كه آقاي مصلحي بايد در جاي خودش ابقا بشود و خود آقا هم اين نوشته را كه دست‌نويس بوده در پاكت گذاشته و در پاكت را مي‌چسبانند و يكي از اعضاي دفتر به دست رئيس جمهور مي‌رساند. رئيس جمهور مي‌پرسد كه نامه چيست؟ اظهار بي‌اطلاعي مي‌كنند و وقتي نامه را باز مي‌كنند مي‌خوانند و مي‌گويند: خب اين مسئله كه تمام شده است! گزارش را كه به آقا مي‌دهند آقا مطلع مي‌شوند و حكم را صادر مي‌كنند.»

به دنبال ابقاي حيدر مصلحي توسط رهبر، محمود احمدي‌نژاد مدتي به صورت «قهر» و «خانه نشيني» از حضور در جلسات دولت خودداري مي‌كند. اما وي پس از مدتي به سر كار بازگشت.

اخراج  مصلحي در جلسه هيات دولت

عبدالنبي نمازي مي‌گويد حيدر مصلحي در نخستين  جلسه هيات دولت با مشورت «دفتر رهبري» از  حضور در اين جلسه خودداري كرده و به قم رفته بود.

اين عضو خبرگان در خصوص رويارويي حيدر مصلحي و محمود احمدي‌نژاد در جلسه دومين جلسه هيات دولت مي‌گويد: «رئيس جمهور كه وارد جلسه مي‌شود به احترام آقاي حائري كه درس اخلاق گفتند چند دقيقه‌اي مي‌نشيند و بعد با اجازه آقاي حائري جلسه را ترك مي‌كند و از طريق يكي از اعضاي دفتر آقاي مصلحي را صدا مي‌كنند و مي‌پرسد كه شما چرا شركت كرديد؟ آقاي مصلحي مي‌گويد دستور آقاست. رئيس جمهور مي‌گويد شما به مسائل بين من و آقا كاري نداشته باشيد و خودتان را درگير اين مقوله نكنيد.»

عبدالنبي نمازي اضافه مي‌افزايد: «آقاي مصلحي از جلسه هيئت دولت خارج مي‌شود و در نهايت خبر به آقا مي‌رسد و آقا محكم مي‌گويند كه آقاي مصلحي حتماً بايد در جاي خوشان باشند و به همين دليل مشايي گفته بود كه ما احتمال نمي‌داديم كه آقا اين قدر محكم بمانند و آقا هم كه گفته بودند من تا آخر پاي اين مسئله مي‌ايستم منتها با حفظ آرامش كشور در حالي كه اوضاع منطقه مانند مصر و ليبي و بحرين و عربستان به اين صورت است بايد طوري رفتار كرد كه هم اين فتنه مهار و كنترل بشود توسط وزارت اطلاعات و دستگاه قضايي و هم آرامش كشور پابرجا باشد.»

«احمدي‌نژاد حفظ شود»

عبدالنبي نمازي مي‌گويد رهبر از حاميان خود خواسته است تا از حمله به محمود احمدي‌نژاد خودداري كرده و حملات خود را به اطرافيان وي كه به عنوان «جريان انحرافي» معرفي مي‌شوند، متمركز كنند.

امام جمعه كاشان  در اين زمينه مي‌گويد: «در يك ملاقاتي كه سران سه قوه حضور داشته اند آقا مي‌فرمايند كه رئيس جمهور بايد حفظ بشود به دليل زحمات و خدمات مختلفي كه انجام دادند مانند مسكن و هسته‌اي و ... فلذا به شخص ايشان در خطبه‌ها و سخنراني‌ها چيزي گفته نشود ولي جريان انحرافي بايد براي مردم روشن بشود كه اينان درصدد در دست گيري قوه مقننه و نتيجتاً قوه مجريه است چون كابينه را مجلس رأي مي‌دهد.»

«آيت‌الله خامنه‌اي تا دوسال ديگر نيست»

امام جمعه كاشان در بخش ديگري از اظهارات خود تصريح مي‌كند كه مشايي گفته است  آيت‌الله خامنه‌اي و احمد جنتي تا دوسال ديگر نيستند كه بخواهند جلوي نامزدي وي در انتخابات رياست جمهوري را بگيرند.

 عبدالنبي نمازي تصريح مي‌كند: «به آقاي مشايي گفتند شما كه مي‌خواهي رئيس جمهور شوي صلاحيت شما را شوراي نگهبان بايد تأييد كند و آيت الله جنتي بسيار قاطع است و شما را رد صلاحيت مي‌كند كه مشايي گفته تا دو سال ديگر آيت الله جنتي نيست و مقام معظم رهبري هم نيست كه باعث رد صلاحيت بشوند. حالا نمي‌دانيم در ارتباط با جن اين چيزها را فهميده‌اند يا چيز ديگريست.‌»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر