سه‌شنبه، تیر ۲۱، ۱۳۹۰

انتقاد آیت الله علوی گرگانی از مخالفت با طرح تفکیک جنیستی در دانشگاه های کشور

در مراسم افتتاح پایگاه علمی فرهنگی حجاب ایران مطرح شد؛



خبرگزاری رسا ـ آیت الله علوی گرگانی، با انتقاد از مخالفت های صورت گرفته با طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، اختلاط در این مراکز و نهادها را خلاف آموزه های قرآنی و معارف اهل بیت(ع) دانست.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از استادان برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، روز سه شنبه در دیدار مسؤولان مرکز حجاب ریحانه النبی، خدمت در عرصه حجاب و عفاف را خدمتی بزرگ و مقدس ارزیابی کرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ملاک واقعی صلاح و فساد جامعه را به عهده بانوان دانست و گفت: اگر خدایی ناکرده بانوان جامعه ای فاسد شوند آن جامعه روی خوش صلاح و سعادت را نخواهد دید و در این زمینه تاکیدات بسیاری در آموزه های دینی و اسلامی وجود دارد.

وی با اشاره به آیات و روایاتی به تبیین اهمیت مساله حجاب پرداخت و گفت: در روایتی آمده است که اگر در حجاب سخت گیری کنیم بهتر از آن است که جامعه دچار تردد و شک شود.

آیت الله علوی گرگانی حجاب و عفاف را بهترین زینت زن دانست و تاکید کرد: تامل در روایات و آیاتی که در این عرصه وارد شده نشان می دهد که مساله حجاب و عفاف چه اهمیت فوق العاده ای دارد.

وی با قدردانی از فعالیت های مرکز حجاب ریحانه النبی در راستای ترویج عفاف و حجاب، بیان کرد: حفظ کردن حجاب یعنی حفظ ولایت و اگر خدایی ناکرده جامعه ای حجاب نداشته باشد همه به سمت شهوات کشانده می شوند و ولایت معنایی نخواهد داشت.

آیت الله علوی گرگانی افزود: جامعه ای که نماز و روزه را کنار بگذارد و به سمت شهوات و انحرافات برود هیچ گاه روی سعادت و خوشبختی را نخواهد دید.

وی با بیان اینکه جامعه ای که بانوان آن حیا و عفاف نداشته باشد جهمنی است، اظهار داشت: باید برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه فرهنگ سازی کنیم و برای تحقق این مساله بایستی از دوران کودکی شروع به فعالیت و برنامه ریزی کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اضافه کرد: نمی شود انتظار داشت که دختران وقتی به سن جوانی رسیدند برای آنها مساله حجاب را ترویج کرد، متاسفانه بعضی از خانواده ها این مساله را مراعات نمی کنند و فرزندان خود را بدون حجاب به خیابان ها می آورند.

آیت الله علوی گرگانی در بخش دیگری از سخنان خود اختلاط در دانشگاه ها و مراکز آموزشی عالی را خلاف آموزه های قرآنی و معارف اهل بیت(ع) دانست و گفت: دختران و پسران جوان در کنار هم نمی توانند درست درس بخوانند.

وی با انتقاد تلویحی از مسائلی که پیرامون مخالفت با طرح تفکیک جنیستی در در دانشگاه های کشور مطرح شده است، اضافه کرد: دل انسان از اینجا می سوزد که کشور آلمان می خواهد در این عرصه تفکیک را در دستور کار قرار دهد و ما عقب باشیم. /924/پ202/ج



 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر