سه‌شنبه، آذر ۱۴، ۱۳۹۱

حمله مرکز مهدویت وفارس به جعفریان:سند ندارید پیش بینی ظهور پناهیان دروغ است

حجت‌الاسلام رحیم کارگر، عضوهیات علمی و مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و همچنین مدیر گروه «مهدویت» اداره مشاوره و پاسخ به پرسش‌های دانشجویی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، به انتقادات حجت الاسلام جعفریان از پناهیان پاسخ داد.

 

استاد مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیۀ قم با اشاره به اظهارات آقای جعفریان گفت: «جعفریان هیچ بحث و اشکال علمی را مطرح نکرده و هیچ کجای نوشته‌اش نگفته که فلان موضوع به این دلیل و با این مستند نادرست است یا اشکال دارد! ایشان تنها یک سری تهمت‌ها و اهانت‌ها را حواله آقای پناهیان و مداحان و خطبا و دولت کرده است! این نشان می‌دهد که اهانت‌های وی، فقط رنگ و بوی سیاسی دارد و بس»

عضو هیات علمی پژوهشکده مهدویت، در بخش دیگری از یادداشت خود که در پایگاه پرسمان-وابسته به معاونت مطالعات راهبردی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها- منتشر شده است، حرف اصلی را بحث پناهیان در مورد نزدیکی ظهور دانست و گفت: «آیا منظور ایشان از قواعد ظهور را نمی فهمید یا خودتان را به نفهمی زده‌اید تا در پناه هوچی‌گری به همه اهانت کنید! وی می‌گوید: «قواعد ظهور؛ یعنی وقتی ظهور رخ می‌دهد که غربال بشوند همه، خلاء تئوریک در عالم پدید می‌آید، ظلم فراوان شده باشد، قومی مقدمه‌ساز باشند، کدامش محقق نشده».

 

گویا تمام اشکال شما به همین بحث است؛ خوب کجای این حرف اشکال دارد؟ آیا جهان آکنده از ظلم و ستم نیست؟ آیا خلا تئوریک در دنیا وجود ندارد؟ آیا در فتنه‌ها غربال افراد صورت نگرفته؟ قوم مقدمه ساز نیامده؟ حال آیا اینها نمی‌تواند دال بر ظهور باشد؟ اگر چنین است، خدا نمی‌تواند یک شبه کار امام زمان را اصلاح کند؟ آیا ما نباید آماده باشیم؟»

رحیم کارگر با اشاره به خاطره‌ای از علامه فضل‌الله، به برخی جزئیات بازجویی رئیس موساد از شهید راغب اشاره کرد و گفت: «دشمنان ما همه به طور جد آماده مبارزه با ظهور می‌شوند؛ آن وقت شما همه را متهم به دروغ گویی و بی‌سوادی می‌کنید؟»

 

وی در توضیح این جمله که آقای پناهیان گفته: «ما می‌توانیم ظهور را پیش بینی کنیم» به تفاوت «پیش‌بینی» با «غیب‌گویی و پیش‌گویی» اشاره کرد و گفت: بلی ما نمی‌توانیم غیب‌گویی و پیش‌گویی کنیم(چون این کار پیامبران و امامان است؛ اما می‌توانیم احتمالات مختلف را مطرح کنیم و در این راستا پیش‌بینی‌هایی داشته باشیم و آمادگی‌هایی را کسب کنیم.

چنانکه آقای پناهیان همین را نتیجه‌گیری کرده است: «منتظر دیگر الان باید از نظر روحی آماده بشود امام مقتدر را پای رکابش کار بکند.» آیا نظر شما غیر از این است که اگر چنین باشد از دایره انتظار و اعتقاد درست خارج می‌شوید؛ نگذارید کینه‌های شخصی و سیاسی شما را به ورطه هتاکی و بی‌ادبی بکشاند و اهل انصاف بگویند سودای یاری رئیس خود را دارید و سخنان مقدماتی آقای پناهیان را به خود گرفته‌اید، آنجا که ایشان گفته است: «بعضی‌ها در مملکت ما هستند در عرصه سیاست سر می‌جنبانند، شیوه محاسبات‌شان منهای نصرت الهی شیوه بیست و پنج سال پیش است...».



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر