دوشنبه، تیر ۱۳، ۱۳۹۰

تدابیر امنیتی در مسجدالحرام برای ظهور همزمان با بازداشت یك مدعی جدید مهدویت

 ماه گذشته هنگام نماز عصر فردی در مسجد الحرام با گرفتن بلندگو از امام جماعت ادعای ظهور كرده بود. 


فارس: عبدالمحسین المیمان گفت مسجدالحرام طبعتا از تمام جهت ها باز است و البته تدابیر امنیتی و اقدامات كافی برای جلوگیری از هر حادثه ای، اتخاذ شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه رهبری، المیمان در واكنش به كسی كه ادعا كرده است، "مهدی منتظر" است، افزود ما این حوادث را مورد توجه قرار می دهیم، و بزرگترین دلیل در این حادثه این است كه تمام افراد نتوانستند هیچ گونه ضرری برسانند چه از طریق صدا یا غیره، همچنانكه حضور آنها تنها چند دقیقه طول كشید و نیروهای امنیتی بر آنها تسلط پیدا كردند بدون اینكه این مسئله تاثیری بر زائران بیت الله الحرام داشته باشد.

وی افزود ما تدابیر فوق ویژه ای برای جلوگیری از وارد آمدن زیان و ضرر به مردم در نظر گرفتیم و پیش از وقوع این حادثه، شخصی را كه پشت امام جماعت بود، دستگیر كردیم و این حادثه در مدت بسیار كوتاه طول كشید و با این حال فرد مدعی نتوانست به امام جماعت مسجدالحرام لطمه ای بزند یا سبب تشویش نمازگزاران یا قطع نماز شود.

از سوی دیگر، محمد السهلی مدیر مركز مطالعات اسلامی در دانشگاه ام القری و عضو جمعیت حقوق بشر مكه مكرمه در اظهاراتی كه نشان دهنده انكار وجود مبارك امام زمان(عج) است، گفت مردم در خصوص مهدی(عج) دچار افراط و تفریط شده اند در حالی كه برخی از آنها به طور كامل منكر آن (امام زمان عج) شده اند برخی از آنها در این زمینه دچار شك و تردید هستند، با این حال كسی كه مدعی شده مهدی(عج) است، واقعیت ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، ماه گذشته هنگام نماز عصر فردی در مسجد الحرام با گرفتن بلندگو از امام جماعت ادعای ظهور كرده بود.

بازداشت یك مدعی مهدویت

در اتفاقی مشكوك و قابل تأمل و برای دومین بار در سال جاری، فردی كه مدعی امامت بود در مسجدالحرام دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری الاشاره، نیروهای امنیتی مسجد‌الحرام شب گذشته پس از نماز مغرب یك فرد عربستانی ۶۳ ساله را كه ادعای امامت در سعی صفا و مروه فریاد می‌كرد، دستگیر كردند.

بنابر این گزارش، این فرد پس از نماز مغرب در یكی از راهروهای سعی صفا و مروه در حالی كه فریاد می‌زد: «من مهدی منتظر هستم» توسط نیروهای امنیتی دستگیر و برای تحقیقات به مركز پلیس حرم مكی منتقل شد.

نیروهای امنیتی مسجد الحرام این فرد را به یك مركز روانی در مكه مكرمه ارسال كردند تا معاینات روانشناسانه درباره او صورت بگیرد كه اطبا تشخیص دادند این فرد از مشكلات عقلی رنج می‌برد و مقرر شد وی به بیمارستان روانی در شهر طائف اعزام شود.

«زكی الرحیلی» سخنگوی رسانه‌ای پلیس مكه مكرمه در این‌باره اعلام كرد: این شهروند عربستانی كه بدون میكروفون فریاد می‌زد نتوانست چندان اقدام خود را ادامه دهد و او هم‌اكنون در حال معاینات پزشكی و روان‌شناسی است.

پیش از این در فروردین گذشته نیز یك نمازگزار عربستانی در جریان اقامه نماز عصر در مسجد الحرام در حالی كه تلاش می‌كرد خودش را به بلندگوهای امام جماعت برساند؛ توسط نیروهای امنیتی مسجدالحرام دستگیر شد. این فرد كه هنگام تلاش برای این اقدام فریاد می‌زد: «أنا المهدی المنتظر» قبل از رسیدن به جایگاه امام جماعت مسجد الحرام توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد.

اتفاقاتی از این نوع به همراه سخنان و تحریكات وهابیت علیه مهدویت و همچنین شیعیان در كشورهای مختلف و همچنین توهین به برخی اماكن مقدس شیعیان در عربستان به‌ویژه در این برهه از زمان قابل تأمل است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر