پنجشنبه، خرداد ۱۲، ۱۳۹۰

انتقاد آیت الله سبحانی از واگذاری خانه دائمی به طلاب/ تحصیل مادام العمر ممنوع شود


قم - خبرگزاری مهر: یکی از مراجع تقلید گفت: به طلاب باید خانه داده شود اما نباید سند به نام آن‌ها زده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی جعفر سبحانی قبل از ظهر چهارشنبه در سیزدهمین اجلاسیه استادان سطح عالی و خارج حوزه که در مدرسه دارالشفاء قم برگزار شد اضافه کرد: به طلاب خانه بدهید اما تملیک آن و سند زدن به نام آن‌ها موجب سستی در امر تحصیل می‌شود.

حوزه؛ نیازمند اتاق فکر

وی با تاکید بر لزوم ایجاد اتاق فکر در حوزه اظهارداشت: حوزه باید اتاق فکر ایجادکند و آسیبهای تهدید کننده حوزه را بشناسد تا بتواند با آن‌ها مقابله کند.

این مرجع تقلید با اشاره به رسالت جهانی حوزه تاکیدکرد: انجام این رسالت بسیار دشوار است ولی هدف باید بلند باشد و ایده آل برای ما همین است ما معتقدیم که امام زمان (عج) این رسالت را دارد و ما هم زمینه ساز انجام رسالت جهانی هستیم.

هشدار به انتشار کتابی در تخریب شیعه

آیت الله سبحانی ادامه داد: اخیرا عده‌ای مستشرق کتابی را با عنوان «القرائات» احمد سیاری که از مرتدین است به چاپ رسانده‌اند تا قرآن را مخدوش کنند و شیعه را در جهان تحت تاثیر قرار دهند.

وی تاکیدکرد: ما گاهی آنقدر خواب هستیم که از این نوع هجمه‌ها غافل می‌شویم.

این مرجع تقلید اضافه کرد: این کتاب را در تیراژ وسیع چاپ و به قیمت ۲۰ هزار تومان در ایران و دیگر کشور‌ها می‌فروشند و می‌خواهند چهره شیعه و وحیانیت قرآن را تخریب کنند.

این مرجع تقلید بیان کرد: حوزه بعد از آسیب‌شناسی باید به تدارک آسیب‌ها بپردازد؛ اخیرا خبرهایی از پاکستان و عربستان و از داخل کشور برای ما می‌آورند که حوزه در داخل خانه‌ها ایجاد کرده‌اند که برای ما مضر است.

رئیس موسسه امام صادق (ع) اظهارداشت: باید این هجمه‌ها را بشناسیم و آن‌ها را تبدیل به فرصت کنیم؛ اگرچه ممکن است برای ما تخریب باشد اما ایجاد تحریک نیز برای برخورد با آن‌ها می‌کند.

تحصیل مادام العمر در حوزه ممنوع شود

آیت الله سبحانی با انتقاد از تحصیل مادام العمر در حوزه تاکیدکرد: تحصیل مادام العمر باید در حوزه علاج شود در هیچ کجای دنیا این وجود ندارد که دانشجو مادام العمر تحصیل کند و حوزه هم نباید محصل مادام العمر داشته باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر