جمعه، مهر ۱۴، ۱۳۹۱

نماینده مجلس شورای اسلامی: حدود یک سوم نفت ایران صادر می​شود

دلخوش: مقام معظم رهبری به عنوان حامی مردم و نظام برای حل مشکل اقتصادی کشور پیش​قدم شوند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم، با بیان اینکه مسئولین فقط به فکر مردم باشند، افزود: قوا در شرایط کنونی اختلافات را کنار گذاشته و برای حل مشکلات همدل شوند .

به گزارش خبرآنلاین، سید کاظم دلخوش، عضو هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین درباره راهکارهای حل مشکلات ارزی و اقتصادی کشور گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، و اگر بنا باشد ما به نقطه درست اقتصادی برسیم لازمه​اش این بود که حتماً باید به سخنان ایشان درباره اقتصاد مقاومتی، سیاست​های اصل ۴۴ و ... در طی سالهای گذشته عمل می​کردیم، که البته به بخشی عمل شد اما در مورد بخش دیگر کوتاهی​هایی صورت گرفته است.
نماینده پیشین مجلس در مورد افزایش نرخ ارز، سکه اظهار داشت: یکی از مشکلات ما این است که قیمت​ها در سطح جهانی روبه رشد و افزایش است، چرا که بحث وال استریت و بحث مشکلات اقتصادی در دنیا بخصوص کشورهای اروپایی و امریکا امروز گریبان​گیر مردم دنیا شده و مردم را به خیابانها کشانده. همچنین فشارهایی که آمریکا و برخی از کشورهای هم​پیمانش بر برخی از کشورها بخصور ایران وارد می​کنند برای اینکه دولت را در فشار بگذارند و به نوعی اوضاع ایران را دچار التهاب کنند و مثل کشورهای دیگر بخواهند با ایران برخورد کنند و چون امکان رویارویی فیزیکی و جنگ مستقیم را ندارند، به ناچار امروز به مسائل اقتصادی رو آورده اند و هدفشان این است که مردم ایران را در داخل کشور تحت فشار قرار بدهند.


دلخوش افزود:


 علیرغم اینکه این فشارها در کشور وجود دارد و بحث تحریم هم اثر گذار هست، بحث تحریم پولی و اقتصادی و بحث تحریم صادرات نفت ما که هم اکنون چیزی حدود یک سوم نفت ما صادر می​شود و جلوی صادرات دو سوم آن گرفته شده.


از طرفی بانک مرکزی هم نمی​تواند مبادلاتش را در دنیا انجام دهد و این مشکلات فشارهایی را ایجاد کرده و از طرفی دیگر برخی از افراد سودجو و فرصت طلب در داخل کشور همیشه در مقاطع حساس سوءاستفاده کرده اند.

عضو هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین ادامه داد: در این بخش و بخصوص بحرانی که در حال حاضر به وجود آمده اعتقاد من این است همانطور که مقام معظم رهبری در مقاطع مختلف در اقتصاد حضور فعال، خوب و تاثیر گذار داشته اند و دیدگاه​های ایشان باعث شده که ما بتوانیم خیلی از مسائل اقتصادی را به پیش ببریم، ضمن توجه به این نکته که امروز نظرات و پیشنهادهای ایشان می​تواند راهگشا باشد و پیشنهاد و نظر بنده هم این است که امروز مقام معظم رهبری در این شرایط حساس و بحرانی، تیم اقتصادی قوی را از بخش​های مختلف تعیین کنند که نظرات آن تیم قابل بهره برداری و اقدام باشد که در چنین شرایط بحرانی خدای ناکرده خللی در اجتماع به وجود نیاید و نگرانی مردم کمتر شده و بتوانند زندگی عادی خود را انجام دهند، چون مهمترین تاثیر حضور ایشان در این عرصه ایجاد همدلی بین قوا و دستگاه​های مختلف کشور برای حل مشکل خواهد بود.


دلخوش با بیان اینکه آقای دکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس مدیریت خوب و لازم را در این خصوص دارند، گفت: باید در مجلس از نخبگان اقتصادی کشور و اقتصاددان​های توانمند دعوت شود و برای این مشکلات چاره اندیشی کنند، و اگر قانون گذاری لازم است قانون گذاری شود و اگر لازم است نظارت بیشتری صورت پذیرد نظارت بیشتری اعمال کنند و صرفاً با فراخوان بانک مرکزی و بعضی از وزارتخانه​ها به مجلس نتیجه مطلوبی حاصل نمی​شود، و جز اینکه سلب مسئولیت از سمت خودمان انجام دهیم کار دیگری انجام نداده ایم و مجلس باید بازخورد تلاش خود و پیگیری های خود را به جامعه اعلام کند که تا به امروز در ارتباط با نرخ ارز و سکه چه اقدامات موثری را انجام داده اند، که متاسفانه تا کنون مردم هیچ نتیجه ای نگرفته اند و این گزارشات هم به دست مردم نرسیده است.
مشروح این گفت​وگو را در وبلاگ وی در اینجا بخوانید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر