جمعه، شهریور ۱۷، ۱۳۹۱

حواشی دیدار سران نم با رهبری از قول ولایتی: ما را از دست سازمان ملل نجات دهید


مشاور رهبری به بیان ناگفته‌هایی از دیدار سران غیر متعهدها با رهبر معظم انقلاب پرداخت.



به گزارش خبرآنلاین، علی‌اکبر ولایتی که در مراسم نخستین سالگرد شهید عباسعلی جان‌نثاری سخن می​گفت، با اشاره به برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در ایران و به نمایش گذاشتن شکوه این کشور گفت: ملاقات رهبر معظم انقلاب با روسای کشورهای مختلف نقطه اوج این اجلاس بود.


دبیر مجمع بیداری اسلامی با اشاره به ارادت سران کشورهای غیر متعهد به رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: بسیاری از روسای کشورهای عدم تعهد برای دیدار با رهبر معظم انقلاب اصرار می‌کردند و عنوان می‌کردند ما امیدمان به شماست.



وی با بیان اینکه ناگفته های بسیاری از دیدار سران غیرمتعهد با رهبر معظم انقلاب است، افزود: رئیس اتحادیه آفریقا در دیدار با معظم له گفت «من به نمایندگی از ۵۳ کشور افریقایی سخن می‌گویم، ما امیدمان به شماست و موقعی که متوجه شدیم که شما رهبری کشوری را عهده‌دار هستید که ریاست جنبش عدم تعهد را بر عهده دارد، بسیار خرسند شدیم. جنبش عدم تعهد تابحال جنبش حرف بود و از شما خواستاریم تا با ریاست خود این جنبش را از حرف به عمل تبدیل کنید. ما را از دست سازمان ملل که به ابزاری در دست پنج کشور عضو دائم شورای امنیت شده، نجات دهید، چرا که این کشورها هر کاری که دلشان می‌خواست انجام می‌دهند.»



مشاور عالی رهبر انقلاب تاکید کرد: نخست وزیر یکی از کشورهای مهم جنبش عدم تعهد موقع سفر به ایران قبل از دیدارهای خود با سران دیگر کشورها همواره از زمان دیدار با رهبر معظم انقلاب را می‌پرسید.


وی به دیدار رهبر انقلاب با نخست وزیر بنگلادش اشاره کرد و بیان داشت: وی دختر شیخ مجیب الرحمن رهبر مذهبی بنگلادش است که در کودتایی پدر و همه اعضای خانواده خود را از دست داده و هر ساله نیز در این روزها طی مراسمی برای آنها عزاداری می‌کند، خطاب به مقام معظم رهبری گفت:«من با اینکه عزادار بودم اما موقعی که فهمیدم اجلاس غیرمتعهدها به میزبانی و ریاست ایران برگزار می‌شود سنت چند ساله خانوادگی‌ام را رها کرده و مشتاقانه به ایران آمدم».


ولایتی با اشاره به اینکه اتاق ملاقات‌های رهبری به گونه‌ای است که میهمانان می‌توانند با کفش وارد اتاق شوند، تصریح کرد: زمانی نخست وزیر یکی از کشور اسلامی قصد ورود داشت کفش‌های خود را درآورد و با لباسی که با آن برای عبادت به مسجد می‌رفت و با حالت تواضع خدمت رهبر معظم انقلاب رسید و از ایشان خواست تا برای کشورش دعا کنند.



گزیده سخنان وی را به نقل از مهر بخوانید:




  • ایران پرچم‌دار اسلام و پیشرو بیداری اسلامی است. ایران اسلامی چراغ راه مسلمانان جهان است چرا که انقلاب به رهبری سلاله پیامبر اکرم (ص) حضرت امام خمینی(ره) به پیروزی رسید و هم اکنون نیز پرچم این انقلاب را جانشین خلف ایشان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به دست گرفته‌اند.
  • کشورهای غربی در صددند تا حکومت موجود در مصر و تونس را مانند زمان حسنی مبارک و بن علی کنند، اما بعید است که رهبران این کشورها تحت تأثیر آنها قرار بگیرند.
  • اسرائیل از برخی عناصر بی‌مغز و افراطی در سوریه حمایت می‌کند و همان گونه که القاعده بهانه‌ای بود تا آمریکا به افغانستان حمله کند، امریکا و اسرائیل در صددند تا القاعده‌ای دیگر را در سوریه درست کنند. آمریکا و اسرائیل به بهانه ایجاد دموکراسی قصد دارند به سوریه حمله‌ور شوند و موازنه‌ای را که به نفع اسلام‌خواهان در منطقه است را به نفع خود رقم بزنند.
  • امروز به برکت خون شهدا ایران اسلامی کشور صاحب نفوذ منطقه است و ایران از لحاظ اقتدار سیاسی در منطقه حرف اول را می‌زند، اظهار داشت: میزان تأثیرگذاری ایران در کشورهای منطقه همچون عراق، سوریه، بحرین، یمن و کشورهای اسلامی افریقا دلیل این اقتدار است.
  •   حمایت جمهوری اسلامی ایران از حکومت عراق در پیروزی این کشور در مقابل توطئه وهابیت تأثیر به سزایی داشت و در سوریه نیز تروریست‌ها تا چند صد متری دفتر بشار اسد آمده بودند که امروز تا مرزهای سوریه عقب نشینی کردند.
  •   تحریم‌های اقتصادی بر علیه ایران بی‌نتیجه و پروژه‌ای شکست خورده است. کشوری که با ۱۵ کشور مرز خاکی و آبی دارد را هیچ‌گاه نمی‌توان تحریم اقتصادی کرد. در حال حاضر در صورتی که در کشور نفت هم صادر نشود، از طریق ترانزیت کالا می‌توان این تحریم‌ها را ناکام گذاشت.
  •  نمی‌توان گفت که تحریم‌ها بی‌تأثیر بوده است. این تحریم‌ها تأثیرات خود را دارد اما ایثارگری و ایستادگی مردم ایران این تحریم‌ها را ناکام گذاشته است



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر