پنجشنبه، مهر ۱۳، ۱۳۹۱

آیت الله صافی گلپایگانی:مشکلات اقتصادی به دلیل عمل نکردن به دستورات اسلام است



آیت الله صافی گلپایگانی تصریح کرد: وجود مشکلات اقتصادی و اجتماعی به دلیل آن است که به معنای واقعی به همه دستورات اسلامی عمل نمی شود.

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از قم،آیت الله صافی گلپایگانی شب گذشته طی سخنانی در دیدار نمایندگان ولی فقیه در استان های کشور و نیز اعضای شورای عالی حوزه های علمیه ابراز داشت: مردم باید احساس کنند که حوزه و روحانیت در کنار آن هاست و درد آن ها را می داند.
 
وی با بیان اینکه حوزه های علمیه از دیرباز خدمتگزار دین و مردم دین مدار بوده اند، گفت: امروز مشکلات اقتصادی از جمله تورم و گرانی به مردم فشار می آورد و در این میان روحانیت باید با رصد اوضاع تذکرات و هشدارهای لازم را بدهد.
 
آیت الله صافی گلپایگانی همچنین بیان داشت: امروز وضع طوری شده که برخی از مردم وجود این مشکلات را از ناحیه روحانیت می بینند که این مسئله واقعا دردآور و ناراحت کننده است.
 
وی اضافه کرد: طبعا در چنین شرایطی روحانیت باید با امید دادن به مردم در جهت حل مشکلات آن ها و تقویت اسلام و انقلاب گام بردارد.
 
این استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه با گلایه مندی از معضلات فرهنگی از جمله بدحجابی در جامعه خاطرنشان کرد: بدون شک همه گرفتاری ها و مشکلات اقتصادی و اجتماعی ما به دلیل عمل نکردن به اسلام آن است.
 
وی با بیان اینکه یکی از رسالت های مهم روحانیت، امربه معروف و نهی از منکر است، گفت: باید از جایگاه مهم و رفیع نمازهای جمعه در راستای تقویت دین و انقلاب و نیز مقابله با مسایل خلاف شریعت نهایت استفاده را برد.
 
این مرجع تقلید همچنین برلزوم استقلال عمل حوزه های علمیه در همه شرایط تاکید کرد و گفت: روحانیت از دیرباز با قناعت و ساده زیستی زندگی کرده و با استقلال و عدم وابستگی به رسالت خویش جامه عمل پوشانده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر