چهارشنبه، فروردین ۲۸، ۱۳۹۲

وزیر فرهنگ الجزایر: نماز خواندن، بزرگترین توهین در حق انسان است


" نماز بزرگ ترین توهین در حق انسان است، به ازدواج کردن و تشکیل خانوداه اعتقادی ندارم، و متاسفم برای اموالی که برای سفر کردن به حج خرج می شود، بهتر بود که با این اموال سینما ساخته می شد. " اینها اظهاراتی است که وزیر فرهنگ الجزایر در گفتگویی بر زبان آورد.


 

به گزارش بازتاب به نقل از  سایت مسلمانان جهان، وزیر فرهنگ الجزایر " خلیده مسعودی " در گفتگویی که اخیرا یک خبرنگار صهیونیستی ـ فرانسوی با وی انجام داده اظهاراتی علیه دین اسلام عنوان کرده که خشم و انتقادات فراوانی را از سوی مردم به همراه داشت.

 

این وزیر، کتابی با عنوان " خلیده مسعودی ، ایستادگی زن جزایری" منتشر کرده که در آن نظرات خود را در مورد اسلام و نماز و تشکیل خانواده و سفر حج نوشته است. کتابی که به عقیده بسیاری از مردم در دشمنی با اسلام و قومیت عرب نوشته شده و به آنان در این کتاب توهین کرده و دشنام داده است.


وی در مصاحبه ای که اخیرا یک خبرنگار صهیونیستی ـ فرانسوی با وی انجام داده در مورد نوشته های کتابش سوالاتی توضیحاتی را ارئه کرده است.


این وزیر در مورد اسلام و نماز خواندن معتقد است: " تصمیم گرفتم که به روش مسلمانان نماز نخوانم، حتی در قرآن در مورد نمازهای پنج گانه هیچ صحبتی نشده و از نظر من قرار دادن پیشانی بر روی زمین بزرگترین توهین برای انسان به حساب می آید و این طرز نماز خواندن از تفکرات جاهلانه عرب های بادیه نشین بیرون زده و به همین خاطر تصمیم گرفتم که به روش مسلمانان نماز نخوانم پس جانمازم را تاکرده و دیگر به آن دست نزدم و اینگونه شد که خود را از دروغ گفتن و دورو بودن دور کردم ".


این صحبت های خانم وزیر مشابه اظهاراتی است که چند هفته پیش یک نویسنده ایتالیایی در مورد اسلام عنوان کرده بود که با انتقادات فراوانی در ایتالیا و اروپا مواجه شد.

 

اما در مورد حج و رفتن به خانه خدا گفت: " من واقعا متاسفم که مردم پولشان را برای رفتن به حج خرج می کنند، آیا بهتر نبود که این پول را برای ساختن سینما خرج کنند "!!


وی همچنین اظهاراتی را در مورد ازدواج و تشکیل خانواده عنوان کرد و از اینکه در هتل های الجزایر به یک مرد و زنی که باهم ازدواج نکرده اند اتاق مشترک داده نمی شود، اظهار تعجب کرد.



در اینجا به قسمتی از نوشته های کتاب این وزیر اشاره می کنیم که شامل بخشی از گفتگوی وی با خبرنگار فرانسوی است:


خبرنگار از او می پرسد : آیا تو کافر هستی؟


و وزیر جواب می دهد: من کافر نیستم بلکه من به مکتب دئیسم اعتقاد دارم و دئیسم مکتبی است که اعتقاد دارد به اینکه عقل انسان می تواند بدون توسّل یا تکیه به الهام، وحی و تعهد به مذهب، به وجود خداوند آگاهی و اذعان داشته باشد.

 

خبرنگار می پرسد: آیا تا به حال به این فکر کرده ای که پوشش اسلامی داشته باشی و محجبه شوی؟


و او جواب می دهد: شوخی می کنی؟؟ هیچ وقت به این مساله فکر نکرده ام. محجبه شوم؟ هرگز هرگز هرگز! محال است این کار را بکنم . ما زنان جزایری همیشه برای رسیدن به آزادی و مستقل شدن تلاش کرده ایم . ما زنانی هستیم که می خواهیم کار کنیم و خرجمان را خودمان در آوریم و به خودمان متکی باشیم، ازدواج کنیم و هر وقت که دلمان خواست طلاق بگیریم آن وقت تو می گویی محجبه شوم ؟!


خبرنگار می پرسد: چرا نماز را همانگونه که واجب شده یعنی 5 بار در روز نمی خوانی؟


و او در پاسخ می گوید : اما این چیزی نیست که واجب شده. در هیچ جای قرآن گفته نشده که نمازتان را باید پنج بار به جای آورید از نظر من پیشانی گذاشتن بر زمین یک نوع ذلت و خواری و توهین به انسان است و حتی در قرآن نیز به دنبال دلیلی برای این کار بودم، اما هیچ توجیهی پیدا نکردم. به همین خاطر من نماز را مانند سایر مسلمانان به جا نمی آورم به خصوص اینکه از نظر من این روش توهین آمیز از سوی بادیه نشینان عربستانی به سایرین انتقال داده شده است.

این اظهارات جنجالی در حالی منتشر می شود که این خانم الجزایری به عنوان وزیر فرهنگ کشوری مشغول به کار است که مسلمانان در آن حرف اول را می زنند. وی به جای گسترش و توسعه فرهنگ اسلامی، در جهت توسعه دیدگاه های ضاله دئیسم می کوشد. این گفته ها با واکنش های بسیاری در الجزایر روبرو شده و بسیاری خواستار کناره گیری وی شده اند.





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر