پنجشنبه، خرداد ۲۵، ۱۳۹۱

مکتب امام صادق(ع)، روش مدیریتی شهردار نیویورک

مدیرکل حوزه دفتر رئیس جمهوری مطرح کرد

ایراد برخی خواص به سفرهای استانی رئیس جمهور

خبرگزاری فارس: مشاور و مدیرکل حوزه دفتر رئیس جمهوری با اشاره به سفرهای استانی ریاست جمهوری گفت: متأسفانه برخی خواص و افراد باسواد نسبت به سفرهای استانی ریاست جمهوری حرف و حدیث داشتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، احمد صابری‏ظفرقندی صبح امروز در جمع مردم پردیس اظهار داشت: باید توجه داشت که رهبر فرزانه انقلاب در بخش‏های مختلف بیانات گران‏سنگ خود، بارها این کار را در ردیف امور برگرفته از دستورالعمل مولای متقیان، امام علی(ع) به مالک اشتر مطرح کردند.

وی اضافه کرد: از این رو، حسنی بزرگ مانند حضور مسئولان در میان مردم باید از سوی مدیران همه نهادها به عنوان یک اولویت نخست در نظر گرفته شود.

 

حکم جواب نامه همانند جواب سلام است

مشاور و مدیرکل حوزه دفتر رئیس جمهوری همچنین با بیان اینکه حکم جواب نامه در اسلام همانند حکم جواب سلام است، بر لزوم پاسخ‏گویی مسئولان در رویارویی با مطالبات مردمی تأکید کرد و اظهار داشت: پاسخ‏گویی مسئولان به مردم، اصلی غیر قابل تغییر است.

صابری‏ظفرقندی با اشاره به حدیثی نبوی از رسول مکرم اسلام(ص) به تشریح این مهم پرداخت و گفت: رسول مکرم اسلام در پاره‏ای از فرمایشات گوهربار خویش می‏فرمایند "همان‏گونه که جواب سلام لازم است، جواب نامه نیز لازم است".

وی با اشاره به فرازهایی از آیات کلام‏الله مجید، به تشریح این وظیفه مسئولان پرداخت و گفت: مضمون فرازهایی از آیات کلام‏الله مجید درباره لزوم پاسخ‏گویی مسئولان به مردم بر این قرار است که "اگر همه دنیا را به شما بدهند و شما نتوانید قلوب مردم را جذب کنید، همه این سرمایه فانی خواهد بود".

صابری‏ظفرقندی ادامه داد: خوشبختانه ذخایر علمی و فقهی موجود در اختیار مردم و مسئولان ایران اسلامی بسیار غنی و مناسب است.

 

مکتب امام صادق(ع)، روش مدیریتی شهردار نیویورک

مشاور و مدیرکل حوزه دفتر رئیس جمهوری گفت: شهردار قبلی شهر نیویورک ایالات متحده آمریکا درس‏های برگرفته از مکتب امام جعفر صادق(ع) را به عنوان روش مدیریت شهری خود برگزیده بود.

وی اظهار داشت: در سال 82 افتخار خدمت در پست شهردار منطقه 12 تهران (بازار) را داشتم و پس از چندی به واسطه نگرانی‏های ناشی از فرسودگی بافت قدیمی آن منطقه و گسترش شایعه زمین‏لرزه، جمله‏ای با این مضمون که "من این منطقه از شهر را خواهم ساخت" را بر روی دیوار دفتر خود به شکلی درشت درج کردم.

صابری‏ظفرقندی اضافه کرد: در یکی از روزهای هفته، جوانی که در کودکی از کشور خارج و در ایالات متحده ساکن شده بود، برای احیای اراضی آبا و اجدادی خود در آن منطقه به دفتر شهردار مراجعه کرد.

مشاور و مدیرکل حوزه دفتر رئیس جمهوری افزود: این جوان با مشاهده دست‏نوشته‏ای با قلم درشت، از مرجع آن پرسید و پاسخ من همان نگرانی‏های ذکر شده بود.

وی ادامه داد: آن جوان، جمله "من این منطقه از شهر را خواهم ساخت" را مشابه جمله‏ای از شهردار قبلی نیویورک دانست و قول ارسال ترجمه کتاب کامل آن شهردار تا 15 روز آینده داد.

به گفته صابری‏ظفرقندی، پس از گذشت مدتی ترجمه آن کتاب شهردار نیویورک به من رسید و ارتباطی نیز با وی برقرار شد.

مشاور و مدیرکل حوزه دفتر رئیس جمهوری تصریح کرد: از شهردار نیویورک منبع و مأخذ نظریاتش درباره مدیریت شهری مندرج در این کتاب را جویا شدم و پاسخ وی، کتب و دروس امام جعفر صادق(ع) بود.

وی به نقل از شهردار پیشین نیویورک اظهار داشت: آن مسئول در ادامه به من گفت که شما باید برای تعیین اصول اجرایی مدیریت شهری به کتب دینی خود مراجعه کنید.

 

دوری از خلوص و حاکمیت ریا، بزرگ‏ترین درد مدیریت

مشاور و مدیرکل حوزه دفتر رئیس جمهوری، دوری از خلوص و حاکمیت ریا را بزرگ‏ترین درد مدیریت خواند.

صابری‏ظفرقندی ادامه داد: یکی از عوامل قرائت آیات شریف قرآن کریم در 17 رکعت نماز روزانه توسط بندگان، اصل فراموش‏کاری ذات انسان است.

وی اضافه کرد: باید اهم فعالیت‏های خود را در انتهای روز مورد بررسی قرار دهیم تا دچار دوری از خلوص و حاکمیت ریا در امور نشویم.

لینک مطلب در فارس

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر