جمعه، تیر ۰۲، ۱۳۹۱

جایزه آیت الله مکارم شیرازی

آیت الله مکارم شیرازی در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی:

وحشی تر از مفتی های وهابی در تاریخ پیدا نمی شود/ کوتاهی در حل معضل گرانی عواقب دردناکی خواهد داشت

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به سر بریدن ۱۸ ایرانی در عربستان گفت: اگر در طول تاریخ وحشی تر از مفتی های وهابی کسی را پیدا کردید من به شما مردم جایزه می دهم.

 به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از مشهد، آیت الله مکارم شیبرازی پنج شنبه شب بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور در جمع زائران و مجاوران در صحن جامع رضوی حرم مطهر با طرح این مسئله که دولت نسبت به اعدام ۱۸ ایرانی در عربستان به بهانه مواد مخدر واکنش نشان دهد، تاکید کرد: این اقدام دولت عربستان به دلیل مواد مخدر نیست بلکه این افراد به دنبال عداوت و دشمنی نسبت به شیعه هستند.

 

وی با اشاره به فتوای یکی از مفتی های عربستان در افتخار کردن به کشتن فرزندان شیعه خطاب به زائران و مجاوران حرم مطهر گفت: اگر شما وحشی تر از این افراد کسی را پیدا کردید من به شما جایزه می دهم؛ تاکنون من در تاریخ سراغ ندارم عالم دینی به کشتن بچه ها افتخار کند.

 

این مرجع تقلید خواستار پیگیری جدی دولت در این خصوص و رساندن این اقدام به محافل جهانی شد تا جلوی غرض ورزی های این افراد گرفته شود.

 

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه وهابی ها از پیشرفت شیعه در دنیا عصبانی هستند و این عصبانیت را با کشتن افراد بی گناه و کودکان شیعه نشان می دهند، گفت: عراق، حزب الله لبنان و  ایران اسلامی شیعه هستند و آنها از این مسئله بشدت عصبانی هستند.

 

وی خطاب به وهابیت تاکید کرد: کاخ حکومت شما رو به ویرانی است و آثار ویرانی آن روز به روز آشکارتر می شود و با این آدم کشی ها به جایی نمی رسید و روز به روز رسواتر و در دنیا منفورتر خواهید شد.

 

کوتاهی در حل معضل گرانی عواقب دردناکی خواهد داشت

 

این استاد حوزه با اشاره به گرانی های اخیر و گلایه مردم از این امر گفت: مسئله گرانی فشار بر طبقه ضعیف جامعه است که در این بین سه عامل تحریم ها، افراد کسبه و خود مردم و عدم مدیریت صحیح دولت بر آن تاثیر می گذارد.

 

آیت الله مکارم شیرازی در خصوص تحریم ها گفت:دشمن چون می بیند ما می خواهیم از حقوقمان دفاع کنیم تحریم ها را تحمیل می کند.

 

وی با بیان اینکه کسبه و خود مردم نیز در گرانی ها موثر هستند، اظهار داشت: نباید حق را فراموش کنیم عده ای از کسبه تا متوجه گرانی دلار می شوند اجناس مغازه را گران می کنند با این کم و زیاد شدن نرخ ارز این افراد سریعا به دنبال سوء استفاده هستند.

 

این مرجع تقلید با هشدار این مهم که این پول ها برکت ندارد، بیان داشت: پولی که از این مسیر به دست می آید مثلا در خرید یک کبد ۵۰ میلیونی صرف می شود.

 

این مدرس حوزه اظهار داشت: اگر مدیریت صحیح و حساب و کتاب ها در دولت درست و سرمایه گذاری صحیح در تولید شده و اشتغال برای جوانان ایجاد شود یقین داشته باشید این گرانی بر قشر ضعیف جامعه تحمیل نمی شود.

 

وی با انتقاد از این امر که انکار واقعیت ها، واقعیت ها را عوض نمی کند، گفت: سیاستمداران پرتجربه با ایجاد مشکل در جامعه سریعا به این امر اعتراف می کنند و در راه رفع آن می کوشند اگر ما این معنا را انکار کنیم و آمار عوضی بدهیم این مشکل حل نمی شود.

 

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه مشکل گرانی با فشار و زور و مجازات حل نمی شود، خاطرنشان کرد: این امر باید ریشه ای حل شود چون ادامه این امر باعث بد بینی افراد به اصل انقلاب می شود و این مسئله اقتصادی به یک مسئله سیاسی و سرنوشت ساز تبدیل می شود.

 

این مرجع تقلید گفت: من در جوار ثامن الحجج عرض کردم که مردم بدانند ما صدای آنان را به گوش مسئولین می رسانیم و جدی، بی پرده و شفاف این مسئله را بیان کردم امیدوارم مجلس، دولت و قوه قضائیه با همکاری یکدیگر این مشکلات را برطرف کنند.

 

وی اظهار داشت: مسئولین با دعوت اساتید دانشگاه ها و متفکران اهل تجربه این معضل را حل کنند چرا که کوتاهی در این امر عواقب دردناکی خواهد داشت.

 

زیارتنامه ها درس های تربیتی زائران است

 

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به فرا رسیدن ایام شعبان و ولادت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع)، امام سجاد(ع) و امام زمان (عج) گفت: در این ماه ما تولد مردی را داریم که خداوند  به او عظمت داد؛ یکی از سیاسون گفته بود تا عاشورا در میان ایرانیان است نمی توان بر آنها غلبه کرد.

 

این مرجع تقلید ضمن تبریک همه اعیاد به زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی بیان داشت: امیدوارم از برکات این ماه همه شما عزیزان بهره مند شوید و با دستانی پر به وطن خود بازگردید.

 

این مدرس حوزه با اشاره به زیارت وارث، زیارتنامه ها را درس تربیتی برای زائران دانست و اظهار داشت: امامان نیازی به زیارت ما ندارند بلکه ما به آنها نیازمندیم و این زیارتنامه ها عامل تربیت ما می شوند.

 

آیت الله مکارم شیرازی خواندن زیارتنامه ها را بدون درک آن کم اثر دانست و افزود: این زیارتنامه دارای پیام هستند.

 

وی گفت: ما در زیارت وارث نام پنج پیامبر اولوالعظم را می بینیم که حسین(ع) وارث همه پیامبران، امام علی(ع) و امام حسن(ع) است.

 

این مرجع تقلید در ادامه یادآور شد: امام حسین(ع) چه ارثی از پیامبران برده است چون پیامبران درهم و دیناری از خود به جا نگذاشته اند بلکه میراثشان علم و صفات برجسته آنها بود.

 

آیت الله مکارم شیرازی گفت: در این زیارتنامه آمده است سلام بر تو حسین(ع) که وارث علم، تقوا، شجاعت و زهد هستی و آنچه همه خوبان دارند تو تنها داری.

 

وی تاکید کرد: در این بخش از زیارت نامه وارث حامل این پیام است که ارث پدر برای فرزندانش مال و ثروت نیست بکه ادب، تقوا و علم و انسانیت است و این مهم باعث افتخار  است.

 

این مدرس حوزه گفت: بسیاری از پدران اموال زیادی برای فرزندان خود به ارث گذاشتند که این ارث سبب اختلاف و نزاع میان آنها شد؛ این افتخار پدر نیست که اموالی را برای فرندان به یادگار بگذارد که آینده آن معلوم نمی شود؛ برادری را می شناختم که به دلیل تقسیم ارث ۱۲ سال با برادر خود قهر بود.

 

این مرجع تقلید با خواندن بخش بعدی زیارت وارث بیان داشت: در ادامه این زیارت پنج افتخار زنده کننده نماز، عامل به امر به معرف، عامل به نهی از منکر، ادا کردن حقوق مشروعه و اطاعت از خدا  برای امام حسین(ع) ذکر شده است.

 

آیت الله مکارم شیرازی در خصوص زنده کردن نماز گفت: امام حسین(ع) با خواندن نماز در ظهر عاشورا در زیر تیرباران دشمن و نماز نشسته زینب(س)نماز را در جهان اسلام زنده کرد.

 

این مدرس حوزه خطاب به جوانان توصیه کرد: اگر می خواهید در زندگی سعادتمند باشید نماز اول وقت را فراموش نکنید چون این نماز گره گشای کارو باعث نورانیت و صفای بی نظیر است.

 

این مرجع تقلید اظهار داشت: جوانان با پرداختن به مسئله امر به معروف و نهی از منکر نسبت به فرزندان، دوستان و همسایه آن را احیا کنند چون اگر این مهم صورت نپذیرد باعث عدم استجابت دعا حتی دعای خوبان در محراب می شود.

 

آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: امام علی(ع) در بستر شهادت سفارش به امر به معروف و نهی از منکر کرد.

 

وی در ادامه گفت: در ادامه زیارت وارث چهار ویژگی دیگر امام حسین(ع) مانند نور تو در سلم پاک پدران پاکدامن بود آمده است و که این امر نشان می دهد شخصیت انسانی از پدر و مادر شروع می شود.

 

این مرجع تقلید با بیان چند حدیث در خصوص عدم شوهر دادن دختر به مرد شراب خوار و بداخلاق گفت: طبق این احادیث اگر پدری چنین کاری را انجام دهد قطع رحم با دخترش کرده است.

 

ارزش های ازدواج جا به جا شده است

 

وی با انتقاد از به فراموشی رفتن ارزش های اصلی و جابه جا شدن آنها با ارز شهای قلابی اظهار داشت: جوانان نیز در انتخاب همسر خود طبق حدیث پیامبر(ص) از دختر زیبا در خانواده بد برحذر باشند.

 

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: در حدیثی دیگر از پیامبر(ص) آمده است اگر جوانی به دلیل مال دختر با او ازدواج کند خداوند آن مرد را به حال خودش وامی گذارد و خیری از آن مال نخواهد دید؛ همچنین اگر فقط به دنبال زیبایی باشد سرانجام این زیبایی باعث گرفتاری وی می شد.

 

این مرجع تقلید افزود: اگر جوانی به دلیل دین، عفت، تقوا و ارزش های اسلامی ازدواج کند خداوند ثروت و جمال آن دختر را به او خواهد داد.

 

این مدرس حوزه با بیان اینکه ارزش ها در حال جابه جا شدن هستند، گفت: در یک مراسم خواستگاری به اوتومبیل فرد بیشتر از خصوصیات و اخلاقیاتش توجه می شود چرا ما باید در کشور پرونده های زیاد طلاق بعد از اندک زمانی پس از ازدواج داشته باشیم؛ اگر این انتخاب براساس ارزش های اسلامی و اخلاقی بود هرگز این گونه اتفاق نمی افتاد.

 

لینک مطلب

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر