سه‌شنبه، آبان ۱۶، ۱۳۹۱

همایش بین المللی حقوق عمومی در قران کریم و مجید - دردانشگاه شهید بهشتی ایان ۱۳۹۱



فراخوان همایش حقوق عمومی و قران 

علام فراخوان مقاله همايش بين‌المللی «حقوق عمومی در قرآن كريم»
 
گروه انديشه: همايش بين‌المللی «حقوق عمومی در قرآن كريم» به همت معاونت حقوقی رياست جمهوری و كرسی حقوق بشر، صلح و دموكراسی دانشگاه شهيد بهشتی، با همكاری چند نهاد ديگر علمی و فرهنگی، آبان‌ماه امسال در دانشگاه شهيد بهشتی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) معاونت حقوقی رياست جمهوری و كرسی حقوق بشر، صلح و دموكراسی دانشگاه شهيد بهشتی با همكاری مركز هماهنگی، توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی كشور، دانشگاه شهيد بهشتی، دانشگاه باقر‌العلوم(ع)، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، جامعة‌المصطفی(ص) العالمية، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامی، همايش بين‌المللی «حقوق عمومی در قرآن كريم» همايش بين‌المللی «حقوق عمومی در قرآن كريم» را، آبان‌ماه امسال در دانشگاه شهيد بهشتی برگزار می‌كند. 

مدرسه عالی شهيد مطهری، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سازمان اسناد و كتابخانه ملی ايران، پژوهشكده باقرالعلوم(ع)، مجمع جهانی تقريب مذاهب اسلامی، پژوهشكده اعجاز قرآن و مؤسسه مطالعات حقوق عمومی دانشگاه تهران از ديگر نهاد‌های علمی و فرهنگی همكار در برگزاری همايش بين‌المللی «حقوق عمومی در قرآن كريم» هستند. 
بنابر اين گزارش، اين همايش با حضور انديشمندانی از كشورهای اسلامی و در دو محور عمده «حقوق و آزادی‌های اساسی در قرآن كريم» و «دولت و حكمرانی در قرآن كريم» برگزار خواهد شد. 
كرامت انسان در قرآن كريم، مفهوم حق و تكليف در قرآن كريم، آزادی انديشه و بيان در قرآن كريم، آزادی احزاب و تشكل‌ها در قرآن كريم، حق انتخاب و تعيين سرنوشت در قرآن كريم و انتقاد به حاكمان در قرآن كريم با توجه به امر به معروف و نهی از منكر از جمله موضعات محور نخست اين همايش با عنوان «موضوع حقوق و آزادی‌های اساسی در قرآن كريم» است.
از ديگر موضوعات ذيل اين محور می‌توان به حريم خصوصی در قرآن كريم، حقوق اقليت‌ها در قرآن كريم، حقوق زن در قرآن كريم، حق امنيت فردی در قرآن كريم، حق مالكيت و آزادی‌های اقتصادی در قرآن كريم، حق تأمين اجتماعی در قرآن كريم و حقوق بشر و حقوق بشردوستانه در قرآن كريم اشاره كرد. 
دومين محور اين همايش بين‌المللی با عنوان «دولت و حكمرانی در قرآن كريم» نيز موضوعاتی چون مشروعيت حكومت در قرآن كريم، تشكيل و انتقال حكومت در قرآن كريم، شرايط زمامدار در قرآن كريم، چگونگی حكمرانی در قرآن كريم، وظايف و اختيارات حكومت در قرآن كريم، پاسخ‌گويی و مسئوليت در قرآن كريم، حاكميت قانون در قرآن كريم و نقش قرآن كريم در قانون‌گذاری را در خود جای داده است.
ياداور می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند مقالات خود را تا تاريخ ۳۱ فروردين‌ماه به نشانی دبيرخانه همايش واقع در تهران، بزرگراه چمران، بلوار رشيدالدين فضل‌الله، ميدان شهيد شهرياری، درب جنوبی دانشگاه شهيد بهشتی، كرسی حقوق بشر صلح و دموكراسی و يا به نشانی پست الكترونيكی «info.chpd@mail.sbu.ac.ir» ارسال كنند.


و این هم  شرکت کنندگان همایش


در یوتیوب



و این هم عکس هایی ازاین همایش «بین المللی»



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر