پنجشنبه، خرداد ۱۲، ۱۳۹۰

دفتر احمدی نژاد 'کاهش رای او در نتیجه حمایت رهبری' را تکذیب کرد

 
 

Sent to you by Ad via Google Reader:

 
 


احمدی نژاد و خامنه ای

به نقل از احمدی نژاد گزارش شده بود که حمایت رهبر ایران باعث تضعیف پایگاه مردمی او شده است

دفتر رئیس جمهوری ایران برخی اظهارات منتسب به او از جمله ادعای کاهش آرای انتخاباتی در نتیجه حمایت رهبر جمهوری اسلامی را تکذیب کرده است.

مرکز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات ریاست جمهوری با انتشار بیانیه ای، با انتقاد از اتهاماتی که در رسانه های جمهوری اسلامی علیه محمود احمدی نژاد و بعضی همکاران او انتشار یافته، از رسانه های همگانی خواسته است "از نقل اخبار جعلی" به طور جدی خودداری کنند.

این بیانیه، از "تحرکات یک جریان سیاسی - رسانه ای علیه دولت خدمتگزار" سخن گفته و این جریان را به ایراد اتهاماتی "از قبیل راز آلود، فساد سیاسی، اقتصادی و اعتقادی، سازماندهی فعالیت های انتخاباتی و بسیاری دیگر از مطالب موهن و تاسف برانگیز" متهم کرده است.

به گفته دفتر رئیس جمهوری ایران، این جریان سیاسی - رسانه ای "اخیرا سخنان دروغی درباره تاثیر برخی بزرگان کشور در کاهش آرای رئیس جمهوری محترم را به ایشان نسبت داده اند."

اشاره این بیانیه به اظهارات چند تن از مقامات حکومتی در این مورد است که به نقل از رئیس جمهوری گفته بودند که آیت الله خامنه ای با حمایت از او در انتخابات ریاست جمهوری، باعث رویگردانی چند میلیون رای دهنده از آقای احمدی نژاد شد.

این افراد عملا آقای احمدی نژاد را متهم کرده بودند که معتقد است اکثریت بزرگی از مردم ایران از او حمایت می کنند در حالیکه با آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، مخالفند.

مرکز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات ریاست جمهوری، با تکذیب "این مطالب بی اساس" هشدار داده است که "عوامل تولید و انتشار گزارش های دروغ، داستانسرایی های تخریبی علیه دولت و شخص رئیس جمهوری را وظیفه خود می داند."

موسوی و احمدی نژاد

اعلام پیروزی احمدی نژاد بر موسوی باعث ماهها تظاهرات اعتراضی علیه حکومت شد

در ادامه بیانیه آمده است: "به نظر می رسد عده ای برای چنگ اندازی به قدرت، همه مرزهای اعتقادی و اخلاقی را زیر پا می گذارند و با جعل خبر، تهمت، افترا و دروغ پردازی، به فهم و شخصیت ملت توهین می نمایند."

این بیانیه می افزاید که در حالیکه دولت با تمام توان به آبادانی و سازندگی کشور مشغول است و در خارج نیز با "زیاده خواهی های دشمنان انقلاب" مقابله می کند "اینگونه اقدامات مفسده انگیز مخالف مصالح کشور و نظام، مستوجب مجازات قانونی به شمار می آید."

مرکز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات ریاست جمهوری گفته است: "این مرکز از همه رسانه ها انتظار دارد از نقل قول و اخبار جعلی و نادرست که با هدف نشر اکاذیب و به منظور تشویش اذهان عمومی و تخریب چهره خدمتگزاران کشور صورت می گیرد، به طور جدی اجتناب کنند."

حامیان سابق، دشمنان فعلی

طی هفته های اخیر، محمود احمدی نژاد هدف انتقاداتی از سوی برخی شخصیت ها و رسانه های حکومتی قرار داشته است که طی سال های اخیر از حامیان جدی و گاه تندرو او به شمار می رفتند.

این مخالفت ها چند هفته پیش و پس از آن آغاز شد که در نتیجه اختلاف نظر آقایان احمدی نژاد و خامنه ای در مورد برکناری و انتصاب مجدد وزیر اطلاعات، رئیس جمهوری برای بیش از یک هفته از حضور در محل کار خود و شرکت در جلسات هیات دولت خودداری کرد.

چند روز پیش، غلامرضا مصباحی مقدم، نماینده اصولگرای مجلس، گفت که آقای احمدی نژاد در مدت غیبت از محل کار خود، مدعی شده بود که "سی و پنج میلیون" رای دارد.

احمد خاتمی

احمد خاتمی زمانی از بی رحمی نسبت به مخالفان انتخاب احمدی نژاد حمایت می کرد

پیشتر نیز علیرضا زاکانی، یک نماینده دیگر مجلس، اظهارات مشابهی را به نقل از آقای احمدی نژاد تکرار کرده بود و احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران و نماینده مجلس خبرگان، نیز گفته بود که "برخی معتقدند آقای دکتر احمدی نژاد سی و پنج میلیون رای داشته و به علت ولایی بودنش، ده تا دوازده میلیون رای از دست داده و اگر حمایت ولایت نبود، شاید رای بیشتری می آورد."

بعد از انتخابات بحث برانگیز دهمین دوره ریاست جمهوری، احمد خاتمی از حامیان تندرو محمود احمدی نژاد محسوب می شد و حتی در سخنانی در مراسم نماز جمعه تهران، خواستار "برخورد بیرحمانه" با معترضان به نتیجه این انتخابات شد.

انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری دو سال پیش در شرایطی بحث برانگیز برگزار شد و مقامات دولتی اعلام کردند که آقای احمدی نژاد با کسب حدود بیست و پنج میلیون رای از سی و نه رای ریخته شده به صندوق ها، با اکثریتی عظیم بر میرحسین موسوی، نزدیکترین رقیب انتخاباتی خود، پیروز شد.

در حالیکه پیش از رای گیری، برخی نظرخواهی ها حاکی از آن بود که شرکت گسترده تر مردم باعث پیروزی آقای موسوی خواهد شد، اعلام نتیجه انتخابات به بروز تظاهرات اعتراضی گسترده ای منجر شد که برای چند ماه ادامه داشت.

با آغاز اعتراضات، آیت الله خامنه ای، که نتیجه اولیه انتخابات را قبل از تایید رسمی آن مورد قبول قرار داده بود، ضمن حمایت از آقای احمدی نژاد، خود را از همفکران او اعلام داشت و در سخنانی، خواستار توقف اعتراضات شد.

تظاهرات اعتراضی و مقابله نیروهای امنیتی حکومت با معترضان و بازداشت های گسترده و محاکمه مخالفان دولت برای چند ماه ادامه داشت، در حالیکه شعارهای تظاهرکنندگان به تدریج از مخالفت با محمود احمدی نژاد و دولت او، به محکومیت حکومت و رهبری آن تغییر یافت.

با بروز اختلاف نظر رئیس جمهوری و رهبر، در هفته های اخیر، شماری از افراد و رسانه های حکومتی، گروهی از همفکران و همکاران نزدیک او، از جمله رئیس دفتر و معاون اجرایی رئیس جمهوری را عامل موضعگیری های آقای احمدی نژاد دانسته و با توصیف این افراد به عنوان "رهبران جریان انحرافی"، خواستار کنار گذاشتن آنها شده اند.

در حالیکه گزارش های متعددی از بازداشت افراد نزدیک به این گروه انتشار یافته، آقای احمدی نژاد تاکنون در جهت برکناری این افراد اقدامی نکرده است.


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر