جمعه، خرداد ۲۷، ۱۳۹۰

عکسی از يک بوسه در ميان درگيری‌های خيابانی، جهانی شد

 
 

Sent to you by Ad via Google Reader:

 
 

via Radiozamaneh by News-Zamaneh on 6/17/11

no

عکسی از بوسه دو جوان در ميان درگيری‌های خيابانی شهر ونکوور کانادا در مدت کوتاهی جهانی شد.

روز گذشته درگيری‌های شديدی ميان هواداران دو تيم هاکی در ديدار نهايی جام استنلی در ونکوور کانادا در گرفت که به گفته پليس اين شهر ۱۵۰ نفر در آن زخمی و دستگير شدند.

در اين درگيری‌ها همچنين ۱۵ خودرو شامل دو خودروی گشت پليس منهدم، شيشه‌های مغازه‌ها و خانه‌ها شکسته و سطل‌های زباله به آتش کشيده شدند.

اما به گزارش گاردين، انتشار تصويری عاشقانه از دو جوان در ميان درگيری‌های ونکوور بر روی شبکه اينترنتی توئيتر، موضوعی بود که بيش از خود اين ماجرا به سرعت در سطح جهان منتشر شد.

در اين عکس يک زوج جوان در ميان درگيری‌های خيابانی بر کف خيابان افتاده و يکديگر را می‌بوسند.

ريچارد لام، عکاس اين لحظه ناب به گاردين گفته است به هنگام شکار اين صحنه در ميان معترضان و پليس ضد شورش قرار داشت.


ريچارد لام، عکاس: وقتی عکس‌های اين دو نفر را که بی‌حرکت در ميان هرج‌و‌مرج اطراف قرار داشتند گرفتم، می‌دانستم که لحظه مهمی را شکار کرده‌ام

لام می‌گويد: «من حدود ۲۰ متر فاصله داشتم. در اين خيابان خلوت، اين دو نفر روی زمين افتاده بودند. ابتدا فکر کردم که يکی از آن‌ها زخمی شده است. هرج‌ومرج عجيبی بود. شورشيان دو خودرو را به‌ آتش کشيده بودند و من شاهد شکسته شدن شيشه يک مغازه بزرگ توسط غارتگران بودم.»

لام افزود: «در اين لحظه پليس ضد شورش به سوی ما می‌آمد. پس از آن‌که از دويدن بازايستادم، متوجه فضای پشت نيروهای پليس، جايی که آن دو نفر قرار داشتند شدم؛ با آتشی در پس‌زمينه آن‌ها.»

وی ادامه داد: «وقتی عکس‌های اين دو نفر را که بی‌حرکت در ميان هرج‌و‌مرج اطراف قرار داشتند گرفتم، می‌دانستم که لحظه مهمی را شکار کرده‌ام. هنگامی که برای تحويل عکس‌ها بازگشتم رئيس‌ام بود که به من گفت اين دو نفر زخمی نشده بودند بلکه در حال بوسيدن يکديگر بودند.»

با اين حال ريچارد لام همچنان مطمئن نيست که اين دو زوج در حال بوسيدن هم بودند يا يکی از آن‌ها زخمی شده بود.

اما يک شاهد عينی به روزنامه «ونکوور سان» نسخه ديگری از ماجرای اين صحنه را بازگو کرده است.

اين شاهد گفته است: «پليس به شورشيان حمله کرد و اين زوج جوان تلاش کردند که با هم بمانند و واکنشی نشان ندهند اما دو مأمور پليس با لگد به آن‌ها حمله کردند ابتدا دختر با سر نقش زمين شد و دوست پسرش به روی او افتاد. دختر ظاهرأ درد داشت و گريه می‌کرد و دو مأمور پليس آن‌ها را هل داده و رفتند.»

اگر چه برای بسياری، واقعيت پيرامون ماجرای اين عکس در برابر قدرت تصويری آن اهميتی ندارد اما راز ديگری همچنان باقی است: هويت اين زوج جوان.

ريچارد لام که به هنگام گرفتن عکس امکان صحبت با اين دو را نداشت از هويت آنان اطلاعی ندارد. اما هانا جونز استراليايی‌تبار به وب‌سايت NineMSN گفته است پسری که در اين عکس ديده می‌شود برادر ۲۹ ساله اوست که از شش ماه پيش در کانادا زندگی می‌کند. هانا حدس می‌زند دختر جوان حاضر در عکس را نيز می‌شناسد. او می‌گويد اين دختر مدتی کمی است شريک زندگی برادرش شده است.

در هر حال زيبايی اين تصوير عاملی شده که همچنان پخش آن در دنيای مجازی اينترنت ادامه يابد و بر شهرت اين دو جوان عاشق‌پيشه اما ناشناس بيفزايد.
 
 
برای ديدن عکس‌های ريچارد لام از اين صحنه اين‌جا را کليک کنيد.
 


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر