دوشنبه، آذر ۱۳، ۱۳۹۱

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد:مجلس ساعات کاری بانوان را به ۴ ساعت تقلیل دهد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در یزد از مهم‌ترین ضرورت‌های تغییر در سبک زندگی را توجه بانوان شاغل به نظام خانواده عنوان کرد و گفت: برای این منظور از مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود تا ساعت کار بانوان را به ۴ ساعت تقلیل دهد.


  به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، آیت‌الله محمدرضا ناصری ظهر امروز در همایش ملی مفهوم‌شناسی سبک و فرهنگ زندگی با الگوی اسلامی ایرانی اظهار کرد: نقش بانوان در تربیت فرزندان و خدمت به خانواده سنگین است و به طور حتم بخشی از اختلافات در زندگی‌ها به موضوع کار زنان در خارج از منزل مربوط می‌شود.

وی افزود: اگر می‌خواهیم براساس جامعه اسلامی پیش برویم باید  به مبنای سبک زندگی مورد سفارش اسلام توجه کنیم.

ناصری با تاکید بر اینکه اکنون بسیاری از سبک‌های زندگی ما غربی است و دم از اسلامیت و الگوی اسلامی می‌زنیم، تصریح کرد: به عنوان نمونه آموزش و پرورش و دانشگاه‌های ما غربی است، مکتب‌ها را از ما گرفتند و جای آن را به مدارس دادند.

وی اضافه کرد: در نظام آموزش‌های دانشگاهی و آموزش و پرورش، خدا و قرآن جایگاه مناسبی ندارند و صرفاً دانش‌آموزان و دانشجویان به علم و دانش می‌پردازند.

امام جمعه یزد معاشرت فرزندان، اقبال زنان به کار، نظام کسب نمره و ... را سبک و مدل غربی خواند.

وی اظهار کرد: بسیاری از خانم‌ها بعد از سال‌ها درس خواندن می‌خواهند سر کار بروند زن باید وقت خود را صرف خانواده و تربیت فرزندان بکند، از این رو پول درآوردن خانم‌ها عدم نیاز به همسر و تمکین نکردن از آسیب‌ها به شمار می‌رود.

ناصری همچنین عدم ارائه آموزش‌های لازم ازدواج و روش‌های صحیح زندگی به مخاطبان را مورد انتقاد قرار داد و گفت: این‌ها باعث شده تا همسران پس از ساعت‌ها کار در بیرون از منزل به ساندویچ و یا غذاهای آماده روی آورند.

وی خاطرنشان کرد: عدم توجه به مسائل دینی در آموزش، نداشتن سازش و ... مواردی از سبک زندگی به شیوه غربی بوده که در زندگی‌ها رسوخ پیدا کرده است.


*‌ضرورت تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها

رئیس شورای فرهنگ عمومی یزد همچنین تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور را به منظور جلوگیری از آسیب‌ها و یکی از مصادیق تغییر سبک زندگی ضروری خواند.

وی اضافه کرد: این شیوه سبب شده تا دانشجویان زن و مرد با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و در نهایت منجر به ازدواج‌های ناخواسته شود که از هر ۱۰ مورد ازدواج به این شیوه هشت مورد به طلاق منجر می‌شود.

ناصری با بیان اینکه جداسازی زنان و مردان در ادارات و شرکت‌ها لزوماً باید انجام شود، گفت: در بسیاری از آگهی‌ها برای استخدام نیز مشاهده شده که زنان در اولویت به کار‌گیری قرار دارند که این یکی از معضلات جامعه ما است.

وی همچنین با ارائه پیشنهاداتی برای اصلاح سبک زندگی از مجلس شورای اسلامی خواست تا با تصویب کاهش ساعات کار کارکنان زن به چهار ساعت برای بانوان شاغل در مشاغل پرستاری، معلمی و اداری وقت بیشتری را به زنان برای در خدمت بودن به خانواده و زندگی بدهند.

ناصری اهمیت آموزش مهارت‌های زندگی را از دوران راهنمایی و دبیرستان به دانش‌آموزان یادآور شد و گفت: ارائه آموزش‌های قبل از ازدواج ضروری بوده و همچنین آموزش حقوق زن، شوهر و فرزندان نسبت به یکدیگر باید در قالب دوره‌های آموزشی ارائه شود.

امام جمعه یزد ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر و الزام به این فریضه را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: به طور حتم ترویج این فریضه الهی حلال بسیاری از مشکلات جامعه ما است.

وی با اشاره به اثرات فعالیت‌های دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی در یزد به زوج‌های جوان گفت: این فعالیت‌ها سبب شده تا طلاق در یزد کاهش قابل توجهی یافته و زوج‌ها به سمت تداوم زندگی سوق یابند.


*غربی‌ها هدف مشخصی از زندگی ندارند

وی الگوی غربی را با الگوهای اسلامی در تضاد خواند و گفت: غربی‌ها در زندگی هدف مشخصی ندارند.

ناصری با بیان اینکه در ارتباط با سبک زندگی هدف زندگی و سفارش‌های آموزه‌های دینی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: باید ببینیم هدف از زندگی چیست تا انسان را بر اساس آن مسائل بر مبنا قرار داد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد اضافه کرد: غربی‌ها سبک زندگی را بر‌اساس معیارهای خودشان قرار داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه غربی‌ها هدف مشخصی ندارند، گفت: آنان برای رسیدن به کمال شیوه و سبک زندگی غربی را انتخاب کرده‌اند.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم بر اساس جامعه اسلامی پیش برویم باید به مبنای سبک زندگی مورد سفارش اسلام توجه کنیم.

همایش ملی مفهوم‌شناسی سبک و فرهنگ زندگی با الگوی اسلامی ایرانی در محل تالار خورشید کمپ پتروشیمی خراسان در حال برگزاری است.

به گزارش فارس، در این همایش دو روزه، معاون راهبردی قوه قضائیه، امام جمعه یزد، امام جمعه شیراز، معاونان پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌های استان‌ها و سایر مسئولان کشوری و استانی حضور دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر