چهارشنبه، خرداد ۱۷، ۱۳۹۱

تحقیق پلیس درباره ادعای 4میلیارد دلاری ترکسل و زد و بند در قرارداد ایرانسل

 

پلیس افریقای جنوبی اعلام کرد، تحقیقات درباره ادعاهای مطرح شده علیه شرکت «ام تی ان» در خصوص نحوه برنده شدن این شرکت در مناقصه ایرانسل در ایران را آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تحقیقات پلیس افریقای جنوبی در حالی در مورد مناقصه «ام تی ان» ایرانسل آغاز شده که درماه مارس سال جاری شرکت «ترک سل» شکایتی علیه شرکت شرکت «ام تی ان» در دادگاهی در آمریکا اقامه کرد. ترک سل خواهان دریافت ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بابت زیان این شرکت در مناقصه ایرانسل است.

شرکت «ام تی ان» ایرانسل کنسیرسوم مشترک ایران و شرکت ام تی ان است. شرکت ام تی ان، اپراتور تلفن همراه در آفریقا جنوبی، در  سال ۲۰۰۴  توانست با پشت سرگذاشتن رقیب خود، ترک سل، در  مناقصه شرکت ایرانسل اپراتور خصوصی تلفن همراه در ایران، برنده شده و ۴۹ درصد از سهام آن را در اختیار بگیرد.

ترک سل می گوید، «ام تی ان» از طریق برخی اقدامات توانسته است مناقصه را برنده شود، در حالی که این مناقصه پیشتر به ترک سل واگذار شده بود.

«
مک لنتوش پولا»، یک سخنگوی پلیس آفریقای جنوبی،  در این زمینه گفته است: «اتهاماتی در خصوص فساد مطرح شده است. این دقیقا چیزی است که داریم درباره آن تحقیق می کنیم

مقام های گروه «ام تی ان» هرگونه اقدام خلاف قانون درجریان برنده شدن در مناقصه  ایرانسل را رد می کنند.

این در حالی است که به گزارش رویترزمجموعه ای از  اسناد و مدارک متعلق به «ام تی ان»  در این زمینه به دادگاهی در آمریکا ارائه شده است.
 

 



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر