پنجشنبه، مهر ۱۳، ۱۳۹۱

نماینده ولی‌فقیه در ورامین:,گرانی‌ها امتحان الهی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در شهرستان ورامین گرانی‌ها را امتحان الهی دانسته و از مردم خواستند در این موارد صابر باشند.


به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، ساعاتی پیش آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی در بخشی از کلاس درس اخلاق با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین (ع) اظهار داشت: حضرت می‌فرماید «دنیا با امتحان در هم آمیخته شده است»، خداوند یکی را با ثروت امتحان می‌کند، یکی را با فقر، یکی با زیبایی، دیگری با سلامت و تندرستی، یکی با مریضی و ....

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان ورامین افزود: انسان در برابر مشکلات صابر و در برابر نعمات شاکر باشد، دنیا پر است از امتحانات گوناگون، اگر صابر باشیم برنده خواهیم بود، گاه مشکلات و گرانی‌ها پیش می‌آیند، باید صابر بود، انسان مومن زمانی می‌تواند ایمان خود را حفظ کند که صابر باشد.

وی تصریح کرد: امام زین‌العابدین (ع) می‌فرماید «نسبت صبر به ایمان همچون نسبت سر است به تن، و هر که صبر ندارد ایمان ندارد» دقت کنید، همان طور که حیات تن بدون سر استمرار ندارد، ایمان بدون صبر نیز قابل استمرار نیست.

آیت‌الله محمودی خاطرنشان کرد: راه زندگی پر از پیچیدگی‌های گوناگون و فراز و نشیب‌های مختلف است، ما مرجع تقلید داشتیم که اوایل زندگی وی خوب بوده اما آخر زندگی خوبی نداشته، در فراز و نشیب‌های دنیا تسلیم شده است، رئیس جمهور داشتیم که منحرف شده است، تاجر داشتیم، کشاورز دیدیم که به انحراف کشیده شده است، از این موارد عبرت بگیریم.

امام جمعه ورامین گفت: نکند در پایان زندگی و پس از مرگ ببینیم بازنده هستیم، مبادا صبر نداشته باشیم و عملی را انجام دهیم که دشمنان اسلام از آن عمل سوء استفاده کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر