چهارشنبه، آبان ۰۳، ۱۳۹۱

۱۴ گفتگوی ایرانی ها

نوشته ای از ابراهيم نبوي

۱۴ گفتگوی ایرانی ها

یک، نابود می شویم یکی: اگه این وضع همین طوری پیش بره همه مون نابود می شیم. دومی : بهتر، یه بار تموم شه خیال مون راحت بشه. یکی: اگه یه بار تموم بشه خودت هم نابود می شی. دومی: نه، فکر نکنم به اونجاها برسه، جلوشو می گیرن. یکی: کی جلوشو می گیره؟ دومی: خودشون. ( پایان گفتگو)


 دو، موسیقی جدید نامجو یکی: موسیقی جدید نامجو رو شنیدی؟ دومی: مزخرفه، اصلا حال نمی کنم باهاش، عربده می کشه. یکی: مرسی از نظرت، حالا موسیقی جدید نامجو رو شنیدی یا نه؟ دومی: مگه من اسگلم موسیقی مزخرفی رو که باهاش حال نمی کنم بشنوم؟ یکی: حالا چرا از موسیقی اش بدت می آد؟ دومی: آدم عوضی یه، اصلا چشماشو دیدی؟ موهاشو دیدی؟ ( پایان گفتگو)


 سه، گرانی یکی: اجاره خونه رفته بالا. دومی: چی بالا نرفته. ( پایان گفتگو)


 چهار، سیاستمدار خوب یکی: نظرت راجع به اوباما چیه؟ دومی: خیلی دوستش دارم، هفته قبل رفته بود کنسرت پینک فلوید، خیلی سیاستمدار خوبیه. ( پایان گفتگو)


 پنج، خواهرتو .... یکی: ببین، تو کوچه بغلی داشتن خواهرت رو مورد تجاوز گروهی قرار می دادن. دومی: خواهر خودتو هزار تا داشتن فلان می کردن، ننه تو فلان، زنت رو فلان..... یکی: ببین، من شوخی نمی کنم، خواهرت عذرا خانوم رو تو کوچه بغلی..... دومی: تو اصلا غلط می کنی اسم خواهر منو می آری؟ اسمش رو از کجا شنیدی؟ بگو نامرد پفیوز... یکی: آقا تو برو کوچه بغلی، خودت می بینی.... دومی: عمرا، بیخیال، ول بده بابا.... ( پایان گفتگو)


 شش، نفت خلیج فارس یکی: کشورهای خلیج فارس دارن منابع نفتی مشترک ما رو غارت می کنن. دومی: غلط می کنن بی شرف ها یکی: دولت هم به این موضوع بی توجهی می کنه؟ دومی: اون که چیزی نیست، دولت کثافت حقوق منم قطع کرده. ( پایان گفتگو)


 هفت، جداسازی جنسیتی زن: جلوی رفتن دخترها به پارک رو هم می خوان بگیرن. شوهر: ما که نتونستیم کاری بکنیم، مگر اونها کاری بکنن. زن: کی؟ شوهر: دولت دیگه. ( پایان گفتگو)


 هشت، کارستان یکی: از این وضع خسته شدم. دومی: خب، پاشو یه کاری بکن. یکی: من می گم خسته شدم تو می گی پاشو یه کاری بکن. دومی: یعنی یه تغییری بده، یه کاری بکن، این که نمی شه؟ یکی: چه فایده؟ عرب ها رو بیرون کردیم، مغولها اومدن، مغولها رو بیرون کردیم، اینها سروکله شون پیدا شد، خب آدم خسته می شه. دومی: باشه، می گم چطوره در مورد فوتبال حرف بزنیم. ( پایان گفتگو)


نه، خواننده خوب یکی: عاشق صدای بهرام مینودل هستم، شاهکاره دومی: کی هست؟ یکی: از اون خواننده های باحاله، سه بار از دو سال قبل زندان رفته. جیگر داره این هوا ( پایان گفتگو)


 ده، ایگنور کنید تا کامروا شوید یکی: حالم از این عوضی هایی که ادای فرنگی ها رو در می آرن و مثل اونها لباس می پوشن و هی اوکی اوکی می کنن بهم می خوره. آدم نمی تونه یه جا هم بره از شرشون در امان باشه. دومی: تقصیر خودته باهاشون قطع رابطه کن. یکی: نمی تونم، اگه ایگنورشون کنم دپرس می شم. ( پایان گفتگو)


 یازده، ای جاسوس! ای مزدور! یکی: نظرت درباره خامنه ای چیه؟ دومی: راستش من بهت اعتماد ندارم، همه می گن تو بازجوی اطلاعات بودی. یکی: ولی من بازجوی وزارت اطلاعات نیستم. من هیچ وقت با اطلاعات کار نکردم. دومی: منم همین حدس رو می زدم، آخه هیچ وقت اونجا ندیدمت. ( پایان گفتگو)


دوازده، شادی عمومی وسط عروسی یه عالمه حزب اللهی همه صاف رو صندلی، دست می زنن، می خونن صل علی محمد صلوات بر محمد، که مثلا خوشحالن یکی: خجالت نمی کشن با این کاراشون؟ دومی: چه اشکالی داره، کمی شادی هم بد نیست. ( پایان گفتگو)


سیزده، جنگ جنگ جنگ یکی: آمریکا احتمالا حمله می کنه. دومی: من که می رم، ولی اونها جراتشو ندارن به ما حمله کنن. یادت باشه این رو کی گفتم. یکی: کجا داری می ری؟ دومی: آمریکا. ( پایان گفتگو)


 چهارده، قالیباف، احمدی نژاد، خاتمی یکی: فکر می کنی اگر اصلاح طلب ها وارد انتخابات بشن خوبه؟ دومی: اونا برن بمیرن، همون دفعه قبل اومدن هم بیخودی بود، خاتمی فقط می خواد این نظام ادامه پیدا کنه. یکی: پس چی خوبه؟ دومی: به نظرم اگر احمدی نژاد بیاد حکومت رو تغییر بده، همه از شرش راحت می شیم. یکی: از شر کی؟ دومی: از شر خامنه ای . یکی: واسه چی می خوای از شر خامنه ای راحت بشی؟ دو: برای اینکه از احمدی نژاد حمایت کرده و هفت ساله مملکت رو نابود کرده. یک: کی هفت ساله مملکت رو نابود کرده؟ دومی: احمدی نژاد. یکی: پس احمدی نژاد رو باید بگذاریم کنار. دومی: اون که کاره ای نیست، اصل کاری خامنه ای است. یکی: یعنی چون خامنه ای از احمدی نژاد حمایت کرده، ما باید از احمدی نژاد حمایت کنیم و خامنه ای رو از بین ببریم. دومی: اگه بشه که خیلی عالیه. یکی: پس احمدی نژاد بیاد سر کار و کارش رو ادامه بده؟ دومی: من نمی فهمم تو چرا همه اش از این مرتیکه احمدی نژاد حمایت می کنی؟ اون خودش عامل همه بدبختی های ماست. یکی: پس موافقی که قالیباف بیاد؟ دومی: قالیباف که از خودشونه، یکی باید بیاد که این وضع تغییر کنه. یکی: خاتمی بیاد چطوره؟ دومی: خاتمی از همه بدتره، اگر خاتمی جرات احمدی نژاد رو داشت و قدرت خامنه ای رو هم داشت و مثل قالیباف آخوند هم نبود، من طرفدارش بودم. ( پایان گفتگو)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر