دوشنبه، تیر ۰۵، ۱۳۹۱

طرح‌های جدید پلیس برای برخورد با بدپوششی

سردار رادان: مردم می‌توانند از سرنشینان بدحجاب خودروها عکس بگیرند تا پلیس پیگيری کند
دنیای اقتصاد- روز گذشته سردار رادان، جانشين فرمانده نيروي انتظامي در نشستی مطبوعاتی منحصرا به موضوع طرح عفاف و حجاب پرداخت وعملکرد نیروی انتظامی را در این باره مورد تشریح قرار داد.

احمدرضا رادان در این کنفرانس، علاوه بر تاکید بر ادامه اجرای طرح امنیت اخلاقی و البته شدت اجرای آن در فصل تابستان از دستگاه‌هایی که متولی امر عفاف و حجاب در جامعه هستند و «علاوه بر اینکه به وظایف خود عمل نمی‌کنند، از ناجا انتقاد هم می‌کنند» گلایه کرد و گفت: با این حال پلیس در اجرای طرح ناملایمات را به جان خریده است.


رادان به برخی طرح‌های جدید در راستای اجرای طرح امنیت اخلاقی هم اشاره کرد که از جمله این طرح‌ها برخود با کشف حجاب در اتومبیل‌های شخصی است. به گفته جانشین رییس پلیس کشور، مردم می‌توانند از سرنشینان بدحجاب خودروها عکس بگیرند و پلیس هم این موارد را مورد بررسی قرار می‌دهد. برخورد با شرکت‌های خصوصی که زنان بدحجاب در استخدام آنها هستند هم از دیگر برنامه‌های جدید پلیس است. به اعتقاد رادان شرکت‌های خصوصی حق ندارند به نام خصوصی هرکاری که می‌خواهند انجام دهند و پلیس هم اجازه نخواهد داد که با زنان به عنوان کالا برخورد شود. او همچنین به سایر طرح‌هایی که همچنان در حال اجرا هستند مثل برخورد با نا امنی در تفرجگاه‌ها اشاره کرد و گفت که افراد بدحجاب در اماکن تفریحی ایجاد نا امنی می‌کنند.
افراد بدحجاب ایجاد ناامنی می‌کنند


به گزارش «ایسنا»، رادان در این نشست خبری گفت: معتقديم كه همه مردم حق ورود به پارك‌ها، تفرجگاه‌ها، سينما، پاساژ و غيره را دارند و نبايد يك عده محل را در انحصار خود بگيرند. وي افزود: مثلا در تفرجگاه‌ها مردم به دليل احساس ناامني رغبت به استفاده از اين مكان نمي‌كنند و البته نبايد در نظر گرفت كه منظور از ناامني تنها وجود اراذل و اوباش است بلكه برخي از مردم به دليل وجود افراد بدحجاب و بي‌حجاب در اين محل‌هاي عمومي احساس ناامني مي‌كنند.
مردم عکس بگیرند، پلیس پیگیری می‌کند


رادان در پاسخ به سوالي مبني بر برخورد پليس با افرادي كه در خودروها كشف حجاب مي‌كنند، گفت: در بحث خودروهاي داراي افراد بدپوشش كه بعضا افراد كشف حجاب مي‌كنند، پليس برخورد شديدي داشته است به گونه‌اي كه خودرو براي مدتي متوقف مي‌شود و پس از آن نيز پليس ملاحظاتي براي برگرداندن خودرو و گواهينامه به فرد بدحجاب دارد. وي در پاسخ به اين سوال كه اگر مردم اطلاعي از وضعيت بدسرنشينان يك خودرو داشتند، چه كنند؟ گفت: اگر مردم مستندي ارائه كنند پليس اين مستند را به عنوان يك خبر قابل بررسي، مورد بررسي قرار مي‌دهد. جانشين فرمانده ناجا افزود: مردم مي‌توانند عكسي تهيه كنند، اما پليس به عنوان يك خبر اين مساله را مورد بررسي قرار مي‌دهد.


روایت رادان از درخواست پخش فوتبال در سینماها


وي در پاسخ به سوالي درباره پخش فوتبال در سينماها گفت: حرف ما اين بود كه اگر سينماها كم رونق هستند بايد اين مساله را در توليد و وضعيت فيلم‌ها جست‌وجو كرد. آيا پخش فوتبال مي‌تواند به وضعيت كم رونق سينماها كمك كند؟
رادان گفت: چندي پيش ما اعلام كرديم كه تنها آقايان مي‌توانند فوتبالي را كه از تلويزيون هم پخش مي‌شود از سينما ببينند، اما تعدادي از سينماداران تماس گرفتند كه اگر دختر نباشد فايده‌اي ندارد! حال جاي سوال است كه با وجود دختر و پسر در سينماها براي پخش فوتبال چه اتفاقي مي‌افتد كه اگر دختر نباشد نمي‌شود؟


انتقاد از نحوه جذب بانوان در برخی مشاغل


جانشين فرمانده ناجا با بيان اينكه چارچوب‌ها برگرفته از قانون، ارزش و هنجارهاست، گفت: فاجعه اينجاست كه در برخي از مطبوعات و جرايد تبليغ مي‌شود كه دختري با روابط عمومي و اندام مناسب نيازمند هستيم. رادان افزود: فاجعه اينجاست كه دختران ما بايد كالا باشند و ما اين اجازه را نخواهيم داد. رادان افزود: بررسي‌ها نشان داده كه برخي شركت‌ها با دادن حقوق كم و استعمارگونه كه نه با قانون انصاف، عدل و كار متناسب است دختران را به كار مي‌گيرند به گونه‌اي كه افراد احساس كنند كه شغلي دارند و در كنار آن آمده‌اند گفته‌اند مبلغي براي آرايش و فلان لباس به شما داده مي‌شود به گونه‌اي كه اگر شما آرايش كنيد يا فلان لباس را بپوشيد مبلغي به حقوقتان اضافه مي‌شود ولي ما اجازه نمي‌دهيم با دختران و زنان به مانند كالا رفتار شود. وي در ادامه افزود: اصطلاح غلطي در ميان مردم رواج پيدا كرده است مبني بر فعاليت شركت‌هاي خصوصي و اين در حالي است كه اساسا در قانون شركت خصوصي نداريم؛ چرا كه قانون هفت مدل شركت را معرفي كرده و اساسا چيزي به نام شركت خصوصي نداريم. جانشين فرمانده ناجا افزود: بعضي تصور مي‌كنند چون اسم خصوصي بر شركتي گذاشته شده است هر كاري كه دلشان خواست مي‌توانند در اين شركت‌ها انجام دهند؟ اين غلط است.


وضعیت کیش قابل قبول است


وي در مورد وضعيت عفاف و حجاب در كيش گفت: من مدتي پيش براي بررسي عملكرد فرماندهي كيش به اين منطقه سفر كردم. رادان، فرمانده پيشين كيش را فردي ارزشي دانست و گفت: وضعيت كيش نسبت به گذشته بسيار تغيير كرده است به گونه‌اي كه در گذشته برخي معتقد بودند اگر وضعيت كيش اين گونه باشد، بايد آن را تعطيل كرد و اين به آن معنا بود كه باز بودن فضای كيش به معناي فساد است و خوشبختانه وضعيت امروز كيش قابل قبول است و فرمانده جديد كيش نيز ادامه دهنده راه فرمانده پيشين خواهد بود.
 

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر