چهارشنبه، آبان ۱۰، ۱۳۹۱

پیشنهاد ایران برای تفکیک جنسی طواف کعبه!

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه در این شرایط که به دلیل کمبود جا برخی از مسایل پیش می‌آید میزان معنویت بین حجاج کشورهای مختلف اسلامی در زمان انجام طواف هم کاهش می یابد. وی به مسئولان عربستان سعودی پیشنهاد کرد



 با انجام تفکیک جنسیتی در طواف خانه کعبه هم از به وجود آمدن برخی مسایل بین خانم‌ها و آقایان جلوگیری کنند و هم معنویت انجام طواف بین زائران بیت‌الله الحرام افزایش یابد.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با ارائه پیشنهادی به مسئولان عربستان سعودی خواستار اعمال تفکیک جنسیتی طواف خانه کعبه در مناسک حج تمتع شد و اعلام کرد: با تفکیک جنسیتی معنویت طواف خانه خدا برای زائران افزایش می‌یابد.


به گزارش مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری دو دعای کمیل در مدینه منوره، دعای عرفه و مراسم برائت از مشرکان در حین برگزاری مناسک حج سال جاری گفت: تمامی این مراسم ها با شکوه‌تر از سال گذشته برگزار شده است.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تاکید بر اینکه امسال بعثه مقام معظم رهبری با وزرا و روسای بعثه ۲۰ کشور اسلامی در مکه و مدینه منوره درباره آخرین وضعیت و تغییر و تحولات جهان اسلام گفتگو کرده است تصریح کرد: در مجموع برگزاری این نشست‌های مشترک با کشورهای مختلف اسلامی منجر به الگوبرداری سایر کشورها از سیستم برگزاری حج ایران شده است.


وی با اعلام اینکه کشور عراق از چند سال گذشته تا کنون با استفاده از تجربیات و برخی از کارگاه‌های آموزشی حج ایران موفق به برگزاری یک حج موفق برای زائران خود شده است، اظهار داشت: سایر کشورهای اسلامی هم بر استفاده از تجربیات حج ایران اعلام آمادگی کرده‌اند.


حجت‌الاسلام قاضی عسکر با بیان اینکه امسال پیام رهبری به مناسبت برگزاری مراسم برائت از مشرکان در جهان اسلام با انعکاس‌های گسترده و فراگیری همراه بوده است، بیان کرد: ‌متن بیانات رهبر معظم انقلاب به ۳۲ زبان دنیا ترجمه شده است.


این عضو شورای عالی حج و زیارت با یادآوری اینکه در مجموع حجاج ایرانی از برگزاری مراسم مناسک سال جاری و نظم و انضباط بین کاروان‌ها اظهار رضایت می‌کنند، تبیین کرد: برخی از مشکلات و نواقص هم وجود دارد که پیش بینی می‌شود این مسایل برای حج تمتع سال آینده به طور کامل حل و فصل شود.


محکومیت کشتار مسلمانان در میانمار
وی با اشاره به اینکه مهمترین محورهای مذاکرات با بعثه‌های کشورهای مختلف اسلامی درباره اهانت به ساحت مقدس حضرت محمد (ص) و آتش زدن قرآن توسط کشیش ‌آمریکایی بوده است گفت: همچنین تمامی کشورهای اسلامی کشتار مسلمانان مظلوم میانمار را محکوم کرده‌اند و توافق شده که قانونی بین کشورهای مختلف تصویب شود تا هیچ کشوری حق اهانت به مقدسات مسلمانان را پیدا نکند.


این مقام مسئول با یادآوری اینکه در صورت تصویب این قانون هر کشور یا فردی که به مقدسات اسلام توهین کند مشمول مجازات خواهد شد تاکید کرد: همچنین همزمان با برگزاری مناسک حج کشورهای اسلامی استفاده صلح آمیز ا ز انرژی هسته‌ای را حق مسلم ایران اعلام کردند.


تفکیک دیپلماسی حج ایران و عربستان از روابط سیاسی
وی همچنین در خصوص نوع برخورد برخی از مقامات امنیتی عربستان سعودی با زائران خارجی که قصد حضور در همایش‌های بین‌المللی بعثه ایران را دارند توضیح داد: ایران و عربستان به این توافق دست یافته‌اند که دیپلماسی حج از روابط سیاسی دو کشور جدا است.


سرپرست حجاج ایرانی در سرزمین وحی با اشاره به برگزاری دو همایش با شکوه با حضور بیش از یک هزار پژوهشگر و علمای دینی از کشورهای مختلف اسلامی در مدینه منوره گفت: همچنین همایش قدس به منظور حمایت از مردم مظلوم فلسطین هم با شکوه هرچه بیشتر در مکه مکرمه برگزار شده است.


وی با اشاره به انجام برخی گفتگوها با مقامات امنیتی عربستان سعودی برای حل و فصل برخی موضوعات تصریح کرد: در مجموع باید بپذیریم که حج کانون وحدت مسلمانان است و همایش‌هایی هم که توسط ایران در مکه و مدینه برگزار می‌شود حول تحکیم بیشتر وحدت و یکپارچگی مسلمانان جهان است.



تفکیک جنسیتی در طواف خانه کعبه

این عضو شورای عالی حج با اشاره به اینکه امسال از کشور عربستان سعودی حدود یک میلیون نفر در مناسک حج مشارکت کرده ‌اند اظهار داشت: افزایش تعداد زائران عربستان سعودی منجر به کاهش سهمیه سایر کشورهای اسلامی از جمله ترکیه و جمهوری اسلامی ایران شده است.


وی با یادآوری اینکه باید با توسعه مسجدالحرام و سایر اماکن مقدسه امکان افزایش تعداد مسلمانان برای برگزاری مناسک حج در سرزمین وحی فراهم شود بیان کرد: در حال حاضر شرایط طواف اطراف خانه کعبه و برگزاری رمی جمرات زیبنده مسلمانان و جهان اسلام نیست.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه در این شرایط که به دلیل کمبود جا برخی از مسایل پیش می‌آید میزان معنویت بین حجاج کشورهای مختلف اسلامی در زمان انجام طواف هم کاهش می یابد.


وی به مسئولان عربستان سعودی پیشنهاد کرد با انجام تفکیک جنسیتی در طواف خانه کعبه هم از به وجود آمدن برخی مسایل بین خانم‌ها و آقایان جلوگیری کنند و هم معنویت انجام طواف بین زائران بیت‌الله الحرام افزایش یابد.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به وجود ترافیک در شهر مکه مکرمه و سرزمین منا تبیین کرد: دولت عربستان سعودی با توسعه شبکه‌های ریلی و به ویژه منوریل و توقف تردد وسایل نقلیه متفرقه علاوه بر کاهش آلودگی های هوا و صوتی امکان انجام یک مراسم حج باشکوه‌تر بین مسلمانان را فراهم می‌کند.

استاد اخلاق مشهور:ممکن است اسرائیلی ها در دولت ما دست داشته باشند

حالا چرا وزارت اطلاعات از این مطلع نیست؟ از این دست ها مطلع نیست. خب آن دست ها را قطع کنید. خدا صدام را رحمت کند!! سی سال در کشور عراق حکومت کرده بود. یک یک قرانی قیمت چیزی زیاد و کم نشد. کم می فروختی اعدام می کرد. زیاد می فروختی اعدام می کرد. کشور هیچ مشکلی پیدا نمی کرد. حالا این که شوخی بود.

حجت الاسلام جاودان، از اساتید اخلاق، همزمان با نوسانات بازار ارز، در این زمینه صحبت کرد و با اشاره به اقدامات اخلالگرانه در این بازار گفت: ممکن است اسرائیلی ها در سطح کلی دولت دست داشته باشند.

در متن سخنان ایشان در تاریخ 13/7/91 که بر روی سایت شخصی آقای جاودان قرار گرفته، به نقل از وی آمده است:

یک بحث مهمی عرض کنم. رئیس اطلاعات قبلی اسرائیل و به اصطلاح ما وزیر اطلاعات قبلی اسرائیل گفته بود که ما احتیاج نداریم که با ایران بجنگیم. همین داستان دلار ایران را از پا درمی آورد. این دست های اسرائیل در ایران هست. نه این که در حکومت ایران دست دارند. خیر. دستشان اینجا هست. صد تا دست دارند. هزارتا دست دارند. هم ممکن است در سطح کلی دولت دست داشته باشند یعنی در کل دولت. نه در سطح وزیر و اینها. و هم در بازار دست دارند. دست خوب و فرمانبر. هم در همه جا دست دارند. شب به یکی از این دست ها تلفن می شود. لازم هم نیست شخص او تلفن کند. با یک دست پنهان دیگرشان تلفن می کنند و می گویند شما فردا به آن رفیقمان که مثلا صراف است بگو فلان. وسط صحبت عرض کنم. یکی از دوستان گفت که یک آقایی بعد از جریان سران اجلاس به من گفت پول داری یک دویست سیصد میلیونی دلار بخر. وضع دلار عوض می شود. از همین بچه هایی که اینجا می آید. گفت من که پول ندارم. آنقدر قرض دارم. تمام ثروتش یک ماشین است که آن را هم با قرض خریده. گفت چکار کنم از کجا بیاورم دلار بخرم؟

 

این شخص ممکن است از فنون مطلع باشد. از فنونی که در سیاست عالم جاریست مطلع است. یک کسی آن سیاست را اداره می کند.

 

حالا چرا وزارت اطلاعات از این مطلع نیست؟ از این دست ها مطلع نیست. خب آن دست ها را قطع کنید. خدا صدام را رحمت کند!! سی سال در کشور عراق حکومت کرده بود. یک یک قرانی قیمت چیزی زیاد و کم نشد. کم می فروختی اعدام می کرد. زیاد می فروختی اعدام می کرد. کشور هیچ مشکلی پیدا نمی کرد. حالا این که شوخی بود.

 

عرض به حضورتان که اینجا دست دارند. دست دارند. آن وقت دست اولی به ده تا، بیست تا سی تا دست دیگر متصل است. دوستان و هم فکرانش. مثل خودش بندگان دلار. بندگان دلار زیادند دیگر. حالا ممکن است دست اسرائیل پنج تا باشد. اما بندگان دلار زیادند. می گوید آقا فردا دویست تومان روی دلار بگذاریم. یک مرتبه ده تا صراف این کار را می کنند. با دلالانی که جا ندارند هم که دیگر هیچ کاری نمی شود کرد. دلالانی که کنار خیابان می ایستند و دلار خرید و فروش می کنند. چهارتا تلفن به همدیگر می کنند و فردا دلار دویست تومان اضافه می شود. پس فردا پانصد تومان اضافه می شود. پس فردا می شود چهار هزار تومان. روز بعد چهار هزار و پانصد تومان. خیلی ساده. در عرض دو هفته دلار از هزار و اندی به چهار هزار و اندی می رسد. یک ذره شک نکنیدها. حرف تمامِ تمام است.

 

دو هزار تا اسم می آید که فردا کجا جمع شوید. ما با دوستان جلسه مان ارتباط تلفنی داریم. دویست سیصد تا تلفن داریم. آن دوستی که روی سایت کار می کند به دوستان خبر می دهد که این هفته جلسه هست و مثلا هفته بعد جلسه نیست. خبر می دهد که بیایند و نیایند. من به این ضعیفی و بی پولی، می تواند برایم به صد نفر پیامک بزند. آنها که دستشان به همه عالم می رسد. دلارشان را برایشان می آورند. آنها می توانند به ده هزار نفر تلفن کنند. جمع می شوند.

 

در جریان فتنه قبل در کوی دانشگاه در تهران یک میلیون آدم به خیابان آمدند. خب آنها که نمردند. هستند. یعنی ما در تهران یک میلیون مخالف نداریم؟ خب داریم. دو میلیون به آقای فلانی رای دادند. از او به نفر بعدی عددش دو برابر شده بود. حالا تقصیر کیست؟ دولت جمهوری کوتاهی کرده؟ خب کرده دیگر. کوتاهی دارد. تقصیر دارد. آن دست های آنها، در ادارات، ناراضی می تراشند. برخی از آنها گاهی دمار درمی آورند. اما این آدم مال ما نیست. این مزدور است. خب؟ او هم هست. اما ببینید حقانیت اصل جمهوری اسلامی یک سر سوزن خدشه دار نمی شود. آن کار را جمهوری اسلامی نکرده. باید این را بفهمیم.  یا دوست نادان کرده یا دشمن دانا. ایجاد نارضایتی را یا دوست نادان کرده که فراوان اند یا دشمن دانا کرده که فراوان ترند. خب باید اینها را بفهمیم.

سه‌شنبه، آبان ۰۹، ۱۳۹۱

صادرات ۵۰ قلم کالا ممنوع شد

سیدجواد تقوی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به تازگی نامه‌ای را به حمید صافدل رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ارسال کرده است که در آن فهرست 50 گانه‌ای از کالاها اعلام شده که صادرات آنها ممنوع است.

دولت به تازگی با تصویب مصوبات جدید ارزی، صادرات 50 قلم کالا را که به نوعی از ارز مرجع یا اتاق مبادلاتی استفاده می‌کنند، ممنوع اعلام کرده است. در این فهرست اقلامی از کالاهای اساسی و تجهیزات و ماشین آلات صنعتی قرار دارد.

به گزارش مهر، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به تازگی نامه‌ای به سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرده است که بر مبنای آن، صادرات ۵۰ قلم کالا ممنوع شده، این در شرایطی است که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از سوی دولت مکلف شده بود تا کالاهایی را که از مرجع یا مبادلاتی استفاده می‌‎کنند، را قیمتگذاری کند.

بر این اساس سیدجواد تقوی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به تازگی نامه‌ای را به حمید صافدل رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ارسال کرده است که در آن فهرست ۵۰ گانه‌ای از کالاها اعلام شده که صادرات آنها ممنوع است.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

جناب اقای صافدل
معاون وزیر در توسعه روابط اقتصادی و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران
با سلام و احترام

در راستای اجرای مفاد مصوبه شماره 134268/ت 47898 ه مورخ 8/7/91 هیات محترم وزیران و با عنایت به تصمیمات متخذه در جلسه هماهنگی مورخ 3/8/91 معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت متبوع که نمایندگان آن سازمان نیز در جلسه مذکور حضور داشته اند، لیست کالاهایی که صادرات آنها ممنوع است به شرح زیر اعلام می‌گردد:

 

 
1- گندم                                                                      14- قطعات خودروی وارداتی
 
2- آرد                                                                         15- انواع کاغذ 
 
3- شکر                                                                      16- ذرت دامی   
 
4- قند                                                                        17- کنجاله سویا
 
5- روغن نباتی                                                             18- دانه سویا
 
6- گوسفند زنده                                                           19- شمش آلومنیوم
 
7- گوشت قرمز                                                             20- شمش فولاد
 
8- کاتد مس                                                                21- قراضه آهن
 
9- مفتول مسی                                                           22- ضایعات پت
 
10- پوست خام                                                            23- آخال کاغذ
 
11- انواع لاستیک خودرو                                            24- سولفور مولیبیدن
 
12- انواع محصولات پلیمری                                         25- جو
 
13- ماشین آلات صنعتی و راه سازی وارداتی                   26- انواع چوب
 
27- چای وارداتی                                                         41- جوش شیرین
 
28- وت بلو(گاوی و گوسفندی)                                        42- استایرن مونومر
 
29- انواع برنج وارداتی                                                 43- پلی اتیلن pe
 
30- انواع علوفه                                                            44- پلی پروپیلین pp
 
31- انواع شیرخشک                                                     45- پلی اتیلن ترفتالات pet
 
32- انواع کره حیوانی                                                    46- پی وی سی pvc
 
33- انواع محصولات فولادی                                           47- پلی استایرن ps
 
34- دوده کربن                                                              48- دی اکتیل فتالات dop
 
35- سولفات سدیم                                                         49- اکریلونیتریل بوتادین استایرن abs
 
36- کربنات سدیم                                                           50- کریستال ملامین
 
37- سود کاستیک
 
38- اسید سولفوریک
 
39- LAB
 
40- بنزن
 

همچنین صادرات کلیه اقلام وارداتی تجهیزات پزشکی و درمانی که با ارز مرجع وارد شده اند، در این مرحله ممنوع می شود و فهرست کالاهای تولید داخل که در ساخت آنها از مواد اولیه وارداتی با ارز مرجع استفاده شده است، پس از اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مجددا ارسال خواهد شد.

دوشنبه، آبان ۰۸، ۱۳۹۱

عباسی در گفتگو با مهر: پاداش میلیونی فوتبالیست‌ها برای غرور ملی بود/ اعتراض‌ها را جدی نگیرید!

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه مسئولانی که ملی پوشان فوتبال را تشویق کردند به دلیل تشویق بیش از صد هزار جوان و غرور ملی بود،

 گفت: احساس کردیم با پرداخت پاداش انگیزه برای بردهای آینده ملی پوشان فراهم می‌شود.

محمد عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص تذکر کتبی یکی از نمایندگان مجلس و اعتراض برخی به پرداخت پاداش ۲۰ میلیون تومانی به ملی پوشان فوتبال بعد از دیدار با کره جنوبی اظهار داشت: نظر نمایندگان محترم است اما باید در واقعیت امر افرادی که این موضوع را می‌شنوند و یا می‌بینند قضاوت کنند.

وی افزود: مسئولانی که ملی پوشان را تشویق کردند به دلیل تشویق بیش از صد هزار جوان و غرور ملی بود.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: احساس کردیم با پرداخت پاداش انگیزه برای بردهای آینده ملی پوشان فراهم می‌شود البته ممکن است کسی هم باشد که نسبت به پرداخت این پاداش انتقاد داشته باشد اما نه می‌شود جواب داد و اصلا چکار داریم که جواب دهیم.

عباسی همچنین در خصوص تذکر نماینده مردم تهران درباره عدم رعایت شئونات بانوان کره‌ای در ورزشگاه آزادی گفت: حضور بانوان کره‌ای دست ما نبود و آنها مهمان بودند.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این تاکید خبرنگار که نمایندگان مجلس این اعتراض‌ها را مطرح کرده‌اند، اظهار داشت: خیلی این اعتراض‌ها را جدی نگیرید.

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که "آیا جنابعالی اعتراض نمایندگان را جدی نمی‌گیرید؟"، به خبرنگار مهر گفت: بهانه جویی نکنید. همه نمایندگان همکاران ما هستند و ما با هم کار می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد عباسی که یکی از تماشاگران دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی بود، پس از پایان مسابقه راهی رختکن تیم ملی شد و در آنجا به بازیکنان اعلام کرد به هر ملی پوش ۲۰  میلیون تومان پرداخت می‌شود.

اما فردای آن روز، زهره طبیب‌زاده نوری نماینده مردم تهران در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس طی تذکر کتبی به محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان خواستار توضیح وی در خصوص علت پرداخت پاداش ۲۰  میلیونی به بازیکنان تیم ملی فوتبال پس از پیروزی برابر کره جنوبی و عدم رعایت شئون اسلامی در ورزش بانوان شد.

همچنین علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال در اظهارنظری عنوان کرده است تعیین مبلغ ۲۰ میلیون تومانی برای فوتبالیست‌ها تصمیم وزارت ورزش بود و ما تنها ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ملی پوشان پرداخت کردیم.

معاون تربیت بدنی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران نیز از اهدای پاداش میلیونی به فوتبالیست‌های ایرانی به دلیل برد مقابل تیم ملی کره‌جنوبی انتقاد کرده و اظهار داشت: این پاداش میلیونی به فوتبالیست‌ها در شرایطی اهدا می‌شود که حقوق فوتبالیست‌ها از همه ورزشکاران و اقشار کشور بیشتر است.

آقایان، ما از طرف شما بخاطر به قدرت رساندن احمدی نژاد از مردم عذر می خواهیم، توبه، توبه!

بی شرمانه خود را با علی(ع) مقایسه می کنند، اما او حاضر نشد برای قدرت تنها یک «دروغ مصلحتی» بگوید و اینان برای قدرت انواع دروغ ها و تهمت ها و خلاف شرع ها و ظلم ها را -حتما قربة الی الله- انجام داده و چند لیوان آب هم روی آن خورده اند

در حالی که سایت "بازتاب" در چندین مطلب، با ذکر دلایل متعدد، عملکرد جریان اصولگرایی و تعدادی از مسئولان نظام را در به قدرت رساندن احمدی نژاد و در قدرت نگه داشتن وی نقد کرده است، این آقایان با ذکر بهانه هایی، همچنان حاضر به عذرخواهی از مردم و توبه به درگاه خداوند به خاطر این اشتباه بزرگ که ضربات زیادی را به مردم، نظام و وجهه دین در جامعه زد، نیستند.

 

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، پس از گذشت بیش از هفت سال از به قدرت رساندن احمدی نژاد توسط جریان اصولگرا، اکنون این جریان خود تندترین حمله ها را به وی انجام می دهد. رسانه و چهره هایی که در انتخابات ۱۳۸۸ ، رقبا و منتقدین احمدی نژاد را به طلحه و زبیر تشبیه می کردند و وی را مالک اشتر می دانستند، اکنون خود احمدی نژاد را به زبیر تشبیه می کنند، با این تفاوت که در این سال ها، ۷۰۰ میلیارد دلار درآمد ارزی کشور که به اندازه درآمد نفتی کل تاریخ ایران قبل از احمدی نژاد بوده است، صرف شده است و در عوض گرانی شدید و یک صندوق ارزی تمیز تمیز که حتی گرد و غبار هم در آن وجود ندارد، نصیب ملت شده است.

 

اگر برخی ایرانیان محتاج نان شب شده اند، در عوض گروهی از مردم انقلابی و همیشه در صحنه ونزوئلا، بولیوی، نیکاراگوئه و سایر کشورهای دوست و برادر صاحب خانه و سمند شده اند.

 

معجزه هزاره سوم از انکار هولوکاست که به خاطر آن، این همه هزینه به کشور تحمیل شد، ابراز پشیمانی می کند و خود شعارهایی به مراتب تندتر از ملی گرایان سر می دهد.

 

حاکمیت دوگانه ای که برای شکل نگرفتن آن، هاشمی و خاتمی از صحنه سیاست - البته نه با جوانمردی - بیرون رانده شدند، با نامه های سرگشاده و کنفرانس های خبری جناب محمود غوغا می کند.

 

دقیقا همه چیزهایی که جریانات اصولگرا به خاطر اتفاق نیفتادن آن، این همه هزینه - و بعضا با روشهای فراقانونی و غیرطبیعی- به کشور تحمیل کردند و احمدی نژاد را برکشیدند، به بدترین شکل ممکن اتفاق افتاده است.

اگر بزرگترین پرونده ها قبل از احمدی نژاد چند میلیاردی بود، اکنون چندهزار میلیاردی شده، اگر مذاکره با آمریکا تابو بود، الان درخواستهای متعدد برای رابطه بی جواب مانده است و اگر مساله رانت خورای و انتصابات قبیله ای یکی از نگرانی های کشور بود، الان دیگر این نگرانی وجود ندارد، چون به رویه تبدیل شده است.

 

با این همه، بزرگان اصولگرای حامی احمدی نژاد و رسانه های آنان، باز هم حاضر نیستند اشتباه خود را بپذیرند و هنوز هم از اقدامات غیرقانونی، غیرشرعی و غیراخلاقی خود در به قدرت رساندن و در قدرت ماندن احمدی نژاد دفاع می کنند و با تشبیه خود به امام علی(ع)، مدعی هستند کارهای آنها آن روز درست بود و احمدی نژاد امروز خطش را عوض کرده است.

 

کسانی که بی شرمانه خود را با مولای متقیان مقایسه می کنند، شاید نمی دانند علی(ع) حاضر نشد برای رسیدن به قدرتی که به وی پیشنهاد شده بود، تنها یک «دروغ مصلحتی» بگوید و اینان برای قدرت انواع و اقسام دروغ ها و تهمت ها و خلاف شرع ها و ظلم ها را -حتما قربة الی الله- انجام داده و چند لیوان آب هم روی آن خورده اند.

 

از سوی دیگر بارها و بارها اثبات شده است که احمدی نژاد همان احمدی نژاد است و این برادران بوده اند که منافع خود را در پوشش نداشتن علم غیب پنهان می کنند.

 

اکنون جریان اقتدار گرا برای آن که بتوانند فرد دیگری را به مردم قالب کنند، به جای پذیرش اشتباه خود در پی کوبیدن احمدی نژادند و می خواهند نیروی تازه نفس دیگری را به جای وی بر قدرت بنشانند؛ در حالیکه نمی توانند توضیح دهند وقتی علم غیب ندارند و نمی توانند نتایج ساده رفتارهای یک فرد را تحلیل کنند، چه اصراری برای اعمال نظر خود به مردم دارند.

 

باید به برادران اصولگرا و مسئولان سابقا حامی احمدی نژاد گفت، دستپخت شما هنوز در گلوی مردم - و همچنین گلوی خودتان - گیر کرده است. اجازه دهید حداقل راه نفس باز شود و بعد از آن لقمه تازه ای برای مردم بگیرید.

 

با این همه ما حاضریم به جای شما به خاطر تحمیل این دولت به مردم ایران و خسارت های بیشماری که بر کشور نازل شده است، از مردم عذرخواهی کنیم و از طرف شما از خداوند به خاطر این همه تحریف و خرافه گرایی در پوشش دین که برای به قدرت رساندن و در قدرت نگاه داشتن احمدی نژاد اتفاق افتاد، توبه کنیم، و از شما هم خواهشمندیم بصیرتتان را در انتخابات پیش رو مصرف نکرده و برای روز مبادا نگه دارید.

نتایج عجیب نظرسنجی روزنامه‌ایران: مشایی و خاتمی به دوردوم راه می‌یابند!

شبکه ایران (سایت روزنامه ارگان دولت) چکیده گزارش یک پژوهش پیمایشی درباره یازدهمین دوره انتخابات آینده ریاست‌جمهوری که هفته آخر مهرماه ۱۳۹۱ در مناطق ۲۲ گانه تهران انجام شده را منتشر کرد که طبق آن اسفندیار رحیم مشایی در صدر و محمد خاتمی در رده دوم قرار گرفته‌اند! به گونه ای که این دو نفر روانه دور دوم انتخابات خواهند شد.


در این نظر سنجی نام ۱۲ کاندیدای احتمالی دیده می‌شود که مشایی بالغ بر ۳۵ درصد، خاتمی حدود ۲۱ درصد و قالیباف حدود ۱۸ درصد آرای این نظرسنجی را به خود اختصاص داده و در رده های اول تا سوم قرار گرفته‌اند. پس از این سه نفر، هاشمی رفسنجانی با ۶ درصد و حدادعادل با ۵ درصد قرار دارند.


به گزارش شبکه ایران این پژوهش که توسط یک مرکز مطالعاتی ملی (که نام آن را منتشر نکرده است) انجام شده، نشان می‌دهد بیش از ۳۹ درصد شرکت کنندگان در طرح، به سوال "آیا در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ برگزار خواهد شد، شرکت می‌کنید؟" پاسخ "بله" داده و حدود ۲۹ درصد هنوز تصمیم نگرفته‌اند.


شبکه ایران چکیده‌ای از گزارش این نظرسنجی را به شرح زیر منتشر کرده است:

 

 

 

لاریجانی:آمریکایی ها جلو بروند، کار سخت میشود، باید همینجا تعیین تکلیف کنیم

وی با اشاره به اینکه بعید می دانم این افراد بداخلاق رفتارشان به زودی تغییر کند، گفت: ما باید یک انسجام داخلی را ابتدا در داخل ایجاد کنیم تا بعد ببینیم باید با اینها چگونه رفتار کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مرحله بسیار حساسی قرار داریم و اگر آمریکایی ها با توجه به اهداف و سیاست هایشان یک مقدار جلو بروند کار سخت می شود، افزود:


ما باید در همین جا با آنها تعیین تکلیف کنیم.


به گزارش مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری استان اردبیل با اشاره به وضعیت امروز جهان و کشور گفت: ما در ۳۴ سال بعد از پیروزی انقلاب وضعیت های مختلفی را تجربه کردیم و در برخی مواقع نیز رفتارهای تندی مانند جنگ تحمیلی را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه یک دوره آمریکایی ها نقش قدرت برتر را با اشغال افغانستان و عراق در منطقه دنبال می کردند، گفت: اما نظام جمهوری اسلامی ایران در این دوره داهیانه عمل کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:


آمریکایی ها در دوره دوم می خواستند مدیریت یکپارچه جهانی درست کنند و اشغال عراق و افغانستان مقدماتی بود برای کارهای دیگرشان که ایران استراتژی آنها را عقیم گذاشت.


وی با اشاره به اینکه ایران جلوی ایجاد دیکتاتوری در منطقه را گرفت، گفت: نقش ایران در این موضوع بسیار مهم است چرا که کشورهای اروپایی و شرقی بعد از اشغال عراق توسط آمریکا فرار کردند و تنها جمهوری اسلامی ایران بود که مقابل آمریکا قرار گرفت و این استراتژی ایران بیداری را در منطقه به وجود آورد.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه دیگر آمریکا یکجانبه گرایی در جهان را مطرح نمی کند بلکه به چند جانبه گرایی اظهار دارند، گفت: ما وارد وضعیت جدیدی شده ایم که باید مختصات آن را به خوبی بشناسیم .

لاریجانی با اشاره به اینکه آمریکا می خواهد نقش پلیس اقتصادی را در منطقه ایفا کند، تصریح کرد:


 غربی ها بعد از ناکامی در جنگ سی و سه روزه لبنان و بیست و دو روزه غزه می خواهند نقش دیگری را در منطقه ایفا کنند، گفت:


 ما باید رفتار آنها را بشناسیم و درست عمل کنیم چرا که معلوم نیست کشورهای دیگر نیز در مقابل این رفتار آمریکا درست عمل کنند.


رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مرحله بسیار حساسی قرار داریم و اگر آمریکایی ها با توجه به اهداف و سیاست هایشان یک مقدار جلو بروند کار سخت می شود، افزود: ما باید در همین جا با آنها تعیین تکلیف کنیم و آنها متوجه شوند که دوران امپراطوری دروغین تمام شده و امیدواریم جمهوری اسلامی ایران نیز در این وضعیت ظرفیت های داخلی خودش را باور کند.


لاریجانی با بیان اینکه موضوع هسته ای ایران برای غربی ها و آمریکایی ها بهانه ای بیش نیست، گفت: ما باید دراین شرایط طرح های اقتصادی ، دیپلماتیک و سیاسی خود را به طور متوازن پیش ببریم .


وی اظهار داشت: غربی ها از دو سال پیش این چرخه را بر علیه جمهوری اسلامی ایران راه انداخته اند و تنها راه حل مقابله با این تهدیدات اقتصادی مقاومتی است که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند.

رئیس مجلس تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی در شرایط فعلی کلید رستگاری است و اجرای این موضوع تهدید را به فرصت تبدیل می کند و مانع از این می شود که آمریکا سیاست پلیس اقتصادی خود را جا بیندازد.
 
لاریجانی با بیان اینکه بسیاری از کارهای آمریکا تحت پوشش شورای امنیت نیست، گفت: خیلی از کارهایی که آمریکایی ها انجام می دهند این گونه وانمود می کنند که ما قلدر و دزد سر گردنه هستیم و می توانیم هر کاری را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه بعید می دانم این افراد بداخلاق رفتارشان به زودی تغییر کند، گفت: ما باید یک انسجام داخلی را ابتدا در داخل ایجاد کنیم تا بعد ببینیم باید با اینها چگونه رفتار کنیم.
 
وی در بیان نکاتی در خصوص اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: ما باید قبول کنیم که اگر اقتصاد ما مردمی نشود توفیقی نخواهیم داشت و با توجه به سیاست های اصل ۴۴ و اجرای دقیق آن باید ظرفیت های مردمی را فعال کنیم.
 
رئیس مجلس همچنین اظهار داشت: ما باید نظام بودجه ریزی و همچنین سایر بخش های خود را نیز با توجه به شرایط فعلی تغییر دهیم.
 
لاریجانی همچنین یکی دیگر از راههای اجرای اقتصاد مقاومتی را بها دادن به تولید خواند و گفت: متوازن حرکت کردن امری بسیار مهمی است.

رئیس مجلس اظهار داشت: من مسکن مهر را اقدامی مناسب و خوب می دانم اما اینکه یک دفعه تسهیلات بانکی به این سمت رفته و به تولید توجه نشود درست نیست و باید تولید ما اعم از کشاورزی، دامپروری و صنعت در اولویت قرار گیرد.

لاریجانی افزود: در بخش تولید تسهیلات بانکی به صنعت کاران، کشاورزان و دامپروران خوب داده نشده است و مجلس پیگیر این موضوع خواهد بود.
 
وی با اشاره به اینکه بسیاری از استعدادها در داخل کشورمان به خاطر واردات شکوفا نشدند، گفت: ما باید با یک تدبیر ملی با این امر مواجه شویم.

رئیس مجلس همچنین خودکفایی در محصولات استراتژیک را یک نکته مهم دیگر در اقتصاد مقاومتی خواند و گفت:


 با خودکفایی در محصولات استراتژیک باید قدرت مانور خودمان را در شرایط سخت بالا ببریم.

 
وی همچنین اظهار داشت: باید قبول کنیم که در بعضی زمینه ها غربی ها به ما کمک نمی کنند تا از ابتکارات خاصی در تولید بهره مند شویم و در چنین شرایطی نباید امیدواری کاذب به کشورهای غربی داشت.
 
لاریجانی همچنین ارتباط با کشورهای دیگر را ضروری خواند و گفت: باید مرز مشترک با کشورهای همسایه را معنی کنیم و تدبیری برای آن بیندیشیم و استان اردبیل می تواند از این موقعیت به خوبی استفاده کند.

یکشنبه، آبان ۰۷، ۱۳۹۱

ﻣﯿﻮه ھﺎی ﻗﺮآﻧﯽ ﺑﺎ ١٠ درﺻﺪ ﺗﺨﻔﯿﻒ ﻋﺮﺿﮫ ﻣﯽﺷﻮد

ﺧﺒﺮﮔﺰاری ﻓﺎرس:ﻣﯿﻮهھﺎی ﻗﺮآﻧﯽ ﻧﻈﯿﺮ اﻧﺎر، اﻧﺠﯿﺮ، زﯾﺘﻮن، ﺧﺮﻣﺎ، اﻧﮕﻮر و ﻓﺮآوردهھﺎی آﻧﮭﺎ از اﻣﺮوز ﺑﮫ ﻣﺪت ۱۱روز در ﺟﺸﻨﻮاره ﻣﯿﻮهھﺎی ﻗﺮآﻧﯽ ﺑﺎ ١٠ درﺻﺪ ﺗﺨﻔﯿﻒ ﻋﺮﺿﮫ ﻣﯽﺷﻮد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﻧﮕﺎر اﻗﺘﺼﺎدی ﺧﺒﺮﮔﺰاری ﻓﺎرس، ﺟﺸﻨﻮاره ﻣﯿﻮهھﺎی ﻗﺮآﻧﯽ از اﻣﺮوز ﺑﻪ ﻣﺪت ۱۱روز در روﺑﻪ روی ﻣﺼﻼی ﺑﺰرگ ﺗﮫﺮان ﮔﺸﺎﯾﺶ ﯾﺎﻓﺖ.

اﯾﻦ ﺟﺸﻨﻮاره ﮐﻪ از ۴ ﺗﺎ ۱۴ آﺑﺎنﻣﺎه ﺑﺮﮔﺰار ﻣﯽﺷﻮد اﻣﺮوز ﺑﺎ ﺣﻀﻮر ﻣﺴﺌﻮﻻن وزارت ﺟﮫﺎد ﮐﺸﺎورزی،ﺑﺎﻧﮏ ﮐﺸﺎورزی و ﻣﯿﺎدﯾﻦ ﻣﯿﻮه و ﺗﺮهﺑﺎر ﺗهﺮان اﻓﺘﺘﺎح ﺷﺪ.

در اﯾﻦ ﺟﺸﻨﻮاره اﻧﻮاع ﻣﯿﻮهھﺎﯾﯽ ﮐﻪ در ﻗﺮآن ﺑﻪ آﻧﮫﺎ اﺷﺎره ﺷﺪه اﺳﺖ ﻧﻈﯿﺮ اﻧﺎر، اﻧﺠﯿﺮ، زﯾﺘﻮن، ﺧﺮﻣﺎ، اﻧﮕﻮر و ﻓﺮآوردهھﺎی ﺑﺎ ۱۰ درﺻﺪ ﺗﺨﻔﯿﻒ ﻋﺮﺿﻪ ﻣﯽﺷﻮد.

ﻣﯿﻮه ھﺎی ﻋﺮﺿﻪ ﺷﺪه از ﺑﺎﻏﺎت ۱۵ اﺳﺘﺎن ﮐﺸﻮر اﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﺎﯾﯿﺪﯾﻪ ﻣﺤﺼﻮل ﺳﺎﻟﻢ را از وزارت ﺟﮫﺎد ﮐﺸﺎورزی درﯾﺎﻓﺖ ﮐﺮده اﻧﺪ.

اﯾﻦ ﻣﺤﺼﻮﻻت در ۱۰۰ ﻏﺮﻓﻪ ﺷﺎﻣﻞ ۵۰ ﻏﺮﻓﻪ اﻧﺎر، ۵۰ ﻏﺮﻓﻪ اﻧﺠﯿﺮ، زﯾﺘﻮن، ﺧﺮﻣﺎ، اﻧﮕﻮر و ﻓﺮآوردهھﺎی آﻧﮫﺎ ﻋﺮﺿﻪ ﻣﯽﺷﻮد.

ﺟﺸﻨﻮاره ﻣﯿﻮه ھﺎی ﻗﺮاﻧﯽ ﺑﺎ اھﺪاف ﺗﺮوﯾﺞ ﻣﯿﻮه ھﺎی ﻗﺮآﻧﯽ، ﻣﻌﺮﻓﯽ ﻣﯿﻮه ھﺎی ﺳﺎﻟﻢ، ﻋﺮﺿﻪ ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ و ﺣﺬف دﻻﻟﯽ ﺑﺮﮔﺰار ﺷﺪه اﺳﺖ.

ﺑﺎﻧﮏ ﮐﺸﺎورزی، ﺳﺎزﻣﺎن ﻣﯿﺎدﯾﻦ ﻣﯿﻮه و ﺗﺮهﺑﺎر ﺗﮫﺮان و آﻣﻮزش و ﭘﺮورش از ﺣﺎﻣﯿﺎن ﺑﺮﮔﺰاری اﯾﻦ ﺟﺸﻨﻮاره ھﺴﺘﻨﺪ.

اﯾﻦ ﺟﺸﻨﻮاره از  ۴ اﻟﯽ ۱۴ آﺑﺎن ھﻤﻪ روزه از ۱۰ ﺻﺒﺢ ﺗﺎ ۸ ﺷﺐ آﻣﺎده ﺑﺎزدﯾﺪ و ﻓﺮوش ﻣﺤﺼﻮﻻت ﺑﻪ ﻋﻼﻗﻤﻨﺪان در ﺧﯿﺎﺑﺎن ﺷهید ﺑهﺸﺘﯽ ﻧﺮﺳﯿﺪه ﺑﻪ ﺧﯿﺎﺑﺎن ﺷهﯿﺪ ﻣﻔﺘﺢ روﺑﻪروی ﻣﺼﻼی ﺑﺰرگ ﺗهﺮان واﻗﻊ ﺷﺪه اﺳﺖ.

اﻧﺘﮫﺎی ﭘﯿﺎم/

جمعه، آبان ۰۵، ۱۳۹۱

امامی کاشانی: مسئولان به خاطر خدا مشکلات مردم را حل کنند

وی از مسئولین خواست که به خاطر خدا مشکلات را حل کنید و از فرصت ها و موقعیت ها به نفع کشور استفاده کنید. خطیب نماز عید سعید قربان افزود: مقام معظم رهبری بارها بر سرمایه گذاری، تولید ملی و حل مشکلات اقتصادی تاکید کردند از این رو بنده نیز می خواهم که این مسائل با جدیت پیگیری شود.

خطیب نماز عید سعید قربان با بیان اینکه همه مسئولان باید وظایف خود را به نحو مطلوب انجام دهند خطاب به آنها گفت: به خاطر خدا مشکلات مردم را حل کنید.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله امامی کاشانی خطیب نماز عید سعید قربان در خطبه دوم نماز امروز، با بیان اینکه نماز عید قربان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، افزود: نماز عید قربان از اهمیت و جایگاه بسیار بالایی برخوردار است و باید به اهمیت این نماز پی برد.

وی در ادامه وحدت و اتحاد مسلمانان را لازم و ضروری دانست و نماد این وحدت و اجتماع را در حج عنوان کرد و گفت: حقیقتا حج اجتماع عظیمی است ما در حج با هم بودن مسلمانان را مشاهده می کنیم و با این با هم بودن پی می بریم که چقدر پیامبر(ص) بر اجتماع مسلمین تاکید می کردند.

وی افزود: مسلمانان می توانند با اتحاد و اجتماع در برابر کفر و دشمنی دشمنان بایستند حتی در حال حاضر که شاهد و ناظر آن هستیم که دشمنان به پیامبر(ص) و امام هادی (ع) توهین کرده اند از این رو این اجتماع و وحدت بسیار لازم و ضروری است.


خطیب نماز عید قربان همچنین افزود: البته در داخل کشور نیز ما نیاز به اجتماع و وحدت مردم داریم با این اجتماع و وحدت می توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم در زمان طاغوت کشور ایران اصلا به حساب نمی آمد اما بعد از پیروزی انقلاب ما با ایثار ، شهادت و فداکاری ملت توانسته ایم به جایگاه خوبی دست یابیم و باید قدر این انقلاب را دانست.

آیت الله کاشانی با بیان اینکه باید مشکلات کشور برطرف شود از دست اندرکاران و مسئولان ذیربط خواست تا با ارائه برنامه مشکلات را برطرف کنند چرا که این کشور با این ثروت می تواند به خوبی در مقابل تمامی تحریم ها بایستد.

وی همچنین با اشاره به تحریم های کشورهای غربی علیه ایران اظهار داشت: دشمنان خیال می کنند که با تحریم ها می توانند کشور را تکان دهند اما با تدبیر و درایت می توان مقابل تمامی این تحریم ها و مشکلاتی که دشمنان ایجاد می کنند ایستاد.

امامی کاشانی ادامه داد: البته باید تمامی مسئولین و دست اندرکاران وظایف خود را به خوبی انجام دهند .

وی از مسئولین خواست که به خاطر خدا مشکلات را حل کنید و از فرصت ها و موقعیت ها به نفع کشور استفاده کنید.

خطیب نماز عید سعید قربان افزود: مقام معظم رهبری بارها بر سرمایه گذاری، تولید ملی و حل مشکلات اقتصادی تاکید کردند از این رو بنده نیز می خواهم که این مسائل با جدیت پیگیری شود.

وی همچنین با بیان اینکه باید از کارشناسان به نحو مطلوب استفاده کرد، افزود: همه باید تلاش کنیم تا مردم در مشکل قرارنگیرند و این نیاز به وحدت، همدلی و تبعیت از رهبری دارد.

بنا بر این گزارش آیت الله امامی کاشانی در خطبه اول نماز عید سعید قربان ضمن تبریک این عید افزود: عید سعید قربان درس های فراوانی دارد که مهمترین آن مکتب فداکاری و ایثار است.

وی خاطر نشان کرد: قربان نشان داد که ابراهیم چه انسان بزرگی است و چگونه توانست خود را به خدا وصل کند.

امامی کاشانی رمز عید قربان را امتحان الهی عنوان کرد و افزود: ما همه در امتحانیم در نعمت و در نقمت ها در امتحان قرار داریم .

آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه باید نعمت ها را پاس داشت، خطاب به نسل جوان اظهار داشت: عزیزان من نعمت جوانی را پاس بدارید نعمت جوانی به شهوت رانی نیست بلکه استفاده دقیق از کمال، علم و ارزش های الهی و انسانی است.

پنجشنبه، آبان ۰۴، ۱۳۹۱

این بار پاسخ صریح رئیس قضا؛ لاریجانی احمدی نژاد را به سلطان غاصب اموال مردم تشبیه کرد

مدّت مدیدی است که در مقابل حملات غیرمنطقی و غیر قانونی و نسبت‌های خلاف واقع شما به قوه قضائیه و مسئولان آن، سکوت اختیار کرده‌ام . مبنای این سکوت رعایت مصالح نظام و تبعیّت از فرامین مقام معظم رهبری در عدم تقابل مسئولان و خصوصاً سران قواست . لذا پاسخ نامه اوّل را به صورت « خیلی محرمانه» ارسال داشتم تا این مصلحت اهم را رعایت کرده باشم . متأسفانه شما به بهانه « حقوق اساسی ملت » نامه دومتان را نیز رسانه‌ای کرده‌اید، که علاوه بر سخنان نادرست ، نسبت‌های ناروا و خلاف واقع بسیاری در آن مطرح کرده اید. سکوت بر این نسبت‌های خلاف واقع ممکن است پاره‌ای اذهان را ره زند که شاید واقع امر همین است که می‌گویید

 آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه با ارسال نامه ای،به موارد مندرج در نامه اخیر رییس جمهور پاسخ داد.

 

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، در پی انتشار پاسخ احمدی نزاد به نامه خیلی محرمانه لاریجانی، رئیس قضا در این نامه با اشاره به رعایت مصالح نظام و تبعیّت از فرامین رهبری در عدم تقابل مسئولان و خصوصاً سران قوا نوشت: پاسخ نامه اوّل را به صورت « خیلی محرمانه» ارسال داشتم تا این مصلحت اهم را رعایت کرده باشم . متأسفانه شما به بهانه « حقوق اساسی ملت » نامه دومتان را نیز رسانه‌ای کرده‌اید، که علاوه بر سخنان نادرست ، نسبت‌های ناروا و خلاف واقع بسیاری در آن مطرح کرده اید. سکوت بر این نسبت‌های خلاف واقع ممکن است پاره‌ای اذهان را ره زند که شاید واقع امر همین است که می‌گویید.

 

وی حکایت احمدی نژاد را حکایت سلطانی خوانده که اموال و املاک مردم را غاصبانه تصرف کرده بود و به ملک خود منضّم ساخته بود و به همه می‌گفت چرا رعایت ملک سلطان نمی‌کنید !!

 

صادق لاریجانی همچنین با ارائه تفسیر شورای نگهبان به عنوان مفسر قانون اساسی از اصل ۱۱۳ این قانون، دخالت در امور قوه قضاییه را خارج از اختیارات رییس جمهور دانست.

 

وی با آوردن چند بند از نامه احمدی نژاد، وی را به خلاف گویی متهم کرده و با اشاره به کنایه احمدی نزاد در باب مبارزه با مفسدان اقتصادی گفته:  فعلاً در باب نقش برخی مقامات و دستگاه‌های اجرایی در این فساد کلان سخنی نمی‌گویم و آن را به زمان دیگری وا می‌گذارم.

 

صادق لاریجانی در پایان تاکید کرده: از سخنان شما چنین استشمام می‌شود که قصد دارید ولو بدون هماهنگی و اجازة مسئولان ذی‌ربط در قوه قضاییه ، به زندان‌ها و برخی دادگاه‌ها سرکشی کنید. به حضرتعالی عرض می‌کنم که این ، تعدّی از حدود و اختیارات رئیس‌جمهور و دخالت در کار قوه قضاییه است و اینجانب حسب وظیفه‌ای که براساس قانون اساسی دارم وازجملة آن صیانت از استقلال قوه قضاییه و اداره مقتدرانه آن است ، قاطعانه از هرگونه حرکت تعدّی‌گونه و دخالت نابجا ممانعت خواهم کرد.

متن کامل پاسخ رییس قوه قضاییه به شرح زیر است:

 
دکتر محمود احمدی نژاد
رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران
 
 
بعدازسلام، نامه مورخه اول آبان ۱۳۹۱ شما را همزمان با انتشار آن در رسانه‌ها ، دریافت نمودم . بسیار متأسّفم که در شرایط خاص کنونی و پس از رهنمودهای مقام معظم رهبری دائر برضرورت حفظ آرامش و وحدت و توجه به مشکلات مردم ، شاهد چنین مکاتبات رسانه ای هستیم. از باب انجام وظیفه و تنویر افکار عمومی و دفاع از قانون اساسی و حقوق عامه و جلوگیری از انحرافات و قانون گریزی ها ناچار از توضیحات زیر می باشم و همانطور که در نامه محرمانه گفته ام : این سطور را می نگارم تا در ذاکره تاریخ بماند .

 

 


  ۱ - مدّت مدیدی است که در مقابل حملات غیرمنطقی و غیر قانونی و نسبت‌های خلاف واقع شما به قوه قضائیه و مسئولان آن، سکوت اختیار کرده‌ام . مبنای این سکوت رعایت مصالح نظام و تبعیّت از فرامین مقام معظم رهبری در عدم تقابل مسئولان و خصوصاً سران قواست . لذا پاسخ نامه اوّل را به صورت « خیلی محرمانه» ارسال داشتم تا این مصلحت اهم را رعایت کرده باشم . متأسفانه شما به بهانه « حقوق اساسی ملت » نامه دومتان را نیز رسانه‌ای کرده‌اید، که علاوه بر سخنان نادرست ، نسبت‌های ناروا و خلاف واقع بسیاری در آن مطرح کرده اید. سکوت بر این نسبت‌های خلاف واقع ممکن است پاره‌ای اذهان را ره زند که شاید واقع امر همین است که می‌گویید.


۲ - مبنای باطلی که تقریباً اکثر دعاوی شما بر آن استوار گشته، باید مورد مداقّه قرار گیرد و واضح گردد که چگونه نه فقط در مورد آن اشتباه کرده‌اید بلکه متعمدانه علی رغم همه تصریحات قانون اساسی و تفسیرهای روشن شورای محترم نگهبان برآن پای می‌فشرید و برای دیگران خط کشی‌های نادرستی ترسیم می نمایید و همه را متهم به تجاوز به حقوق خود می‌نمایید. حکایت شما حکایت سلطانی است که اموال و املاک مردم را غاصبانه تصرف کرده بود و به ملک خود منضّم ساخته بود و به همه می‌گفت چرا رعایت ملک سلطان نمی‌کنید !!


۳ - گفته‌اید « براساس اصل 113 قانون اساسی رئیس جمهوری مجری قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است » . و قاعدتاً معتقدید معنای آن اجراء قانون اساسی در همة حیطه ها است .
آیا واقعاً با خود نیندیشیده‌اید که اگر این فهم از قانون اساسی درست باشد، پس معنای تفکیک قوا و استقلال آنها که در اصل پنجاه و هفتم قانون اساسی بر آن تنصیص شده است، چه خواهد بود.


برای تنویر خاطر حضرتعالی نصّ اصل پنجاه و هفتم قانون اساسی را می‌آورم:


« قوای حاکم در جمهوری اسلامی ایران عبارتند از قوة مقنّنه ، قوة مجریه و قوة قضاییه که زیرنظر ولایت مطلقه امر و امامت امّت بر طبق اصول آیندة این قانون اعمال می‌گردد. این قوا مستقل از یکدیگرند. »


اگر بنا به فهم شما از اصل ۱۱۳ ، رئیس جمهور مجری قانونی اساسی است و معنایش هم این است که همة نهادها و دستگاه‌ها و قوای مذکور در قانون اساسی مشمول این اجرا می‌گردند، بفرمایید معنای استقلال قوا از یکدیگر چیست ؟

علاوه بر نکته فوق ، نگاهی به صدر اصل یکصدو پنجاه و ششم بیندازید: « قوة قضاییه ، قوه‌ای است مستقل که ...» اگر بنا باشد «مجری» قانون اساسی در قوة قضاییه هم رئیس جمهور باشد ، این استقلال چه معنایی دارد؟!


۴ - در اصل یکصد و پنجاه و هفتم قانون اساسی آمده است :
« به منظور انجام مسئولیّت های قوة قضاییه در کلیّة امور قضایی و اداری و اجرایی، مقام رهبری یک نفر مجتهد عادل و آگاه به امور قضایی و مدیر و مدبّر را برای مدّت پنج سال به عنوان رئیس قوّة قضاییه تعیین می‌نماید که عالی‌ترین مقام قوّة قضاییه است .»
نصّ این اصل که اجرای مسئولیت‌های قوة قضاییه را به عهده رئیس قوة قضاییه گذاشته است جایی برای «مجری» دیگری باقی نمی‌گذارد.


۵ - اینجانب به همراه اکثریت قریب به اتفاق اعضای محترم شورای نگهبان که مسئولیت تفسیر قانون اساسی را بعهده دارند و داستان آن خواهد آمد ، معتقدیم که تفسیر مسئولیت اجرا و تعمیم آن به همه قوا آنگونه که شما معتقدید ، خطا است.  با این وجود بفرمایید به چه منطقی اینجانب باید به فهم شما از قانون اساسی تمکین کنم ؟! صورت مسأله روشن است : رئیس دو قوه دو برداشت مختلف از قانون اساسی دارند: بنده حیطة « مسئولیت اجرا» را منحصر در قوه مجریه می‌دانم ( به قرینه همة آنچه آوردم) و شما آن را عام و شامل همه قوا و دستگاهها ( حسب ظاهر نامة ارسالی و پاره‌ای سخنان جسته و گریخته دیگر ) ، و فعلاً فارغ از صحت ادله و استدلالات ، به چه دلیل باید به نظریّه ای که آن را صددرصد خطا می‌دانم تمکین کنم و برای شما در امور اجرایی قوة قضاییه و یا نظارت بر آن حقی و شأنی قائل باشم؟!


۶ - اگر به هر دلیل بین رؤسای قوا و مسئولین در فهم قانون اساسی اختلافی روی داد ، به صراحت قانون اساسی ، مرجع رسمی تفسیر قانون اساسی که فصل الخطاب در این امور خواهد بود ، شورای محترم نگهبان است .


شورای محترم نگهبان در رأی تفسیری موّرخ ۱۲ تیر ۱۳۹۱ خود به روشنی آورده است که رئیس جمهور بر اساس اصل ۱۱۳ ، حق نظارت بر اجرای قانون اساسی ندارد . اکنون بفرمایید چرا و به چه مجوّزی به خود حق می‌دهید در مقابل رأی تفسیری شورای نگهبان  تمکین ننمایید .
براساس اصل نود و هشتم قانون اساسی: « تفسیر قانون اساسی به عهدة شورای نگهبان است که با تصویب سه چهارم آنان انجام می‌شود.»


۷ - شما حتماً به نظریه تفسیری اخیر شورای نگهبان واقفید . تعجب در این است که چرا در مقابل قانون اساسی ایستاده‌اید و با فرافکنی علیه قوای دیگر از پذیرش آن شانه خالی می‌کنید. برای تذکّر مجدد به حضرتعالی و برای اطلاع عموم مردم شریف‌مان متن تفسیر شورای محترم نگهبان را در اینجا می‌آورم:
 
 
 
نظر شورای نگهبان
« عطف به نامه شماره۹۱/۳۱/۴۶۹۰۹  مورخ ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ ، مبنی بر اظهارنظر تفسیری در خصوص اصل ۱۱۳قانون اساسی موضوع در جلسه مورخ ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نظر شورا به شرح زیر اعلام می‌گردد:
۱- مستفاد از اصول متعدد قانون اساسی آن است که مقصود از مسئولیت اجرا در اصل ۱۱۳ قانون اساسی، امری غیر از نظارت بر اجرای قانون اساسی است.
۲- مسئولیت رئیس جمهور در اصل ۱۱۳ شامل مواردی نمی‌شود که قانون اساسی تشخیص، برداشت، نوع و کیفیت اعمال اختیارات و وظایفی را به عهده مجلس خبرگان رهبری ، شورای نگهبان ، مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و هر مقام و دستگاه دیگری که قانون اساسی به آنها اختیار یا وظیفه‌ای محول نموده است.
۳- در مواردی که به موجب قانون اساسی رئیس جمهور حق نظارت و مسئولیت اجرا ندارد، حق ایجاد هیچگونه تشکیلاتی را هم ندارد. »


 این تفسیر علاوه بر اینکه صراحتاً نظارت رئیس جمهور را به حسب اصل ۱۱۳، نفی می‌کند ، مسئولیت وی را نیز در حیطه وظایف مذکور در قانون اساسی برای دیگر قوا و دستگاه‌ها و نهادها منتفی می‌داند .


۸ - جناب رئیس جمهور . آیا واقعاً دغدغه شما ، صیانت از حقوق اساسی مردم است ؟ در این صورت باید به قانون اساسی که سند حقوق اساسی مردم است احترام بگذارید و در موارد اختلاف، به داوری که خود قانون اساسی تعیین کرده، تمکین کنید نه اینکه همواره فراتر از اختیارات مذکور در قانون اساسی، و با تفسیری شخصی، نسبت به سایر قوا مدعی شوید و بی‌جهت و بدون دلیل، موجب تنش در جامعه گردید، و خوراک تبلیغاتی برای معاندین و دشمنان انقلاب فراهم آوردید.


۹-‌ در بند سوم نامه در پاسخ این جمله بنده که نباید قبل از استیذان از قوه قضاییه ، نسبت به سرکشی به زندان‌ها برنامه ریزی می‌کردید، آورده‌اید « باید یادآور شوم که در اصول قانون اساسی، لزوم اجازه یا موافقت و یا مصلحت اندیشی قوه قضائیه در اجرای وظایف قانونی رئیس جمهوری پیش بینی نشده است .»
البته و صد البته کبرای این سخن درست است و کسی را در آن تردیدی نیست . تمام سخن در تطبیق ‌نادرست شما است . در اصول قانون اساسی ننوشته‌اند که آقای رئیس جمهور هرگاه اراده کرد می‌تواند به زندان‌ها برود و با هر زندانی صحبت کند و در هر دادگاهی ولو غیرعلنی حضور پیدا کند.


سخن ما با شما این است: مسئولیت اجرای رئیس جمهور محدود و منحصر به قوه مجریه است و البته همچون سایر سران قوا پاره‌ای وظایف خاص دیگر هم دارد که درحدّ قانون اساسی معتبر است همچون ریاست شورای عالی امنیت ملّی ، ریاست شورای انقلاب فرهنگی و غیر آن . در هر حال به حسب نصّ قانون اساسی برای انجام مسئولیت‌های قوة قضائیه در کلیّه امور قضایی و اداری و اجرایی ، رئیس قوّة قضاییه از ناحیة رهبری تعیین می‌شوند و عالی‌ترین مقام قوة قضاییه است . طبق قانون ، دادگاهها و سازمانهای تابعه بخشی از قوه قضاییه‌اند با این حساب چگونه می‌فرمایید که سرکشی به زندان‌ها نیاز به هماهنگی و موافقت قوة قضاییه ندارد.


۱۰ - آورده‌اید:
« چگونه جنابعالی اجرای قانون اساسی را به مصلحت نمی‌دانید . اگر این نگاه بر کل فعالیت‌های قوه قضاییه حاکم باشد آیا نمی‌شود تّصور کرد که برخی از اصول قانون اساسی و حقوق اساسی مردم با مصلحت اندیشی و تشخیص شخصی در قوة قضاییه متوقف شده و یا نادیده انگاشته می‌شود.»

البته این نسبت خلافی است که داده اید ، بنده هیچگاه نگفته‌ام که اجرای قانون اساسی را به مصلحت نمی‌دانم، بلکه بر عکس مصلحت اندیشی بنده ، دقیقاًدر راستای تحفظ بر اجرای دقیق قانون اساسی و ممانعت از دخالت‌های بیجا و خارج از حدود قانونی بوده است ، و اگر آن زمان کسی در این تردید داشت، اکنون با رفتارهای نامتعارف و نامه پراکنی‌های علنی ، دیگر در این نکته کسی تردید نمی‌کند.


۱۱ - عجیب تر از این نسبت ، مطلب خلاف دیگری است که به اینجانب نسبت داده‌اید ، گفته‌اید: « متأسفانه جنابعالی قبلاً اعلام کرده‌اید که وجود هیئت منصفه مطبوعات که صراحت اصل ۱۶۸ قانون اساسی است را قبول ندارید که در این مورد حضوری تذکّر دادم. امّا متأسفانه ظاهراً بخشی از اقدامات قوة قضاییه دربارة مطبوعات و رسانه‌ها با همین نگاه انجام می‌گیرد»
بنده در اینجا صراحتاً اعلام می‌کنم که این نسبت ، خلاف واقع و کذب است . و به خاطر هم نمی‌آورم که حضرتعالی حضوری در این باره اشاره ای کرده باشید . ولی در هر حال اینجانب در هیچ موضعی و در هیچ زمانی نگفته‌ام که وجود هیئت منصفه که صراحت اصل ۱۶۸ قانون اساسی است ، را قبول ندارم . اگر کمترین شاهدی دارید اقامه کنید.


۱۲ - آنچه بنده طی برخی جلسات گفته‌ام و مضبوط هم هست  و کاملاً هم از آن دفاع می‌کنم این است که فرق است بین « مشروط بودن رسیدگی به جرائم سیاسی و مطبوعاتی به حضور هیأت منصفه در محاکم دادگستری » که نصّ قانون اساسی است و اینجانب صددر صد آن راقبول دارم و بین « الزام قاضی به تبعیّت از رأی هیئت منصفه ولو اینکه آن را خلاف بداند ». این دوّمی مطلبی است که آن را قبول ندارم و آشکارا هم می‌گویم و موضع شخصی بنده هم نیست، موضع اکثریت یا همه فقهای محترم شورای نگهبان است که نظر آنان طریق احراز خلاف شرع بودن قوانین و مقررات و حتی اطلاقات و عمومات قانون اساسی است. و در قانون اساسی نه فقط مطلبی علیه آن نیامده ، بلکه ذیل آن به توضیحی که خواهد آمد ، مؤید ادعاست. متأسفانه عدم تفکیک دو مطلب فوق که ظاهراً تا حدی دقت می‌طلبیده است، منجر به نسبت دادن چنین مطلب خلاف واقعی به اینجانب شده است.
بنده الزام قاضی به رأی دادن بر خلاف نظر خویش را جایز نمی‌دانم و بعید هم می‌دانم فقیهی این امر را جایز بشمارد.


۱۳ – نکته قابل توجه این است که در ذیل اصل یکصد و شصت و هشتم تصریح شده است: «نحوه انتخاب، شرایط، اختیارات هیأت منصفه و تعریف جرم سیاسی را قانون بر اساس موازین اسلامی معین می‌کند.»
فقهاء محترم شورای نگهبان در مقام رسیدگی به طرح هیئت منصفه که در مجلس ششم مطرح شده بود، مکرراً بصورت رسمی نظر خویش را دائر بر جایز نبودن الزام قاضی به رأی بر خلاف نظر خود به مجلس محترم شورای اسلامی اعلام نموده‌ا‌ند.


۱۴ - در بند چهارم نامه، با اشاره به اینکه گفته‌ام «در شرایط کنونی که موضوع اصلی، رسیدگی به معیشت مردم، سامان دادن به اقتصاد کشور و کنترل بازار است، رفتن به زندان اوین که یکی از منتسبین نزدیک شما در حال تحمل کیفر در آن زندان می‌باشد، و پس از گذشت هفت سال از دورة ریاست جمهوری شما، شائبه سیاسی بودن و جانبداری از مجرم را خواهد داشت و به هیچ وجه به مصلحت نمی‌باشد » پرسشهایی مطرح کرده‌اید که برخی از آنها اصلاً محصّلی ندارد مثل اینکه گفته اید « آیا به عنوان رئیس قوه قضائیه می‌توانید به استناد تشخیص سیاسی خود حکمی صادر نمایید؟»


در اینجا معلوم نیست مقصود چه حکمی است با چه محتوایی، مقصود حکم قضایی و انشاء رأی است یا غیر قضایی و صرفاً تصدیق امری، و اگر حکم قضایی مقصود است حکم قضایی مربوط به چه چیزی. با اینهمه ابهامات، سؤال شما محصّلی ندارد. در عبارتی که نقل کرده‌اید بنده حکم قضایی صادر نکرده‌ام، بلکه چند مطلب گفته‌ام که در آنها نوعی «تصدیق» به معنای منطقی وجود دارد. اگر از من بپرسید آیا به عنوان رئیس قوه قضائیه می‌توانید به استناد تشخیص سیاسی خود تصدیق‌هایی در باب مصلحت بودن یا نبودن یا شائبه سیاسی داشتن و نداشتن ، داشته‌ باشید، پاسخ حتماً مثبت است.


حتماً می‌توانم تصدیق‌هایی از این قبیل داشته باشم اعم از اینکه شما آنها را بپذیرید یا نپذیرید. واضح است که بر اساس تشخیص سیاسی خود و از باب نصح مؤمنین می‌توانم بگویم جناب رئیس جمهور این کار شما موجب شک و شبهه در اذهان می‌شود و به صلاح نیست. مسأله بسیار سهل است، نمی‌‌دانم چرا در آن مانده‌اید؟!


۱۵ - در قسمت دیگری پرسیده‌اید: « به استناد کدام اصل از اصول قانون اساسی، جنابعالی می‌‌توانید امری را تفسیر سیاسی کنید و مانع از اجرای قانون اساسی شوید.» پاسخ آن است که پرسش شما نادرست است: بنده نه تفسیر سیاسی کرده‌‌ام ونه مانع از اجرای قانون اساسی شده‌ام. آنچه رخ داده است مانع شدن از دخالت شما در کار قوه قضائیه است که آن را نه فقط از اختیارات خود می‌دانم، بلکه صد در صد وظیفه می‌‌دانم. وظیفه می‌‌دانم که نگذارم فتح بابی در دخالت ناصواب قوه مجریه در حیطه اختیارات قوه قضائیه صورت گیرد و آنچه راجع به شائبه سیاسی بودن و جانبداری از مجرم گفته‌ام، «خبری است از انعکاس عمل شما در اذهان عمومی». می‌‌توانید این گزاره واقعی را بپذیرید یا نپذیرید ولی بهرحال این یک تفسیر سیاسی نیست.


۱۶ - در ادامه گفته‌اید: « خامساً به راحتی به اینجانب اتهام « حمایت از مجرم»  زده‌اید ...  چگونه ممکن است سرکشی به زندان حمایت از مجرم تلقی شود. ... در حالی که جنابعالی به آسانی به رئیس جمهوری که نماینده ملت و مجری قانون اساسی است اتهام می‌زنید آیا می‌توان برای آحاد مردم که پشتیبان خاصی جز خداوند ندارند امنیت قضایی متصور بود»

این جملات بسیار تعجب آور است. شما بعنوان رئیس جمهور کشور ، مجموعه دستگاه قضایی را زیر سؤال برده‌اید آن هم بر اساسی واهی. در حالیکه بقول خودتان سوگند یاد کرده‌اید که پاسدار نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور باشید. آیا سزاست دستگاه قضایی کشور که رکن مهمی از نظام جمهوری اسلامی است، بر اساس   ویرانی ، مورد هجمه قرار گیرد و بهانه بدست دشمنان و ضد انقلاب داده شود . قاعدتاً اخبار رسانه‌های خارجی این روزها به عرض عالی می‌رسد.


من از قرائت‌ها و تفسیرهای شما انگشت به دهان می‌مانم. از کجای نامه اینجانب برآمده است که شما را «متهم به حمایت از مجرم» کرده‌ام. گفته‌ام کار شما در این ظرف زمانی خاص «شائبه سیاسی بودن و جانبداری از مجرم را خواهد داشت» معنای عرفی شائبه این است که در اذهان شک و شبهه ایجاد می‌کند. بنده خود قضاوت نکرده‌ام که شما جانبدار مجرم هستید یا نیستید، بلکه خبری داده‌ام از یک واقعیت ، خبر از یک انعکاس عمومی و این ربطی به متهم ساختن حضرتعالی آنهم از ناحیه اینجانب ندارد.


در همان نامه که مورد استناد شماست، در عبارت دیگر به صراحت به «اذهان برخی» تأکید کرده‌ام و گفته‌ام « ... حتماً شائبه سیاسی بودن این گونه اعمال را در اذهان برخی تقویت خواهد کرد»
واقعاً معنای « تقویت شائبه سیاسی بودن در اذهان برخی » یعنی من شما را متهم می‌کنم!! این چه قرائتی است؟

شما براساس این فهم ناصواب مجموعه قوّة قضاییه را که به نصّ قانون اساسی مرجع تظلّمات و رسیدگی عادلانه به منازعات است را زیر سؤال برده‌اید : از این کار چه کسانی سود می‌برند؟ این همان صیانت از قانون اساسی است که بدان سوگند یاد کرده اید ؟


۱۷ - در امر هفتم به مشکلات مزمن اقتصادی کشور اشاره کرده‌اید و به وظایف اصلی قوه قضایی در برخورد با مفاسد اقتصادی و رانت خواری‌ها و.... .


قوة قضاییه مفتخر است که به خصوص در این چند سال اخیر مبارزه بی‌امانی را با مفاسد اقتصادی پی‌ ریخته است و خواب را از چشمان بسیاری از رانت خواران ربوده است . نمونه بارز آن برخورد با فساد کلان اقتصادی اخیر است که واقعاً اعتماد عمومی را جریحه دار ساخته بود. فعلاً در باب نقش برخی مقامات و دستگاه‌های اجرایی در این فساد کلان سخنی نمی‌گویم و آن را به زمان دیگری وا می‌گذارم. حضرتعالی براساس فرمایش این فقره از نامه‌تان باید از این برخورد شجاعانه توأم با رسیدگی های دقیق قوه قضاییه استقبال می‌کردید ولی متأسفانه در عمل اینطور نشده است . در مصاحبه تلویزیونی زنده ، در مقابل دیدگان حیرت زده میلیونها نفر با اشاره به محاکمه مفسدان اقتصادی مطلبی قریب به این مضمون گفته اید: « ما  که نفهمیدیم چه شد البته برای ما روشن است ولی بالاخره کو؟» آیا این همان حمایت شما از اجرای قانون اساسی و مبارزه با مفاسد اقتصادی است که در این نامه به آن تأکید می‌کنید ؟


۱۸ - گفته‌اید « درحالیکه به فرموده امام راحل (ره) زندان باید دانشگاه باشد و علی القاعده درب آن به روی اقشار مختلف حقوقدانان، روانشناسان ، جامعه شناسان و محققین علوم انسانی و دانشجویان و مددکاران اجتماعی باز باشد ، بازدید رئیس جمهوری که انتظار می‌رفت با استقبال مسئولین قوه قضاییه مواجه شود ، شائبه‌ای ایجاد نمی‌کند بلکه مخالفت با این امر شائبه‌ای زیادی ایجاد خواهد کرد.»
اوّلاً هم اکنون حسب گزارش ، بسیاری از روانشناسان و مددکاران اجتماعی به زندان ها رفت و آمد دارند و برنامه‌های متنوع و مؤثّری برای بهبود وضعیت روحی زندانیان و بازگشت آنان به زندگی در دست اقدام دارند.


کدام زمان حضرتعالی از من در این باره پرسش کرده‌اید و بنده از اطلاع رسانی به شما امتناع کرده ام . بعلاوه بسیاری از مشکلات در این ارتباط معلول وضعیت بودجه قوه قضاییه است که متأسفانه دولت شما در مسأله بودجه قوة قضاییه بسیار کم لطفی می‌کند که این داستانی طولانی دارد و باید در جای دیگری گفته آید.


ثانیاً بنده با بازدید رئیس جمهور از زندان به نحو کلی مخالف نیستم و این نکته را صراحتاً به وزیر محترم دادگستری گفتم که به آقای رئیس جمهور بفرمایید « فعلاً این بازدید مصلحت نیست، هر زمان مصلحت بود اعلام می‌کنم » ، معنای این سخن ممانعت کلّی نیست. به همان علل و عواملی که قبلاً گفتم معتقدم فعلاً این بازدید به مصلحت نیست. تشخیص این مصلحت هم با اینجانب است نه با شما.

سازمان زندان‌ها مجموعه قوه قضاییه است وچنانکه قبلاً به تفصیل آورده ام اداره وانجام مسئولیت‌های قوه قضاییه با رئیس قوه قضاییه است نه با رئیس‌جمهور وحسب نص تفسیر شورای نگهبان شما حق نظارت بر قوای دیگر ندارید. اما نیک بخاطر دارم قریب به دوسال پیش که در جلسه‌ای مسأله وضعیت دشوار زندان‌ها و کمبود بودجه برای توسعه وتجهیز آنها مطرح شده بود به حضرتعالی گفتم شما خود از زندان‌ها بازدید کنید تا مشاکل را به چشم خود ببینید. حال چرا باید با بازدید شما مخالفت کنم؟ سّر مخالفت امروز بنده همان است که گفته‌ام. بعلاوه حسب گزارش سازمان زندانها تنها در دوره مسولیت اینجانب بیش از صدها نفر از وزرا ، استانداران ، فرمانداران ، نمایندگان مجلس و هیات های خارجی از جمله برخی از سازمانهای بین المللی از زندان‌ها بازدید بعمل آورده‌اند  چرا مطالبی مطرح می کنید که اینگونه القاء شود که درب زندان‌ها بر روی همه بسته است .


۱۹- متأسفانه نامه‌‌ها و پاره‌ای گفتارهای شما این گمان را تقویت می‌کند که برای خود «حق نظارت» و «بازدید» و «بررسی» در تمام دستگاه قضایی حتی دادگاه‌ها قائلید.

علاوه براین باید عرض کنم که مزید بر مصلحت‌سنجی‌های قبلی ، اکنون هم این را یک مصلحت ملزمه می‌دانم که براین توهمات خط بطلان بکشم. هرمنصفی سطرهای پایانی نامة شما را بخواند ، دراین تشخیص مصلحت ، با بنده همراهی خواهد کرد. شما گفته‌اید: «مطمئناً با سرکشی از زندان‌ها و برخی دادگاه‌ها نحوة اجرای اصول قانون اساسی و رعایت حقوق اساسی ملت را مورد بررسی قرار داده و گزارش آن را به ملت بزرگ و مقام معظم رهبری تقدیم خواهم کرد.»

حسب نصّ تفسیر شورای محترم نگهبان که همة قوا وظیفه دارند نسبت به آن تمکین کنند، حضرتعالی چنین وظیفه (و البته اختیاری) ندارید. نمی‌شود انسان خود برای خود وظایف و اختیاراتی تخیّل کند و بعد هم به دنبال آن راه بیفتد. از سخنان شما چنین استشمام می‌شود که قصد دارید ولو بدون هماهنگی و اجازة مسئولان ذی‌ربط در قوه قضاییه ، به زندان‌ها و برخی دادگاه‌ها سرکشی کنید. به حضرتعالی عرض می‌کنم که این ، تعدّی از حدود و اختیارات رئیس‌جمهور و دخالت در کار قوه قضاییه است و اینجانب حسب وظیفه‌ای که براساس قانون اساسی دارم وازجملة آن صیانت از استقلال قوه قضاییه و اداره مقتدرانه آن است ، قاطعانه از هرگونه حرکت تعدّی‌گونه و دخالت نابجا ممانعت خواهم کرد.

 در خاتمه بعنوان خدمتگزار مردم و حافظ حقوق آنان ، مشفقانه عرض می کنم  جناب آقای رئیس جمهور در شرایط خطیری قرار داریم ، دغدغه ها و مشکلات مردم ایجاب می کند که همه با حسن ظن و اعتماد به یکدیگر کمک کرده و راهکاری برای رفع نگرانی ها و عبور از تحریم و گرانی ها بیابیم و خالصانه تلاش کنیم تا نظام اسلامی و مردم شریف به اهداف و آرمانهای والای خود نائل آیند .

 

 والسلام علی عبادالله الصالحین
 
صادق لاریجانی

راهنمای ایرانی شدن

طنز/ ما اینگونه ما شدیم!

آیدین سیارسریع

 
فرض کنیم شما یک انسان خارجی هستید و هنگام گشت و گذار در سواحل خارج (!) در اثر برخورد نارگیلی سفت و محکم به مغزتان، تصمیم می گیرید بیاید ایران و بعد از مدتی هم ایرانی شوید. یعنی خوی و خصلت ایرانی پیدا کنید؛ بطوری که هرجا رفتید و هرکاری کردید، به شما بگویند معلومه که ایرانی هستی! با این مقدمه ی کوتاه آموزش گام به گام ایرانی شدن را شروع می کنیم:

 
۱) حتما فکر می کنید در مرحله ی اول حتما باید تشریف بیاورید ایران و با پوست و گوشت خود خاک اینجا را لمس کنید، ولی نیازی به این کارها نیست. همین که پشت لپ تاپ بنشینید و این ها را بخوانید کفایت می کند، فقط بی زحمت بروید و پیژامه و عرق گیر سفید تنتان کنید تا از نظر ظاهری مشکل کار حل شود.

 
۲) غیرقابل پیش بینی باشید! شما به عنوان یک ایرانی باید تمام معادلات ذهنی جامعه شناسان و پژوهشگران را بر هم بزنید. چه معنی می دهد آدم معادله ی ذهنی داشته باشد؟ گاهی حتی باید معادلات ذهنی خودتان را هم به هم بریزید. مثلا پیش خود بگویید صبح میرم بانک، غروب بچه ها رو می برم پارک، شب هم با خانوم میریم مهمونی! ولی در عمل صبح بروید قهوه خانه، غروب بروید استادیوم، سر شب هم بیفتید و بخوابید!

 
۳) به یاد داشته باشید که یک ایرانی هیچ وقت اشتباه نمی کند و از آنجایی که هیچ وقت اشتباه نمی کند، هیچ وقت هم مقصر نیست و از آنجایی که هیچ وقت مقصر نیست، هیچ وقت از مقامش استعفا نمی دهد. از آنجایی که هیچ وقت از مقامش استعفا نمی دهد، ماندگار می شود و از آنجایی که ماندگار می شود، پیر می شود و از آنجایی که پیر می شود می میرد و از آنجایی که می میرد دوستان و نزدیکانش عکسش را قاب می کنند و می شود تابلو. از آنجایی که این عزیزان در «تابلو» هستند، این واژه در زبان فارسی یک بار توهین آمیزی هم به همراه دارد! بعنوان جمع بندی باید بگویم اگر موقعی احساس کردید که دلتان می خواهد اشتباه خود را بپذیرید و خدای نکرده از کسی عذرخواهی کنید، بدانید که از استعداد ایرانی شدن کاملا بی بهره اید و پیشنهاد می شود کشور دیگری را انتخاب کنید. مثلا ژاپن!

 
۴) اصولا ایرانی می تواند. هر وقت مشاهده کردید که نمی توانید (!) بدانید دست های پشت پرده، عناصر معلوم الحال امپریالیسم، سران فتنه، خاتمی، هاشمی، پسراش، موجودات ماوراء الطبیعه، دوستان، آشنایان، فامیل، اقوام، بستگان و حسودان و عنودان شما را از رسیدن به هدفتان باز می دارند.

 
۵) برای ایرانی شدن فقط و فقط یک شرط لازم و کافی وجود دارد و آن هم این است که خیلی راستش را نگویید یا حداقل سعی کنید که راستش را نگویید. به چند مثال زیر توجه کنید:

الف) شما خوشحالید و از شوق و ذوق در اقصی نقاطتان جشن و سرور برپاست. دوستی بر شما وارد می شود!
– داداش بزنم به تخته امروز رو فرمی!
– نه آقا به خدا همه اینا عصبیه! شاعر میگه این خنده ی من از گریه غم انگیز تر است...
 بعد از گفتن این جمله دپرس شوید.


ب) شما پولدارید و از پولداری دارید خفه می شوید. پشت چراغ قرمز نیازمندی به شیشه ی اتومبیل شاسی بلندتان می کوبد. می کشید پایین (شیشه را) نیازمند با چهره ای عاجز و درمانده از شما طلب کمک می کند. با گشاده رویی و کمال تواضع او را می پذیرید و با او هم کلام می شوید و آنقدر از وضعیت بد بازار و بحران اقتصادی و جنبش وال استریت و ... می نالید تا آن که نیازمند دلش به رحم می آید و دست می کند توی جیبش و چند تا هزار تومنی پاره پوره در می آورد.


بعد با چشمانی اشک آلود می گوید: بیا داداش! امروز فقط همین قدر رو رو کار کردم. واقعا آدم با دیدن امثال شما می فهمه که از ما محتاج تر هم هست. شما نیازمند را در آغوش می کشید و سپس او را از ماشین پرت می کنید بیرون و با پول آن بنده خدا بنزین آزاد می زنید.
 

۶) سعی کنید هیچ وقت احساس خوشبختی نکنید. شما بعنوان یک ایرانی باید همیشه بدبخت و سیه روز باشید و سیه روزان را دوست داشته باشید! خوشحالی و شادمانی برای مزدوران و خائنان و مفسدان اقتصادی است.


مثال واقعی: روزی آقای محمدعلی ابطحی در پیج فیس بوکش با شادمانی گفت، امروز فلان فیلم را دیدم و فلان کتاب را خواندم. عده ی زیادی آمدند و گفتند چرا شما در شرایط حساس کنونی که فلان اتفاق افتاده و فلان کس در فلان جاست، کتاب می خوانید و فیلم نگاه می کنید؟ چه معنی می دهد شما الان خوشحال باشید؟ لذا من به آقای ابطحی پیشنهاد می کنم هر روز به مدت یک ساعت خودش را مورد تنبیه بدنی قرار دهد، پنج ساعت زندانی شود و نیم ساعت زیر آب نفسش را حبس کند. اگر مرد، که چه بهتر، اگر هم زنده ماند، حداقل می دانیم که او هم مثل ما بدبخت است!
 

شما با رعایت موارد فوق ۹۰ درصد ایرانی شده اید. حالا فقط ۱۰ درصد تا رویای خود فاصله دارید. در مرحله ی آخر، باید سایت بازتاب را باز کنید و به بخش طنز بروید و این صفحه را باز کنید و چند تا فحش آبدار به نویسنده ی مطلب که به ایران و ایرانی توهین کرده و خون پاک آریایی شما را نادیده گرفته، بدهید و بعد که صفحه را بستید به بغل دستی تان بگویید: ولی خداییش راست می گفتا!

چهارشنبه، آبان ۰۳، ۱۳۹۱

آیت‌الله مکارم‌شیرازی: نامه‌نگاری‌های تنش‌زا حرام است

یکی از مراجع تقلید با انتقاد از نامه نگاری‌های اخیر در کشور از سوی مسئولان، ایجاد تنش در جامعه را حرام عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی صبح چهارشنبه در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، به نامه نگاری‌های اخیر در کشور از سوی برخی مسئولان واکنش نشان داد و نسبت به عواقب هرگونه تنش آفرینی هشدار دادند.

وی اظهار داشت: اخیرا در سطح جراید نامه‌هایی رد و بدل می‌شود که تنش آفرین است،‌ بنده عرض می‌کنم در شرایطی زندگی می‌کنیم که ایجاد تنش در جامعه حرام است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: ‌مشکلاتی در کشور هست که باید به آن بپردازیم، ‌رهبر معظم انقلاب هم با تاکید از کارهای تنش آفرین نهی کردند، اما متأسفانه باز شاهد مسائل تنش‌زا آن هم برای مسائل غیر مهم در کشور هستیم.

به سراغ مشکلات اصلی مردم بروید

وی خطاب به مسئولان افزود: مسائل غیر اصلی و فرعی را رها کنید، نامه رد و بدل نفرمایید، به سراغ مشکلات اصلی مردم از جمله گرانی، ‌تورم و تحریم ها و تنگناهای اقتصادی و مشکلات اخلاقی بروید و برای حل آنها اقدام کنید.

آیت الله مکارم افزود: سراغ مسائلی که بود و نبود آن جزو مسائل اصلی کشور نیست نروید، نگاه کنید به رسانه‌های خارجی که چه غوغاها و تحلیل هایی می کنند و می گویند قوای مملکت به جان هم افتاده و کشور رو به بی ثباتی می رود.

وی یادآورشد: امروز در کشورهای اطراف ما شاهد مشکلات بسیاری از جمله ناامنی هستیم، دشمنان فشار می آورند تا کشور ما را هم ناامن کنند و البته به فضل خدا نتوانسته و نخواهند توانست.

این مرجع تقلید افزود: با این وضع چرا مسائل غیر مهم و فرعی را به متن جامعه می آورید؟ مصلحت این است که بنشیند مشکلات را حل بفرمایید و اگر این گونه مسائل حل نشد آسمان به زمین نمی آید.

مراجع تقلید مسئولیت دارند

وی اضافه کرد: مراجع تقلید هم مسئولیت دارند در مواقع مختلف تذکر دهند، من هم وظیفه خود دانستم که تقاضا کنم افراد از این گونه تنش‌ها بر حذر باشند و تاکید کنم که مشکلات اصلی مردم را حل کنید.

آیت الله مکارم شیرازی یادآورشد: از خداوند می خواهیم که به هم ما هوش فوق‌العاده و درایت کافی و توجه به مسائل اصلی عنایت کند و طرق حل مشکلات را به ما بیاموزد.

عده ای سودجو مصالح یک ملت را فدا می‌‌کنند

وی در ادامه سخنان خود به روایاتی درباره تحصیل اموال اشاره کرد و گفت: گاهی برخی برای به دست آوردن آن مسیرهای حرام را طی می کنند، عده ای سودجو در مسائل مختلف ارز و غیر ارز برای این که در مدت کوتاهی به مال زیادی به دست بیاورند مصالح یک ملت را فدا می‌‌کنند،‌ نظام اقتصادی را به هم می‌زنند و برای دستیابی به ثروت بیشتر دست به هر کاری می‌زنند.

استاد برجسته حوزه افزود: مشکل این گونه کارها از سویی این است که انسان شخصیت خود را زیر پا می گذارد، تن به هر ذلتی می‌دهد، ‌وجدان خود را سرکوب می کند،‌ همچنین افرادی در کمین او هستند تا این مال را از چنگ او در بیاورند.