چهارشنبه، آذر ۱۵، ۱۳۹۱

این نشان از غیرت ایرانیان باستان دارد چراکه ناموس خود را ویترین نمی‌کردند

فرمانده سپاه فجر فارس:
کمک کنیم تا جوانان ما هویت خود را بازشناسی کنند‌

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه باید تمدن واقعی ایران را در نظر بگیریم نه تاریخی که یهود برای ما نوشته است، گفت: کمک کنیم که جوانان ما هویت خود را بازشناسی کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان، ‌غلامحسین غیب پرور عصر امروز در همایش «دانشجو، گامی بلند، راهی طولانی» که به همت بسیج دانشجویی ناحیه مقاومت لارستان در سالن همایش فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به مطرح شدن این موضوع که هویت جوان ایرانی در تمدن ایران یافت می‌شود، اظهار داشت: اگر چنین باشد باید تمدن واقعی ایران را در نظر بگیریم نه تاریخی که یهود برای ما نوشته است.

وی افزود: تاریخ ۲هزار و   ۵۰۰ساله ایرانی را مطرح کرده‌اند در صورتی که تاریخ ایران ۷هزار ساله است و یهود می‌خواهد کورش را به خود اتصال دهد.

فرمانده سپاه فجر استان فارس اضافه کرد: اگر قرار باشد جوان ایرانی بر پایه تمدن ایرانی حرف بزند باید تخت جمشید را بررسی کند چراکه لوح هنر ایران و ۵هزار نقشینه در آن جا وجود دارد که اگر بخواهیم از نگاه اعتقادی در ایران باستان این نقشینه‌ها را بررسی کنیم امکان ندارد تصویر یک زن در آن دیده شود.

غیب پرور با بیان این که این نقشینه‌ها مربوط به قبل از اسلام است گفت: این نشان از غیرت ایرانیان باستان دارد چراکه ناموس خود را ویترین نمی‌کردند و اگر هویت خود را در تمدن ایرانی پیدا می‌کنیم پس چرا اجازه می‌دهیم ناموس ما در کوچه و خیابان ویترین شوند.

وی ادامه داد: آیا هویت دختر جوان ایرانی بی‌عصمتی بوده و هویت پسر ایرانی این است که ناموس خود را در سطح خیابان‌های شهر نشان دهد.

فرمانده سپاه فجر استان فارس افزود: در تمام نقشینه‌های تخت جمشید محال است یک مرد ایرانی عصر هخامنشی را پیدا کنید که لباس بلند نپوشیده باشد و آنهایی که می‌گویند محاسن مرد مربوط به روحانیون است بدانند محال است تابلو یک سرباز هخامنشی را در تخت جمشید پیدا کنند که بدون محاسن باشد.

غیب پرور در ادامه بیان کرد: هویتی را که امروز به جوانان القا می‌کنند مربوط به تمدن بی‌ریشه غرب است که برای ما درست کرده‌اند و دنیای مسیحیت حتی نماد شب کریسمس خود را از ما گرفته چراکه به طور مثال درخت کاج نماد نقشینه‌های تخت جمشید بوده که مربوط به قبل از مسیحیت است.

وی با بیان اینکه وجه درست‌تر از هویت جوان ایرانی، اسلام است، تصریح کرد: شهید مطهری (ره) در کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران خود به این نکته اشاره می‌کند که ایرانیان با آغوش باز و خاطر راحت، اسلام، به ویژه اسلامی که از ناحیه اهل بیت بیان شده را پذیرفته‌اند.

غیب پرور خاطرنشان کرد: اگر جوان ما به هویت دینی خود نگاه کند می‌بیند پای منبر اهل بیت به این هویت رسیده و به نقش علمای دین از همان ابتدا پی می‌برد. فرمانده سپاه فجر فارس ادامه داد: چهره‌هایی مانند شهید ثانی که در تارک تشیع می‌درخشد علمایی از قبیل علامه طباطبایی، علامه امینی، علامه محمد تقی جعفری، اینها هویت ما هستند و براساس همین هویت دینی بوده که در طول تاریخ انسان‌هایی قیام کردند و دین خدا به واسطه آن‌ها حفظ شده است.

وی همچنین بیان کرد: جوان ایرانی حق دارد در سن خود که یک الگو داشته باشد، چرا امام را فقط در سن ۶۰سالگی ببینیم، امام از جوانی خود در حال مبارزه بوده، جوانی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای می‌تواند الگویی برای جوانان ما باشد.

غیب پرور افزود: مقام معظم رهبری می‌فرمایند من خیلی فکر کردم که مهم‌ترین ثروت یک جوان چیست و دیدم حتی جوانی که ظاهر دینی ندارد باید تقوا و پاکدامنی داشته باشد که این دو ثروت جوانان است.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان این که مهم‌ترین گمشده جوان ایرانی هویت است اضافه کرد: اگر هویت خود را بشناسیم افرادی مانند اسلامی نسب و باکری بسیار داریم و محال است در زمان‌های مختلف جوان‌هایی را از جنس شهدا پیدا کنید.

وی با اشاره به فرمایش حضرت امام (ره) مبنی بر اینکه «مردم ما از مردم عصر علی (ع) بالاتراند»، اظهار داشت: شهید تحصیل کرده همین استان (شهید ظل‌الانوار) دو زانو و با ادب جلو فرمانده لشکر می‌نشیند که اجازه حضور در عملیات را داشته باشد و آیا می‌توان این ادب را نشأت گرفته از عاشورا و ادب فرزندان و یاران امام حسین (ع) بدانیم و این جوانان می‌توانند برای ما معیار باشند.

فرمانده سپاه فجر فارس با طرح این سئوال که چرا می‌گوییم داریم بی‌راهه می‌رویم، افزود: الان به یک نوجوان بگویید بازیکنان فلان تیم را بگو، برایتان لیست می‌کند، اما اگر بگویید اسم شهدای محل خود را بگو، نمی‌تواند بگوید.

غیب پرور با بیان اینکه ما باید شهیدان شهر و محله خود را تبلیغ  و تیتر کنیم، ابراز داشت: آیا به جوانان شهید ما قول مال و ثروت و پست و مقام دادند که رفتند و شهید شدند. شاه کلیدی که جوانان ما باید آن را دنبال کنند ، هویت است.

وی با بیان اینکه شاه کلیدی که جوانان ما باید آن را دنبال کنند، هویت است، و با اشاره به نقش خانواده‌ها تصریح کرد: باید در خودمان جستجو کنیم، چقدر الگوهای غربی را به خورد جوانان می‌دهیم و بدون تعارف جامعه و خانواده‌ها مقصرند چراکه در خانواده‌ای که نسبت به نماز سستی می‌شود و مظاهر دینی کم‌رنگ شده است چه توقعی از جوان دارند.

فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به اینکه رنگ و بوی بعضی زندگی‌ها عوض شده است، خاطرنشان کرد: مگر می‌شود جو کاشت و گندم درو کرد و گیر در خودمان است، چراکه دچار خودباختگی شده‌ایم و باید کمک کنیم جوانان ما هویت خود را بازشناسی کنند.

انتهای پیام/ 2448‌/ش

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر