سه‌شنبه، مهر ۰۴، ۱۳۹۱

آرزوی بسیاری از شرکت‌کنندگان در اجلاس تهران دیدار مقام معظم رهبری بود

سرلشکر صفوی:
آرزوی بسیاری از شرکت‌کنندگان در اجلاس تهران دیدار مقام معظم رهبری بود

خبرگزاری فارس: دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: آرزوی بسیاری از شرکت‌کنندگان در اجلاس سران تهران دیدار مقام معظم رهبری بود.



به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی صبح امروز در آیین صبحگاه مشترک اردبیل در پادگان تیپ ۳۷ حضرت عباس اردبیل به شأن و عظمت رهبر معظم انقلاب آیت‌‌الله خامنه‌ای در دیدگاه روسای جمهور و رهبران کشورهای جهان اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب آن‌چنان محبوب دل ملت‌های مستضعف و اسلامی هستند که در اجلاس اخیر جنبش عدم تعهد، آنها با دقت تمام سخنان رهبر معظم انقلاب را گوش کرده و  چندین بار این سخنان مورد تشویق قرار گرفت.


وی گفت:


 نخست وزیر کشور هندوستان با جمعیتی بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر برای آمدنش به ایران شرط گذاشته بود که اگر به ملاقات مقام معظم رهبری شرفیاب شود حاضر است در این اجلاس حضور پیدا کند.

صفوی ادامه داد: عظمت و جایگاه انقلاب اسلامی و سخنان مدبرانه رهبر معظم انقلاب آنچنان فراگیر و محبوب دل شرکت‌کنندگان بود که اکثر روسای جمهور کشورهای اسلامی سعی کردند با مقام معظم رهبر دیدار کرده و از این فرصت در شناخت ارزش‌ها و آرمان‌های ملت ایران استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: همه دنیا می‌داند عامل برتری ما در جنگ هشت ساله تکیه بر قدرت ایمان بود و در کنار آن با تبعیت از امام راحل و ولایت فقیه موفق شدیم در برابر تمام لشکر کفر پیروز و موفق عمل کنیم.

وی بیان داشت: دشمن نه تنها بر این قدرت و صلابت ما چیره نشد بلکه امروز در نهایت ذلت به هر وسیله متوسل شده تا این انقلاب را ضعیف و عاجز نشان دهد اما در این حربه کثیف خود نیز موفق نخواهد شد.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه سلاح قدرت، فکر و عقلانیت ما دشمن را دچار سردرگمی واقعی کرده است، افزود: صلابت و خرد دسته‌جمعی و عقلانیت ملت ایران و نیروهای مسلح دشمنان را به تعجب وا داشته و ما یقین داریم که ملت ایران با صلابت نیروهای مسلح و قهرمانانش همچون جانبازان پر افتخار بر دشمن زبون غالب خواهد شد.


این فرمانده دوران دفاع مقدس در ادامه سخنان خود سال‌های دفاع مقدس را سال‌های عظمت و اقتدار همه جانبه ملت ایران توصیف کرد و گفت: فرزندان امام در قالب لشکر اسلام اعم  از ارتش، سپاه و یگان‌های رزمی و دفاعی چنان در برابر دشمن ایستادگی کردند که امروز حلاوت و شیرینی این مقاومت در ذائقه ملت ایران است.


صفوی رشادت یگان‌های رزمی استان اردبیل اعم از تیپ ۴۰ ارتش، لشکر عاشورا و تیپ‌های قهرمان و بسیجیان دلاور این استان را یادآور شد و ابراز داشت: قهرمانان شجاع و دلیر این استان نه تنها در جنگ هشت ساله بلکه امروز در دفاع از عظمت اسلام افتخارآفرینی می‌کنند و توان مقابله با ترفندهای استکبار جهانی را دارند.



سرلشکر صفوی بیان داشت: هر جا لشکریان قدرتمند سپاه و بسیج استان و ارتشیان دلاور حضور یافته‌اند با شکستن خط دشمن ایثار و گذشتی ماندگار خلق کردند.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا نمود این قهرمانی‌های ارزشمند و نیروهای عزت‌مند را تقدیم ۳ هزار و ۴۰۰ شهید از استان اردبیل در جنگ هشت ساله توصیف کرد و  افزود: جای بسی افتخار است که اردبیل سه برابر این شهیدان در حدود ۱۱ هزار نفر جانباز تقدیم نظام اسلامی کرده است که همه آنها با تاسی به جانباز دشت نینوا افتخار آفرینی کردند.



وی ادامه داد: برای من تعجب‌آور است از این استان تنها ۷۰۰ نفر آزاده در این دوران هشت سال به اسارت رفتند که این خود واقعیتی عجیب را نشان می‌دهد که فرزندان قهرمان امام در استان اردبیل تا مرز شهادت می‌جنگیدند که اغلب شهید شده و یا با مجروحیت به پشت جبهه منتقل می‌شدند و کمتر به اسارت می‌رفتند.

دستیار عالی مقام معظم رهبری بیان داشت: بنده به چشم خود دیدم که دو بار رزمندگان استان اردبیل تا دجله و فرات پیش رفتند و با گام‌های استوار و چهره‌های پر صلابت و نورانی دشمن را به خشم انداختند.


اعتقاد نیروهای مسلح به ولایت سرمایه بزرگ نظام است

صفوی دوران هشت سال جنگ تحمیلی را به معنای واقعی دوران اقتدار، عزت و صلابت ملت ایران توصیف کرد و گفت: امروز نیروهای مسلح کشور و این استان در نهایت انسجام و همدلی حرکتی غرور آفرین دارند.


وی با قدردانی از همدلی و انسجام مسئولان نظامی و اجرایی این استان با همراهی و هدایت روحانیون معظم ابراز داشت: این پیوستگی و همبستگی نشان می‌دهد که جمعیت یک میلیون ۲۵۰ هزار نفری این استان امروز به یک بنیان خدشه‌ناپذیر با تکیه بر ولایت و هدایت واقعی تبدیل شده است.

دستیار عالی مقام معظم رهبری در ادامه با مذموم بر شمردن حرکت اخیر استکبار جهانی در توهین به ساحت نبی مکرم اسلام، ابراز داشت: قلب ملت ایران و مردم متدین این استان پر از نور ایمان و صلابت و عشق به قرآن و محبت پیامبر (ص) است و هرگز این اعتبار نامه را هیچ عنصر شیطانی نمی‌تواند خنثی کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا اعتقاد نیروهای مسلح و مردم به ولایت فقیه را سرمایه‌ای بزرگ و ستودنی توصیف کرد و گفت: به نظر می‌رسد در مقطع حاضر نیروهای مسلح ما باید همچنان تضمین کننده امنیت و اقتدار ملی باشند و به تقویت جبهه اقتصاد ملی و مقاومتی نیز کمک کنند.


وی افزود: نیروهای مسلح ما باید در کنار حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و  پیشتازی در این عرصه، در شرایط کنونی و متناسب با مؤلفه اقتصاد مقاومتی امنیت واقعی را در جامعه برقرار کنند.

دستیار عالی و ویژه مقام معظم رهبری راهبرد دشمنان را راهبرد افزودن بر تحریم‌های اقتصادی توصیف کرد و گفت: در این زمینه نیروهای مسلح باید با بصیرت و هوشیاری در میدان مقابله با دشمن حاضر باشند.


هیچ تهدید امنیتی از سوی همسایگان متوجه ایران نیست

صفوی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی دشمنان فرا منطقه‌ای به ویژه امریکا و رژیم صهیونیستی هستند، افزود: ما کشورهای همسایه را تهدیدی برای امنیت خود نمی‌دانیم بلکه باید توان خود را جمع کنیم تا در مقابل رفتار خصمانه استکبار جهانی با هوش و ذکاوت عمل کنیم.

وی بیان داشت: در حالی که دشمنان ما  فروش نفت، بانک مرکزی و صادرات کالا به ایران را تحریم کرده‌اند و حتی در نهایت عجز و زبونی حاضر نیستند داروهای بیماران ما را تامین کنند و در یک جبهه متحد سعی دارند کشورمان را زیر فشار قرار دهند، اما این ملت با تکیه بر ایمان و اقتصاد مقاومتی هرگز به دشمن اجاره کوچکترین تحرکی را نخواهند داد.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: نیروهای مسلح ما باید با اقتصاد مقاومتی، راهبرد و وضعیت‌شان را مشخص کنند و تبیین کند که سهم آنها در اقتصاد مقاومتی کجاست.


ایران ۱۰ میلیون بسیجی سلحشور دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دستیار ویژه نظامی مقام معظم رهبری بیان کرد: در حال حاضر ایران ۱۰ میلیون بسیجی و یک میلیون نیروی مسلح و آماده دارد که با احتساب خانواده‌های آنها جمعیتی بزرگ محسوب می‌شود که باید نقش خود را در انجام اقتصاد مقاومتی به نمایش بگذارند.

وی در ادامه ابراز داشت: در این سیاست و برنامه‌‌ریزی دقیق و استراتژی واقعی استان اردبیل از توانمندی و استعداد خاصی در تولید و تقویت بخش کشاورزی برخوردار است به طوری که این استان در تولید برخی از محصولات مقام اول کشوری را دارد.


صفوی گفت: وظیفه مسئولان و برنامه‌ریزان این استان است که از اراضی و آب و هوای مطلوب و نیروی انسانی علاقمند به کار، مردان و زنان غیرتمند و عشایر استان اردبیل در کنار ظرفیت و سابقه فرهنگی تمدنی عظیم استفاده کنند تا کشورمان در این عرصه در اوج عظمت و صلابت قرار گیرد.


وی فرهنگ و تمدن اردبیل و ارزش‌ها و آرمان‌های کسب شده در این ظرفیت عظیم را ارزشمند و همیشه ماندگار توصیف کرد و گفت: زنده بودن ما به تبعیت از ایده و سلوک نبی مکرم اسلام، ائمه اطهار (ع) و معنویت است و ما بدون توجه به این مبانی ارزشی حیات واقعی نداریم.


صفوی ملت ایران را ملتی مومن، خرد ورز، صبور، نجیب و هوشمند در برابر فتنه‌ها و توطئه‌های استکبار جهانی توصیف کرد و افزود: این ملت هرگز در برابر قدرت‌های اهریمنی سر فرود نمی‌آورد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر