جمعه، شهریور ۳۱، ۱۳۹۱

مصباح یزدی:بعضی انسانها از کِرم توالت بدترند

کج سلیقگی در تیتر و سخنان منسوب به مصباح یزدی:بعضی انسانها از کِرم توالت بدترند

«خبرگزاری دانشجو»  برای سخنان آیت الله مصباح در درس اخلاقش در دفتر ایت الله خامنه ای در قم، این تیتر را برگزید: آیت الله مصباح یزدی: بعضی انسانها از کِرم توالت بدترند

 

رئیس موسسه  امام خمینی (ره) مدعی شد، طبق آیات قرآن کریم بعضی از انسان ها از کِرم توالت بدتر هستند و اظهار داشت: افرادی که آگاهانه مسیر کفر را انتخاب کرده اند، ارزش اینکه کرامت انسانی نصیب آنان شود را نخواهند داشت.


«خبرگزاری دانشجو» نوشت:

 

آیت الله مصباح یزدی شب گذشته در جلسه درس اخلاق که در بیت مقام معظم رهبری برگزار شد، با اشاره به اینکه خداوند به ما حیات داده که در مسیر پرتو الهی حرکت کنیم، اظهار داشت: روح این بینش این است که حقیقت هستی خود را بشناسیم که آیا موجود مستقلی هستیم و بر اساس عوامل ناخواسته به وجود آمده ایم و خدا و پیمغمبری وجود ندارد یا اینکه حساب چیز دیگری است.
 

وی افزود: اگر خداوند را به خاطر نعمت اینکه دین حق را بشناسیم شبانه روز شکر کنیم، حق آن ادا نمی شود.
 

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: یک نظر این است که ما نگاهمان را به اسبابی که می بینیم منعطف کرده و همانند بنی اسرائیل که از پیامبرشان می خواستند خدا را نشان دهد، با دید مادی به همه چیز نگاه کنیم؛ هر کس در این جهان بینی وارد شود، در ظلمتکده ای می افتد که انواع ظلمت ها این فضای مادی را احاطه کرده و در نهایت چون جوابی برای سوالاتش پیدا نمی کند یا به خودکشی و یا به بی خیالی منتهی می شود.

 


 
حالت کافر در دنیا همانند کسی است که در تاریکی مطلق قرار دارد
آیت الله مصباح یزدی با تاکید بر اینکه حالت کافر در دنیا همانند کسی است که در تاریکی مطلق وجود دارد، بیان داشت: طبق آیات و روایات مثل کافر مثل کسی است که در انتهای دریایی است که هیچ نوری به او نمی رسد و امواج بر تاریکی آنجا افزوده و ابرهایی بالای آن دریا را پوشانده اند تا آنجا که دست خود را هم نمی تواند ببیند.
 
وی با اشاره به اینکه خداوند متعال زندگی مومن را پر از نور کرده و به او آرامش عطا می کند، خاطرنشان کرد: اختلاف اصلی بین دو قطب شرک و ایمان است.
 
این استاد درس خارج فقه حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند راه شناخت را به انسان ها برای انتخاب مسیر عطا کرده است، اظهار داشت: با لطف الهی می توان فکر کرد و با این تفکر مسیر را انتخاب نمود و تصمیم گرفت.
 
آیت الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: اگر شرایطی برای آگاهی و تفکر برای شخصی محیا نباشد، خداوند او را محکوم نکرده و حجت بر او تمام نمی شود.
 
وی عوامل شناخت و آگاهی را مسیری برای انتخاب ایمان یا کفر دانست و تصریح کرد: حرکت در هر کدام از مسیرهای پیش رو، انسان را در شرایط بسیار وسیعی قرار می دهد که تصور آن ناممکن به نظر می رسد و حرکت در هر کدام از مسیرها انسان را در مسیر کمال یا ضلالت به پیش خواهد برد.
 
رئیس موسسه آموزشی - پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: اعجاز آفرینش این است که در وجود انسان حرکت در مسیر کمال و سعادت و یا حرکت در مسیر ضلالت تجلی کرده است.
 
آیت الله مصباح یزدی با تاکید بر اینکه طبق آیات قرآن کریم بعضی از انسان ها از کِرم توالت بدتر هستند، ابراز داشت: افرادی که آگاهانه مسیر کفر را انتخاب کرده اند، ارزش اینکه کرامت انسانی نصیب آنان شود را نخواهند داشت.
 
وی با اشاره به اینکه در صورتی که گفته شود ایمان آورده ایم، همه چیز تمام نمی شود، گفت: طبق آیات قرآن کریم این افراد ایمان نیاورده اند، بلکه اسلام آورده و مسلمان شده اند.
 
رئیس موسسه آموزشی - پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه قرآن به شناخت رابطه بین انسان و خدا تاکید می کند، گفت: اگر رابطه ربوبیت خداوند و عبدیت انسان را باور کنیم، در پرتوی این باور نوری که مشخص کننده مسیر حرکت است، نمایان می شود.

 

 
آنچه انسان را به خداوند ارتباط می دهد، بندگی است
آیت الله مصباح یزدی با تاکید بر اینکه آنچه که انسان را به خداوند ارتباط می دهد، بندگی است، اظهار داشت: این مطلب یعنی اینکه خودمان بفهمیم که بنده ایم و خداوند متعال رب است و هر قدر او را بهتر بشناسیم و بهتر عملی کنیم، می توانیم در این وادی حرکت نماییم.
 
وی با اشاره به اینکه راه مستقیم ارتباط با خداوند بندگی است، ابراز داشت: اگر رابطه را درست با خداوند درک کنیم، روح ترقی و سیر تکامل انسان فراهم می گردد.
 
این استاد درس خارج فقه حوزه علمیه با بیان اینکه ربوبیت کار خداوند متعال است، خاطرنشان کرد: رب دیگری نداریم و شرق و غرب، این مکتب و آن مکتب، عامه مردم و توده مردم، پلورالیسم و سکولاریسم ارزشی ندارند.
 
آیت الله مصباح یزدی تصریح کرد: صرفا با گفتن عبارت ایمان آوردم کار تمام نمی شود و باید تجسم قول در عمل نمود داشته باشد.
 
وی با بیان اینکه انسان ها به دو دسته متضاد تقسیم می شوند که گویا دو راه در پیش روی خود دارند، گفت: ایمان جدا کننده این دو راه از یکدیگر است و برای وصول به هدف نهایی استقامت در ربوبیت خداوند متعال مهمترین ابزار می باشد.



نظرات (۲۵)
 این که یک عالم برجسته سخنی بگوید نظیر این که برخی از انسانها از کرم توالت بدترند ، در شان عالم و مقام او و زبان و گفتار دینی نیست. این نوع سخنان و این نوع نگرش به نتایج وخیمی منجر می شود. حتی انسانهایی که خطاکارند و معصیت کار باید با زبان مهر و محبت خوانده شوند. در رحمت برای همه باز است . ما که انسان هستیم نمی توانیم به جای خداوند بنشینیم و اینگونه در باره انسانها قضاوت کنیم. او از ضمیر دل افراد آگاه است ما که نیستیم.
و نکته دوم ، سخنان استاد در بیان اختلاف اصلی بین شرک و ایمان و تقسیم کردن انسانها به دو دسته ، چندان درست نیست. سخن امام علی که فرمودند انسانها سه دسته اند ، عالم ربانی ، متعلم علی سبیل نجات و همج رعا ؛ کجا رفت ؟
دین اسلام و شخص پیامبر رحمت برای جهانیان است ، تقسیم دنیا به خوب و بد و دو قطبی فکر کردن ، چه نتیجه ای دارد؟

 در آیات قرآن هم بگردین مطمئنا چیزهای هم در مورد رعایت ادب در گفتار هم پیدا میکنید!!!!!!!!!!!

 دقیقا!

 کاملا درست گفته بعضی ادم ها . . .!!

 کرم توالت؟

 منم با این حرف آقای مصباح موافقم ولی در مصادیق اختلاف داریم خفن!!!

 احساس تاثر و تاسف و تالم میکنم از ادبیات آقای مصباح یزدی.....

 از چه اصلاح شاعرانه اى استفاده کرده اند: کرم توالت:

 خدایی راست میگه ¡

 به نظر من ایشان نمونه یکی از این انسانها هستند.

 خدا کجا به بنده هاش چه کافر و مسلمان گفته کرم توالت؟ کجا خداوند از چنین ادبیاتی استفاده کرده؟

 برای بحث اخلاقی تعبیر بهتر از این نبود حاج آقا؟؟!!

 کرم توالت دیگه چیه؟؟

 منظورش کیه؟ ما که نیستیم ؟

 والله ما شندیم از امام علی که انان در باطل خود متحد و شما در حق دچار تفرقه اید - فقط کافیه یه نیگاه به ایران بندازیم که مثلن دار المومنینه و یه نیگاه به جاهای دیگه بعد از این حرفا بزنیم - کیو گول می زنیم

 مقایسه کنید با فرهنگ سخنرانی های رهبر انقلاب،

 در کدام آیات قرآن کریم ،بعضی انسان ها بدتر از کرم توالت معرفی شده اند ؟

 حضرت ایت ا لله با توجه به فرمایش خودتان که صرفا با گفتن عبارت ایمان اوردم کار تمام نمیشود باید تجسم قول در عمل نمود داشته باشد ممکن است بفرمایید مسئولین واعضای دولت ما جزو کدام دسته از مراتب فوق قرارذارند؟

 حاج اقا ممکن است لطف کنی سوره وشماره ایه را اعلام کنید حتما

 من فقط نمی فهمم درک علی از دین و مردم درست بود یا پیروانش!!

 اگر لطف کنند ایه ای که در ان این افراد را پست تر از کم توالت دانسته ذکر کنند ممنون می شوم چون این اولین باری است که چنین چیزی را می شنوم

 بعضی ها هم قاطی کردن ها!!!

 و تبارک الله الاحسن الخالقین!

 خداییش مهم نیست که گفته منصوب به چه کسی ست. ادبیات خیلی نغزه!



۱ نظر:

  1. یادمه یه ماجرایی شنیده بودم راجع به حضرت موسی که قرار بود پست ترین فرد جامعه خودش رو به خدا نشون بده! اگر اون درسته پس دیگه این جمله یعنی چی ؟
    تازه کرم توالت هم آفریده خداست و وظیفه سنگینی داره در آفرینش

    پاسخحذف