شنبه، تیر ۱۰، ۱۳۹۱

فروش مرغ دولتی+خالد مشعل و ملک عبدالله

 

فروش مرغ دولتی

 

 

 

 

 

دیدار خالد مشعل با ملک عبدالله

 

 

جمعه، تیر ۰۹، ۱۳۹۱

روایت محمدرضاپهلوی از دیدن امام زمان در هاله نور!

 

وبلاگ عروة الوثقی نوشت:


در چند سال گذشته داستان هاله نور به یکی از معروف ترین و جذاب ترین قضایای سیاسی برای سیاسیون ایران تبدیل شده.اما گویا این قضیه ، تاریخچه طولانی تری در بین رجال سیاسی دارد و محمدرضا شاه هم از این هاله ها برای خود دیده بود.
علی رغم اهمیت به کاربردن این عبارت از سوی محمدرضا شاه ظاهرا تا کنون این مساله از چشم اصحاب رسانه دور مانده است.شاه هر چند در عمل در راستای امحای نقش مذهب در کشور فعالیت میکرد اما گاهی نیز با سوء استفاده از اعتقادات مردم سعی در جلب نظر آنان از طریق ادعاهای مذهبی میکرد.


در صفحه 258 کتاب "تاریخ تحولات سیاسی و اجتماعی ایران" نوشته دکتر سید علیرضا ازغندی چنین آمده است :
محمدرضا شاه در اولین کتاب خود به نام ماموریت برای وطنم مینویسد:((از شش سالگی اعتقاد پیدا کردم که خدای بزرگ مرا پیوسته در کنف حمایت خود قرار داده و خواهد داد)) و بعد ، از اتفاقاتی نام میبرد که آنها را به نوعی حمایت پروردگار از خود و دوام سلطنتش میداند ، بویژه جان سالم به در بردن از ترور نافرجام بهمن 1327 و ((معجزه بیست و هشتم مرداد 1332)) ، ولی بیش از هر موضوعی به اتفاقی که در ایام کودکی شاهد و ناظر آن بوده اشاره دارد و مینویسد : ((روزی با مربی خود در حوالی کاخ سلطنتی قدم میزدم ناگهان مردی را با چهره ملکوتی دیدم که بر گرد عارضش هاله ای از نور مانند صورتی که نقاشان عرب از عیسی بن مریم میسازند ، نمایان بود.در آن حین به من الهام شد که با خاتم ائمه اطهار حضرت امام قائم(عج) روبرو هستم)).2


....
2.
ماموریت برای وطنم ، ص 8-86 و 90



تصاویر/ افزایش فروش برنج خارجی در مازندران

 

 

 

عکس / مجید نیکجو

 

پنجشنبه، تیر ۰۸، ۱۳۹۱

مسئوليت من اين باشد كه چاي بدهم!

وقتي من به اين دوران هشت ساله نگاه مي كنم و آن رنج ها و تجربه ها و آن ساعات دشوار را به ياد مي آورم، همان حالتي به من دست مي دهد كه وقتي به دوران مبارزه قبل از انقلاب نگاه مي كنم، يعني اگرچه خشنوديم كه مبارزاتي كه ملت ايران و عناصر مبارز كردند، بحمدالله به نتيجه به اين خوبي رسيد، اما لذت دوران مبارزه توأم با محنت در راه خدا، چيزي است كه ديگر قابل فراموش كردن و تعويض با چيز ديگر نيست. حقيقتاً در دوران مبارزه، آن سختي ها و محنت ها و دلهره ها و اضطراب ها، با خودش لذت خاصي را به همراه داشت كه در دوران راحت و عافيت متصوّر نيست. آن لذت معنوي، ناشي از محبت و عشق و تلاش عاشقانه يك انسان به سمت هدفي است كه محبوب و معشوق اوست.


عين اين احساس را نسبت به همين دوران هشت ساله جنگ داريم. سال شصت وهفت، به دنبال آن تهاجم نامردانه اي كه رژيم عراق بعد از پذيرش قطعنامه كرد، به منطقه جنگي رفتم و آن روزها در آنجا بودم و اتفاقاً همين امروز قبل از آمدن به اين جلسه، فكر آن حالات و ساعات و لحظات و احساسات آن روزها و ساعات را مي كردم و مي ديدم كه واقعاً قابل معاوضه با هيچ چيز ديگري نيست. لحظاتي كه انسان براي خدا و در راه او زحمتي را متحمل مي شود و بار سنگيني را بر دوش مي گيرد و اضطراب و محنتي را بر جان خودش مي پذيرد، واقعاً نمي شود آن را با چيز ديگر معاوضه كرد.


محنت جنگ تحميل شده بود و در كنار اين محنت، جوشش فداكاري ها و ايثار ها و جلوه هاي زيباي حضور انقلابي ملت در صحنه هاي گوناگون به چشم مي خورد و روي همه اينها، به خيمه منوّر حضور امام و نظر فراگير آن بزرگوار و اراده همه جا حاضر او كه واقعاً مثل كوه پشت سر ما بود؛ دل خوش و دل گرم بوديم. هم زحمت مي كشيديم، هم محنت عمومي را درك مي كرديم، هم از احساسات و تلاش ها و فداكاري هاي مردم به هيجان مي آمديم و هم در يك فضاي آميخته به معنويت و عرفان و حماسه و اراده و عزمي كه از وجود و حضور امام ناشي مي شد، زندگي مي كرديم. اين واقعاً چيزي است كه ديگر قابل تكرار و تجديد نيست.


به گذشته با اين چشم بايد نگاه بكنيم؛ يعني با چشم رضايت و نگاه از روي احساس انجام تكليف كه هر مؤمني وقتي تكليفي را انجام دهد، خوشحال است و اين خوشحالي عيب نيست، بلكه حسن است. اين خوشحالي، با تكبّر و عجب و اين طور چيزها، به هيچ وجه مخلوط نشود. اين يك احساس ديگر است. انسان مي گويد؛ الحمدلله توفيق پيدا كردم، در اين مدت تكليفم را انجام دادم. ما بايد ياد زيباي آن روزها را واقعاً در ذهنمان نگه داريم و حفظ كنيم و اگر بتوانيم، بر روي كاغذ بياوريم تا براي آينده بماند.


مجموعه ما بايد تصميم بگيرد كه خط انقلاب را به معناي حقيقي كلمه و بدون هيچ گونه كمبود و كسري و پذيرش ساييدگي در گوشه اي از اين هدف ها، با قاطعيت و قدرت به سمت هدف هاي انقلاب ادامه دهيم. صحنه، صحنه وسيعي است. همه جايش مي شود حضور داشت و اين احساس را كرد؛ هر جا كه باشيم، بايستي تصميم را بر اين قرار بدهيم كه با هماهنگي كامل و با ياد امام، به سمت هدف ها حركت كنيم.18/5/68


نسبت به آينده، بايستي خودمان را براي خدمت در هر جا و به هر گونه آماده كنيم؛ بدون اينكه قبلاً در جايي، خدمت خود را نشان و مشخص كرده باشيم. از اول انقلاب، خودم اين گونه بودم و بنايم بر اين بود. هنگامي كه قرار بود امام رحمه الله عليه تشريف بياورند و ما در دانشگاه تهران تحصن داشتيم، جمعي از رفقاي نزديكي كه با هم كار مي كرديم و همه شان در طول مدت انقلاب، نام و نشان هايي پيدا كردند و بعضي از آنها هم به شهادت رسيدند، مثل شهيد بهشتي، شهيد مطهري، شهيد باهنر، مرحوم رباني شيرازي،4 مرحوم رباني املشي5 با هم مي نشستيم و در مورد قضاياي گوناگون مشورت مي كرديم. گفتيم كه امام، دو، سه روز ديگر يا مثلاً فردا وارد تهران مي شوند و ما آمادگي لازم را نداريم. بياييم سازمان دهي كنيم كه وقتي ايشان آمدند و مراجعات زياد شد و كارها از همه طرف به اينجا ارجاع گرديد، معطل نمانيم. صحبت دولت هم در ميان نبود.


ما عضو شوراي انقلاب بوديم و بعضي هم در آن وقت، اين موضوع را نمي دانستند و حتي بعضي از رفقا مثل مرحوم رباني شيرازي يا مرحوم رباني املشي نمي دانستند كه ما چند نفر، عضو شوراي انقلاب هم هستيم. ما با هم كار مي كرديم و صحبت دولت هم در ميان نبود؛ صحبت همان بيت امام بود كه وقتي ايشان وارد مي شوند، مسئوليت هايي پيش خواهد آمد. گفتيم بنشينيم براي اين موضوع، يك سازمان دهي بكنيم. ساعتي را در عصر يك روز معين كرديم و رفتيم در اطاقي نشستيم. صحبت از تقسيم مسئوليت ها شد و در آنجا گفتم كه مسئوليت من اين باشد كه چاي بدهم! همه تعجب كردند. يعني چه، چاي؟! گفتم بله، من چاي درست كردن را خوب بلدم. با گفتن اين پيشنهاد، جلسه حالي پيدا كرد.


اين روحيه من بوده است. البته آن حرفي كه در آنجا زدم، مي دانستم كه كسي من را براي چاي ريختن معيّن نخواهد كرد و نمي گذارند كه من در آنجا بنشينم و چاي بريزم، اما واقعاً اگر كار به اينجا مي رسيد كه بگويند درست كردن چاي به عهده شماست، مي رفتم عبايم را كنار مي گذاشتم و آستين هايم را بالا مي زدم و چاي درست مي كردم. اين پيشنهاد، نه تنها براي اين بود كه چيزي گفته باشم؛ واقعاً براي اين كار آماده بودم.


من با اين روحيه وارد شدم و بارها به دوستانم مي گفتم كه آن كسي نيستم كه اگر وارد اطاقي شدم، بگويم آن صندلي متعلق به من است و اگر خالي بود، بروم آنجا بنشينم و اگر خالي نبود، قهر كنم و بيرون بروم. نه خير، من هيچ صندلي خاصي در هيچ اطاقي ندارم. من وارد اطاق مي شوم و هر جا خالي بود، همان جا مي نشينم. اگر مجموعه احساس كرد كه اينجا براي من كم است و روي صندلي ديگري نشاند، مي نشينم و اگر همان كار را نيز مناسب دانست، آن را انجام مي دهم. گفتن اين مطالب شايد چندان آسان نباشد و ممكن است حمل بر چيزهاي ديگر شود، اما واقعاً اعتقادم اين است كه براي انقلاب بايد اين طوري باشيم. از پيش معيّن نكنيم كه صندلي ما آنجاست و اگر ديديم آن صندلي را به ما دادند، خوشحال بشويم و برويم بنشينيم و بگوييم حقمان بود و اگر ديديم آن صندلي نشد و يا گوشه اش ذرّه اي ساييده بود، بگوييم به ما ظلم شد و قبول نداريم و قهر كنيم و بيرون برويم. من از اول اين روحيه را نداشتم و سعي نكردم اين طوري باشم. در مجموعه انقلاب تكليف ما اين است.18/5/68

 

لینک مطلب

 

 

 

مبلغان حوزه علمیه به عنوان مشاور فرهنگی، تیم‌های ملی ورزشی را همراهی خواهند کرد.

معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه‌های علمیه اعلام کرد؛

معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه‌های علمیه در دیدار معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت ورزش و جوانان و این معاونت امضاء شده است، در آینده‌ای نزدیک، مبلغان توانمند حوزه علمیه به عنوان مشاور فرهنگی، تیم‌های ملی ورزشی را همراهی خواهند کرد.

در این دیدار که با حضور معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در معاونت تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه‌های علمیه صورت گرفت، حجت‌الاسلام و المسلین نبوی در این دیدار گفت: برای تغییر فضای فرهنگی قشر ورزشکاران و فضاهای ورزشی نیازمند تاثیرگذاری در این محیطها و حاکم کردن فضای اخلاقی و دینی هستیم.

این نظریه‌پرداز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی اظهار داشت: برای تحقق این هدف مهم به دنبال مبلغان توانمندی هستیم که ورزشکار نیز باشند و بتوانند تیم‌های ملی ورزشی را همراهی کنند.

وی با اشاره به قدرت تاثیرگذاری ورزشکاران بر روی اقشار مختلف جامعه اظهار داشت: ورزشکاران ما به دلایل مختلف بر روی اقشار مختلف جامعه تاثیرگذارند و به همین دلیل باید از این فرصت برای الگوسازی مناسب در این قشر تلاش کرد.

مسئول مرکز آموزشهای تخصصی تبلیغ با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله تاکید کرد: ما واسطه هدایت هستیم، به تعبیر پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله اگر یک نفر از جامعه هدایت شود، بهتر از هر چیزی است که آفتاب بر آن بتابد.

این استاد حوزه و دانشگاه تاثیر حضور مبلغان حوزوی در مجامع ورزشی را ارزشمند توصیف کرد و اظهار داشت: راهنمایی انسان‌ها به سمت دین و اخلاق‌مداری بسیار ارزشمند است، اما تمرکز ما باید روی افرادی که در جامعه تاثیرگذاری بیشتری دارند باشد.

وی درباره همکاری با وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با این وزارت‌خانه صورت گرفت، قرار است مبلغان توانمند حوزه علمیه که دارای تخصص‌های مختلف ورزشی نیز هستند به عنوان مشاور فرهنگی همراه با کاروان‌های ورزشی تیم‌های ملی اعزام شوند.


وی تاکید کرد: حضور این مبلغان در اردوها، مسابقات کشوری و بین‌المللی و پس از بازگشت تیم‌های ملی در کنار ورزشکاران عزیز به عنوان مشاور فرهنگی می‌تواند زمینه‌ساز ارتباط بیشتر این قشر با روحانیت و ارتقاء سطح فرهنگی آنها شود.

معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: اعزام مبلغان ورزشکار به همراه تیم‌های ملی در قالب طرحی صورت می‌گیرد که از سوی معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با هدف ارتقاء سطح فرهنگی و معنوی ورزشکاران و بهسازی فضای اخلاقی محیطهای ورزشی انجام خواهد شد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که اجرای مناسب این طرح زمینه‌ همکاری بیشتر بین حوزه علمیه و وزارت ورزش و جوانان را فراهم نماید.

در این دیدار جمعی از مبلغان منتخب این طرح نیز حضور داشتند که در پایان، معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان و معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه‌های علمیه پاسخگوی سئوالات ایشان بودند.

 

جشنواره شعر و موسیقی «ضد آمریکایی» برگزار می‌شود





نخستین جشنواره شعر و موسیقی «ضد آمریکایی» ۱۲ و ۱۳ تیر ماه در تهران برگزار میشود.
نشست خبری این جشنواره روز گذشته چهارشنبه (هفتم تیر) در دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد.

اگر در جامعه فقیر و نیازمند افزایش یابد سبب تأسف حضرت ولیعصر(عج) می‌شود

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی:
گرانی و تورم در جامعه تاسف‌بار است
خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید با تاکید بر اینکه گرانی، تورم و فشار اقتصادی تأسف‌بار است گفت: اگر در جامعه فقیر و نیازمند افزایش یابد سبب تأسف حضرت ولیعصر(عج) می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله لطف‌الله صافی‌گلپایگانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب با بیان اینکه باید در هر منبر و جایگاهی یاد امام زمان(عج) گرامی داشته شود خاطر نشان کرد: زنده نگه داشته شدن مکتب اسلام، معرفت، خداشناسی و تمام فضایل نیک همه از برکات یاد امام زمان(عج (است.
وی اضافه کرد: در هر جلسه‌ای که یاد امام زمان گرامی داشته شود، مردم از آن جلسه استقبال بیشتری می‌کنند.
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه مطالبی که در مورد حضرت ولی عصر(عج) گفته می‌شود باید دارای سندیت محکم باشد تصریح کرد: اگر مطالب گفته شده ضعیف باشد، مطالب قبلی هم از بین می‌رود.
آیت‌الله صافی‌گلپایگانی با تاکید بر اینکه روایات کمی در مورد امام زمان(عج) وجود دارد خاطر نشان کرد: کتاب‌هایی از سوی علمای گذشته به یادگار گذاشته شده که می‌توان از آنها استفاده کرد.
وی ضمن توصیه به طلاب مبنی بر اینکه معرفت مردم را باید نسبت به حضرت ولیعصر(عج) افزایش دهید تصریح کرد: باید شخصیت امام زمان(عج) را ابتدا خود بشناسیم و سپس به دیگران معرفی کنیم.
این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه تبلیغ احکام، قرآن و دین همه از عنایات حضرت بقیةالله(عج) است خاطر نشان کرد: هر چه در جامعه فضایل اسلامی، اخلاقی، امر به معروف و نهی از منکر گسترش یابد نخستین کسی که مسرور می‌شود امام زمان(عج) است.
آیت‌الله صافی‌گلپایگانی تصریح کرد: همچنین هرگاه در جامعه بی‌حجابی، معاصی و گناهان زیاد شود نخستین کسی که ناراحت می‌شود حضرت بقیةالله(عج) است.
وی با تاکید بر اینکه گرانی، تورم و فشار اقتصادی به مردم موجب ناراحتی امام زمان(عج) است اظهار کرد: هرگاه در جامعه فقیر و نیازمند افزایش یابد موجب تأسف حضرت ولیعصر(عج) می‌شود.
این مرجع تقلید با بیان اینکه در تبلیغ دین اسلام باید همه مطالب مربوط به امام زمان(عج) گفته شود خاطر نشان کرد: اگر می‌خواهیم جامعه مورد تایید حضرت ولیعصر(عج) باشد، باید فضایل اخلاقی گسترش یافته و دختران و بانوان حجاب را رعایت کنند.
آیت‌الله صافی‌گلپایگانی با اشاره به اینکه باید معرفت نسبت به امام زمان(عج) وجود داشته باشد تصریح کرد: باید در هر تصمیمی بنگریم که آیا حضرت ولیعصر(عج) با آن موافق خواهد بود یا خیر.
وی با تاکید بر اینکه هنگامی که امام زمان(عج) ظهور کنند، عالم پر از عدل و داد می‌شود خاطر نشان کرد: در این هنگام معاصی و گناهان از بین می‌رود.
این مرجع تقلید با بیان اینکه نباید از اعمال شب نیمه شعبان غافل شد افزود: فضیلت شب نیمه شعبان با شب‌های قدر برابری می‌کند و توصیه می‌شود از این شب بهره‌برداری معنوی صورت گیرد.
آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در پایان با تاکید بر اینکه معارف اهل بیت(ع) بسیار غنی و پایان‌ناپذیر است اظهار کرد: تبلیغ علائم ظهور باید گسترش یابد و ان‌شاءالله عمل شما موجب رضایت امام زمان(عج) شود.

چهارشنبه، تیر ۰۷، ۱۳۹۱

کنگره وصف گل

دبیر کنگره وصف گل اعلام کرد: ولی‌‌فقیه افتخاری برای جهان تشیّع

خبرگزاری فارس: دبیر کنگره وصف گل گفت: ولی‌فقیه در عصر کنونی افتخاری برای جهان تشیّع محسوب می‌شود و انتظار داریم این پرچم را به پرچم‌دار اصلی آن برساند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان سیداحمد نواب در نخستین کنگره وصف گل که به همت بنیاد خیریه المهدی(عج) در سالن اجتماعات اهل‌البیت(ع) برگزار شد، اظهار کرد: به یمن اینکه خداوند متعال در روز ششم تیرماه سال 60 با الطاف خفیه خود وجود رهبر معظم انقلاب را برای آینده کشورمان حفظ کرد تصمیم گرفتیم در بیست و سومین سال از رهبری ایشان کنگره وصف گل را با موضوع سرودن شعر و قطعات ادبی درباره ولی‌فقیه برگزار کنیم.

وی افزود: از طرفی دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران پس از حوادث کشورهای اسلامی این بیداری را تحت تأثیر انقلاب اسلامی ایران و رهبری آن دانستند و می‌خواهند برای خاموشی این جنبش‌ها به سرچشمه آن حمله‌ور شوند.

دبیر کنگره وصف گل تصریح کرد: پس از پیروزی‌های برخی کشورهای اسلامی حملات آنها به رهبر معظم انقلاب دو چندان شد و سایت‌های بیگانه به سرپرستی جهان صهیونیسم حملاتی را به سمت رهبر معظم انقلاب نشانه رفتند که نیازمند پاسخ‌گویی بود.

وی ادامه داد: بنیاد خیریه المهدی(عج) به عنوان سازمانی مردم‌‌نهاد بر آن شد که با توجه به انتظار شاعران ولایی کشور برای برگزاری چنین همایشی، این کنگره را برگزار کند که در مدت کوتاهی پس از فراخوان، 313 اثر به دبیرخانه کنگره ارسال شد.

نواب با بیان اینکه سطح شعرهای رسیده به دبیرخانه، انتخاب‌ را بسیار مشکل کرده بود، تاکید کرد: ابتدا قرار بود تنها از 14 نفر در مراسم اختتامیه تجلیل شود اما شعرهای غنی ارسال شده به دبیرخانه تصمیم ما را عوض کرد و قرار شد به 72 تن نفر جایزه اعطا شود.

وی اضافه کرد: گر چه داوری آثار رسیده به جشنواره بسیار سخت بود اما عشق شاعران در توصیف رهبر معظم انقلاب آنچنان دلنشین می‌باشد که تجلیل اصلی در این جلسه در واقع از ولی‌فقیه است که افتخاری برای جهان تشیّع و عصر کنونی محسوب می‌شود و امید آن می‌رود این پرچم را به پرچم‌دار اصلی برساند.

انتهای پیام/س20/ط

 

تخفیف عوارض شهرداری شیراز به کسانی که از مغازه خود اذان پخش کنند

 

 

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز، محمد فرخ زاده اظهار داشت: بر اساس آخرین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز و در راستای تشویق کسبه به پخش صدای دلنشین اذان، شهردار شیراز با تخفیف 20 درصد از عوارض کسب و پیشه و عوارض زباله و ایمنی به عنوان تخفیف برای کسبه همکار در پخش اذان در خیابانها و میادین اصلی سومین حرم اهل بیت (ع) در نظر گرفته شد.

 

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز با اشاره به نقش سازنده تبلیغات در فرهنگسازی، بر ضرورت ترویج شعائر دینی در سطح شهر تاکید کرد و ابراز داشت: با توجه به اینکه شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران است و با توجه به لزوم ایجاد فضایی روحانی در شهر، این اقدام در راستای اعتلای فرهنگ اهمیت به نماز صورت میگیرد.

فرخ زاده با بیان اینکه اذان از مهمترین شعائر اسلامی است، خاطرنشان کرد: اذان گفتن نوعی مبارزه با تهاجم فرهنگی بوده و گفتن اذان موجب تغییر حال و هوای معنوی شهر میشود که این عامل ضمن دینمداری، خود به عنوان عامل موثر و بازدارنده در بسیاری از آسیبهای اجتماعی است.

 

وی گلبانگ اذان را از بدیهیترین نشانههای اسلام دانست و گفت: بدون تردید شهر بدون بانگ اذان به شهر مردگان شباهت دارد و لازم است تمام دستگاهها برای پخش آوای الهی از سازمانها و محل کسب تلاش مضاعفی کنند و حتی به صورت زنده در خیابانها اذان گفته شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز با تاکید بر اینکه باید بین شهرهای ممالک اسلامی و شیعی با شهرهای بلاد کفر، تفاوتی وجود داشته باشد، افزودباید در شهرهای حکومت اسلامی و شیعی، هنگام اذان، مردم را از زمان اقامه نماز آگاه کرد به گونهای که اگر غریبهای وارد شهر شد، متوجه شود وقت نماز است.

 

فرخ زاده افزود: اصناف و کسبه نیز باید کسب و کار خود را با وقتهای نماز و صدای پخش اذان تنظیم کنند تا هم شعایر اسلامی را به جا آورده و هم رونق و برکت در کسب و کار ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: سحرخیزی، اخلاق خوش، استراحت منظم، نشاط و حرکت عمومی و منظم در سطح شهر و ... از جمله فواید تنظیم وقت کسب با صدای اذان است.

 

آقای دکتر! کاش نه جای خاتمی در پاریس، جای خودتان در برزیل خجالت می کشیدید

 

 

در حالی که دکتر احمدی نژاد از بی احترامی خفیف و فرضی چند سال قبل شیراک به خاتمی ابراز خجالت کرده بود، وی در رابطه با بی احترامی واقعی دولت برزیل به ملت ایران پاسخی نداده است.

 

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، محمود احمدی نژاد رییس دولت دهم چند سال قبل و در سخنان انتخاباتی خود، با ذکر خاطره ای از دیدار سید محمد خاتمی، رییس جمهور پیشین کشورمان با ژاک شیراک، رییس جمهور فرانسه از این که به زعم وی رییس جمهور فرانسه چند پله را در استقبال از خاتمی پایین نیامده بود، ابراز شرمندگی کرد.

احمدینژاد در آن مصاحبه گفته بود:«روزی که رئیسجمهور سابق کشور با آن وضعیت به فرانسه رفت یکی از غمانگیزترین روزهای زندگیام بود؛ چرا که شیراک بالای پلهها ایستاده بود و رئیسجمهور ایران پلههای متعدد را پشتسر گذاشت تا به او برسد

 

یا این اظهارات احمدی نژاد که «من چند سال قبل صحنهای در تلویزیون دیدم؛ این غصهاش در دلم ماند که هنوز هم به طور کامل برطرف نشدهاست. دیدم یک مسوولی از ایران رفت در یک کشور اروپایی، رییس آن کشور بالای پلهها ایستاد، مسوول ما را آن دور پیاده کردند و آن نامرد یک قدم پایین نیامد؛ برای چه؟ برای اینکه خرد کند. من آن شب در تلویزیون دیدم، خیلی غصهام شد، خدا شاهد است، گفتم ای خدای بزرگ! یک شرایطی فراهم کن که این جبران شود

 

 

البته بررسی تصاویر نشان داد خاطره احمدی نژاد مانند آمارهایش دقیق نبوده است و شیراک نه تنها یک پله، بلکه همه پله های کاخ الیزه را در استقبال از خاتمی پایین آمده بود. اما حامیان احمدی نژاد اظهار کردند وی اشتباه نکرده است و خاطره احمدی نژاد مربوط به سال 1378 و سفر اول خاتمی به فرانسه بوده است. اما  هیچ عکس و فیلمی برای اثبات خاطره احمدی نژاد منتشر نکردند.

 

 

گذشت سالها موجب شد تا احمدی نژاد به پرده های آخر دوره سایت جمهوری خود برسد و در سفر خود به کنفرانس ریو 2012 نه تنها با بی احترامی از قبیل از پله پایین نیامدن رییس جمهور برزیل مواجه شود، بلکه با عدم استقبال و عدم بدرقه و بی احترامی و تحقیر هیات عالی رتبه ایرانی توسط دولت برزیل با رد درخواست دیدار از سوی رئیس جمهور برزیل مواجه گردد.

 

 

هرچند فاصله اعتبار دولت فرانسه به عنوان عضو دائم شورای امینت و یکی از سه قدرت برتر اروپا با دولت برزیل آن قدر بود که حتی اگر شیراک از پله ها هم پایین نمی آمد، معادل استقبال گرم خانم رییس جمهور از محمود احمدی نژاد باشد، اما اینکه دولت برزیل رییس جمهور ایران را حتی با معاون دسته چندم یک وزارتخانه بی اهمیت نیز بدرقه نکند و چند سرباز را برای بدرقه نماینده ایران بفرستد، آن قدر سنگین است که جناب احمدی نژاد که به خاطر آن پله های فرضی خجالت می کشید، جاداشت از فشار این بی احترامی در همان فرودگاه .... اما ایشان با اعتماد به نفس کامل هنوز از مدیریت جهان و رابطه عالی دولتش با کشورهای در حال توسعه سخن می گوید.

 

البته مرور خاطرات سفر چندی پیش احمدی نژاد به ترکیه و کشیدن انتظار رجب طیب اردوغان نیز در این زمینه خالی از لطف نیست:

 


View article...

ما خودمان دزدیم

سه‌شنبه، تیر ۰۶، ۱۳۹۱

33 پیامبر خدا در 15 استان ایران مدفون هستند

از پیامبران الهی که در ایران هستند چه می‌دانید؟

ایران اسلامی که از قدیم و هزاران سال پیش زادگاه تمدن و فرهنگ بوده پذیرای جمعی از اولیاء الهی شده و انبیاء و پیامبران خدا را در خود جای داده است.

حمید عسگری مدیرکل هیات‌های امناء بقاع متبرکه و موسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با (ایسنا) با تایید این خبر افزود: کشور ایران به عنوان یک کشور اسلامی که از جایگاه خوبی برخوردار است در هزاران سال پیش الگوی تمدن و پیشرفت برای سایر ملل بود و از طرفی با توجه به خصلت ایرانی‌ها که انسان‌های نوع دوست بودند مورد اقبال و علاقه دیگران قرار می‌گرفتند لذا عده‌ای از پیامبران الهی به سرزمین ایران اسلامی آمدند تا به اذن خدا، انسان‌ها را هدایت کرده و از خطر شرک نجات دهند.

وی ادامه داد: امامزادگان و انبیاء الهی بخشی از مواریث فرهنگی ایران هستند که متاسفانه از یاد رفته‌اند و سرمایه‌های عظیم داریم که پشت خاکستر زمان نهان شده‌اند.

مدیرکل هیات‌های امناء بقاع متبرکه و موسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در کشور ایران در 15 استان کشور 33 پیامبر و انبیای الهی مدفون هستند که به تفکیک هر استان در استان آذربایجان شرقی سه پیامبر، اصفهان و سمنان هر کدام پنج پیامبر، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، لرستان و مرکزی یک پیامبر و استان فارس دو، قزوین چهار، گلستان دو، همدان دو، خوزستان دو و مازندران دو پیامبر الهی مدفون هستند.

عسگری خاطرنشان کرد: رسالت الهی انبیاء در دو چیز است؛ ایمان و مبدا و معاد و باور قلبی و عملی به این‌که هستی را حاکمی است و آفریدگار، جهان و انسان را بیهوده نیافریده و برای دست‌گیری او رسولان خود را فرستاده و سرانجام این کاروان هستی در بارگاه ربوبی توقف می‌کنند.

وی با بیان این‌که «امامزادگان و پیامبران الهی که در کشور ما حضور دارند شجره‌نامه و نسب‌نامه مشخصی دارند» افزود: به عنوان مثال حضرت قیدار نبی (ع) به عنوان جد سی‌ام حضرت محمد (ص) در تاریخ ذکر شده و در کتاب تاریخ یعقوبی این‌گونه آمده است که حضرت اسماعیل 12 پسر داشت که بزرگ‌ترین آن‌ها حضرت قیدار بوده که پس از وفات حضرت اسماعیل و دفن او در حجر، قیدار جانشین پدر شد و مردم را به توحید دعوت کرد.

وی ادامه داد: همچنین در این زمینه آیت‌الله مرعشی نجفی در پاسخ به سوالی در خصوص قیدار نبی پاسخ دادند، نظر به فرمایش عده‌ای از محققین در این امور، مسلم می‌باشد که مدفون در آن مزار شریف جناب قیدار جد رسول اکرم (ص) است.

سرویس دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا، اسامی این انبیاء و پیامبران بزرگوار الهی که کشور ما میزبانشان است را بر اساس مستندات دریافتی از مدیرکل هیات‌های امناء بقاع متبرکه و موسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه به ترتیب هراستان و فراوانی حضور آن‌ها در شهرها و استان‌های مختلف کشور منتشر می‌کند:

* استان آذربایجان شرقی: نام مکان متبرکه

1- حضرت جرجیس(ع)، شهرستان جلفا، روستای دره شام ـ گلفرخ، کلید داغی

2- حضرت یونس (ع) شهرستان: مرند

3- ارمیای نبی(ع) شهرستان هریس، بدوستان غربی، روستای جیغه

* استان اصفهان: نام مکان متبرکه

1- حضرت شعیا (ع): شهرستان اصفهان؛ هاتف

2- حضرت یوشع (ع): گلستان شهدا

3- دانیال پیغمبر (ع) شهرستان گلپایگان، گلشهر

4- حضرت صالح (ع) شهرستان گلپایگان، گلشهر

5- حضرت یحیی (ع) شهرستان گلپایگان روستای قالقان

* استان تهران: نام مکان متبرکه

1- حضرت لوط (ع) شهرستان رباط کریم، روستای پیغمبر

* استان خراسان رضوی: نام مکان متبرکه

1- شعیب پیغمبر(ع) شهرستان قوچان، روستای مزرج

*استان خراسان شمالی: نام مکان متبرکه

1- حضرت ایوب (ع) شهرستان بجنورد، روستای ایوب

*استان زنجان: نام مکان متبرکه

1- حضرت قیدار نبی (ع): شهرستان قیدار

* استان سمنان: نام مکان متبرکه

1- پیغمبران (سام و لام) (ع) شهرستان سمنان، شمال شرقی سمنان

2- ارمیا (ع) شهرستان شاهرود، شهر میامی، روستای ارمیا

3- حضرت جرجیس (ع) شهرستان شاهرود، بیارجمند، خوارتوران

4- حضرت دانیال (ع) شهرستان شاهرود، شهر میامی، روستای سوداغلن

5- دانیال پیغمبر (ع) شهرستان شاهرود، روستای کالپوش

* استان فارس: نام مکان متبرکه

1- شیث پیغمبر (ع)، شهرستان فیروزآباد، روستای مهکویه سفلی

2- نوح نبی‌الله(ع) شهرستان ممسنی، روستای جاوید حجت‌آباد

* استان قزوین: نام مکان متبرکه

1- چهار انبیاء(ع)، شهرستان قزوین بخش مرکزی، خیابان پیغمبریه

2- ایوب و یوشع (ع)، شهرستان قزوین، بخش رویارالموت، روستای بالاروچ

3- خضر(ع) شهرستان قزوین، بخش رودبار الموت، روستای گازرخان

4- سام و جالوت (ع)، شهرستان قزوین، رودبار، روستای یکاکلایه علیا

* استان گلستان: نام مکان متبرکه

1- صالح پیغمبر(ع)، شهرستان گرگان، آق قلا، روستای آق قنبر

2- حضرت یعقوب (ع) شهرستان گرگان، آق قلا ـ روستای صحنه علیا

* استان لرستان: نام مکان متبرکه

1- داوود پیغمبر(ع)، شهرستان الیگودرز، ازنا، روستای داوود پیغمبر

* استان مرکزی: نام مکان متبرکه

1- اشموئیل نبی‌الله (ع)شهرستان ساوه، بخش مرکزی روستای پیغمبر

* استان همدان: نام مکان متبرکه

1- حیقوق نبی (ع)، شهرستان تویسرکان، حبقوق نبی بلوار حبقوق

2- حجی پیامبر (ع)، شهرستان همدان، بازار فلسطین

* استان خوزستان: نام مکان متبرکه

1- بابا حزقیل (ع) شهرستان دزفول، خیابان شریعتی

2- دانیال نبی (ع) شهرستان شوش، خیابان امام خمینی

* استان مازندران: نام مکان متبرکه

1- ایوب پیغمبر (ع)، شهرستان تنکابن، شهر عباس آباد روستای پرچور

2- دانیال نبی (ع)، شهرستان تنکابن، سلمانشهر ـ دانیال

   گزارش از خبرنگار ایسنا: غفار مهردوست