پنجشنبه، مهر ۱۳، ۱۳۹۱

آیت الله العظمی مکارم : توجیه مشکلات اقتصادی مردم را عصبانی می کند

اگر دولتی عیوب خود را به احزاب، گروه ها ویا به خارج حواله کند و مشکلات را توجیح کند، موجب دور شدن و عصبانیت مردم ازاو می شود؛ باید درکنار نقاط قوت، ضعف ها را هم قبول کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز، ۱۲ مهرماه در درس خارج خود که در مسجد اعظم برگزار شد با اشاره به روایتی از امام هادی (ع) اظهارداشتند: کسی که از خودش رضایت داشته باشد، مردم از او ناراضی خواهند بود .

ایشان با بیان این که حب ذات و حفظ موقعیت تازمانی ارزش دارد که به افراط و تفریط کشیده نشود، افزودند: خدای متعال غریزه ای بنام حب ذات به انسان داده که موجب تکامل معنوی، مادی و دفاع در برابر انواع بیماری ها در زندگی می شود و تا زمانی ارزشمند است که به افراط و تفریط کشیده نشود.

این مرجع تقلید، خودشیفتگی را خطر بزرگی برای انسان دانسته وادامه دادند: خودشیفتگی موجب حجب و غرور شود و این چنین انسانی همه چیز را تنها برای خود می خواهد که خطرات بزرگی را به دنبال خواهد داشت.

معظم له تصریح کردند: کسانی که همه چیز را برای خود و مشکلات را برای دیگران می خواهند، در واقع عیوب خود را محاسن تلقی کرده و کارهایشان را توجیه می کنند.

دولت مشکلات را توجیه نکند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه اگر دولتی معایب خود را توجیه و گناه را به دیگران متنسب کنند، مورد تنفر مردم قرارمی گیرد، اظهارداشتند: اگر دولتی عیوب خودش را به احزاب، گروه ها ویا به خارج حواله کند و مشکلات را توجیح کند موجب دور شدن مردم از او می شود؛ براین اساس باید در کنار نقاط قوت، ضعف ها را هم قبول کند.

ایشان افزودند: اگر توجیه و فرافنکنی کرده و مشکلات را بر گردن خارجی ها، یا فلان گروه داخلی انداخته و مسئولیت را نپذیرند، نارضایتی عمومی را به دنبال دارد.

این مرجع تقلید با اشاره به مشکلات اقتصادی جامعه ادامه دادند: توجیه مشکلات اقتصادی در جامعه عصبانیت مردم را در پی خواهد داشت .

با همفکری مشکلات را حل کنید

ایشان تصریح کردند: دولت، مردم، کسبه و تولید کنندگان هر کدام سهمی از این مشکلات دارند؛همه باید با همفکری تمام در حل مشکلات مردم قدم جدی بردارند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که کار برای جمع آوری رای مخلصانه نیست، گفتند: کارهایی که برای جلب آراء انتخاباتی انجام شود، موجب اخلاص و پیشرفت نمی شود؛ باید با اخلاص مشکلات مملکت را حل کنیم واین که بگوییم عیبی ندارم، اشتباه است.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره خرابکاری سران استکبار درکشورهای افغانستان ،عراق، پاکستان و ...، اظهارداشتند : اگر سران استکبار انصاف دارند، سرنوشت مردم سوریه را به خودشان واگذار کنند؛ چرا که سران غرب هرکجا که پاگذاشتند، جز خرابکاری چیز دیگری عاید مردم منطقه نشده است.

این مرجع تقلید با تاکید براینکه مردم سوریه باید سرنوشت خودشان را تعیین کنند، گفتند: مشکل سوریه تنها باید به دست خودمردم حل شود، نباید کشورهای عربستان، قطر و ترکیه با همکاری سران غرب، درسوریه اخلال ایجاد کنند.

پرونده سیاه دولتمردان ترکیه

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که کارنامه دولتمردان ترکیه در قضیه سوریه ازهمه سیاه تراست، افزودند: برخی از سران ترکیه گفته بودند که ایران، روسیه و چین در تاریخ شرمنده خواهند شد؛ من به آنان می گویم کارنامه شما که دست در دست اسرائیل گذاشته اید ومرتب تروریست ها را برای کشتن مردم بی گناه روانه سوریه می کنید، رسوا خواهید شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر