دوشنبه، بهمن ۰۲، ۱۳۹۱

اعدام کنید اما نه اینطوری با جرثقیل!

مکانیک اعدام و نیروهای وارده


یکی از بینندگان بازتاب درباره پخش صاویر اعدام دو زورگیر نوشته است:

 قصدم از این نوشته مطلب مهم دیگری است که تا کنون  در موارد مشابه اعدام ، مورد غفلت واقع شده است  هم از جانب مردم ،هم از جانب رسانه ها و هم از جانب مجریان محترم و آن نکته ی  مغفول ، نحوه ی اجرای صحیح  اعدام در ایران است.

بعنوان کسی که مطلع در مسائل حقوقی و جرم شناسی هستم و تحقیق اندکی هم در نحوه ی اجرای مجازات ها دارم ،عرض می کنم این نوع اعدام (حلق آویز کردن اعدامی و بالا کشیدنش  توسط جرثقیل تا خفه شده بمیرد) اسم علمی اش  اعدام نیست بلکه در عمل! کشتن وحلق آویز کردن بهمراه شکنجه ی وحشیانه است .

می دانید چرا؟

برای اینکه اعدام واقعی آن است که وقتی ریسمان را به گردن اعدامی حلقه می زنند، باید او را در ارتفاع مناسب قرار داده و دفعتاً زیر پایش را خالی کنند تا کشش وزن اعدامی ِ در حال سقوط  باعث شود ، مقدار زیادی نیرو بصورت دفعی و یکجا به گردن(مهرهای نخاع او) وارد شده و در همان ثانیه اول باعث قطع نخاع او گردد و پس از آن ، عمل جلوگیری از رسیدن هوا (خفگی)آغاز شود .در این صورت فرد اعدامی از همان ثانیه اول دردی احساس نکرده و می میرد .

در حالی که وقتی او را به بالا می کشند  از آنجا که فشار غیر متعارف و زیادی و دفعی  به گردن فرد وارد نمی شود عمل قطع نخاع کاملاً انجام نشده و فرد اعدامی  تا خفه شدن و مردن که بعضا دقایق زیادی طول می کشد زجر کش می شود .

در این حالت هر چقدر فرد لاغر تر باشد میزان زجرش بیشتر است زیرا  طناب دار دیر قادر خواهد بود فرایند خفگی را کامل کند.

این مانند آن است  که  ما نخی را با نیروی ثابت" الف " بصورت دفعی بکشیم ، در این حالت نخ  پاره می شود( و در موضوع اعدام ، نخاع پاره شده، قطع می شود )  اما اگر همان نیروی "الف"  را بصورت غیر دفعی وارد نماییم نخ برای پاره شدن نیازمند به زمان است یعنی زمان می برد تا نخ پاره گردد (و در موضع اعدام یعنی نخاع  قطع نشده و طناب  منحصراً همانند یک دست برای خفه کردن عمل می کند) .

حتماًدر اینترنت دیدید که فردی را اینگونه اعدام  کردند در حالی که  تا دقایق بسیاری  آن بالا در حال جان دادن بود



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر