پنجشنبه، مهر ۱۳، ۱۳۹۱

برپایی نماز شکر به مناسبت سفر رهبری به خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان‌شمالی از برپایی نماز شکر بعد از نماز جمعه این هفته بجنورد به مناسبت سفر رهبر معظم انقلاب به این استان خبر داد.

 

حجت‌الاسلام حسین عابدینی دقایقی پیش در گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: مردم مرکز خراسان‌شمالی فردا بعد از نماز عصر، نماز شکر را به خاطر سفر رهبر معظم انقلاب به این خطه به جای می‌آورند.

وی با اشاره به اینکه این نماز با حضور مردم متدین و ولایت‌مدار بجنورد در مصلی امام خمینی (ره) اقامه خواهد شد، افزود: مردم برای حضور رهبر معظم انقلاب بی‌صبرانه منتظر هستند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان‌شمالی در ادامه برگزاری آیین نماز جمعه در ۱۳ شهر این استان را برشمرد و گفت: هم‌اکنون اهالی چهار شهر خراسان‌شمالی  شامل حصار گرمخان، درق، تیتکانلو و بام متقاضی برگزاری نماز جمعه هستند.

وی تصریح کرد: ماه گذشته نیز با معرفی امام جمعه پیش‌قلعه، ‌تعداد شهرهای خراسان‌شمالی که در آن این آیین باشکوه برگزار شده به ۱۳ شهر افزایش یافت.

حجت‌الاسلام عابدینی راه‌اندازی این نماز جمعه‌ها منوط به همکاری مسئولان محلی عنوان کرد و گفت: شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه منابع مالی نداشته و باید هزینه‌ها از سوی مسئولان محلی تأمین شود.

خراسان‌شمالی با دارا بودن ۱۸ شهر و هفت شهرستان، ۸۶۷ هزار نفر جمعیت دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر