جمعه، شهریور ۲۴، ۱۳۹۱

ما آمريكا و اسرائيل را جلو پاي امام زمان (عج) قرباني مي‌كنيم

آيت الله علم‌الهدي در حرم مطهر رضوي:

مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل گفتن ۳۳ ساله ما، دشمن را ديوانه كرده/ ما آمريكا و اسرائيل را جلو پاي امام زمان (عج) قرباني مي‌كنيم/ دشمنان نظام ديوانه و مانند سگ هار شده اند

امام جمعه مشهد گفت: اين مرگ بر امريكا و مرگ بر اسرائيل گفتن ۳۳ ساله ما دشمن را ديوانه كرده كه اين چنين به پيامبر توهين مي‌كنند.

به گزارش خبرنگار «خبرگزاري دانشجو» از مشهد، آيت الله علم الهدي ظهر امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوي با اشاره به برگزاري اجلاس خبرگان در هفته گذشته بيان داشت: برگزاري اين اجلاس مانوري است كه هر شش ماه داده مي‌شود و در آن يك قدرت عظيم كه به دست مردم در صحنه حضور يافته‌اند را به نمايش مي‌گذارند.
 
وي ادامه داد: خبرگان ناظر بر كردار و رفتار رهبري نيستند و نظارت آنها بر تداوم و شرايط رهبري است و جريان خبرگان خلأ رهبري را از لحاظ عصمت پر مي‌كند كه اصل ولايت صدمه نبيند و سالم و قاطع در رأس نظام باقي باشد.
 
امام جمعه مشهد بيان داشت: البته در حاشيه اين مانور عظيم مسائل روزمره فرهنگي و اقتصادي مورد بحث قرار مي‌گيرد و با برخي از مسئولين دولتي در برسر فشار اقتصادي كه بر مردم وارد مي‌شود گفت‌وگو مي‌شود اما وزنه اصلي اين اجلاس تشرف به حضور مقام معظم رهبري است.
 
آيت الله علم‌الهدي با اشاره به رهنمودهاي رهبر انقلاب در اجلاس خبرگان گفت: مقام معظم رهبري فرمودند امروز اين كشور و اين نظام يك اهرم قوي، يك ابزار قاطع و يك پيشبرنده براي اعتلاس اسلام و قدرت و عظمت دين بر روي كره زمين است.
 
وي افزود: امروز عظمت و شوكتي كه اسلام دارد با آن ژستي كه ۳۵ سال قبل در دنيا داشت قابل مقايسه نيست و اين مردم و رهبري هستند كه دارند عظمت اسلام را توسعه مي‌دهد.
 
عضو خبرگان رهبري با هشدار نسبت به عناصر متحجري كه آسيبشان اگر بيشتر از استكبار نباشد كمتر از آن نيست، تأكيد كرد: برخي از اين عناصر متحجر مي‌گويند اي چه شوكتي است كه مي‌گويد امروز اسلام دارد در حالي كه آنچه بر اسلام امروز وارد مي‌شود در تاريخ نمونه ندارد يك جا كاريكاتور پيامبر را نشر مي‌دهند در جايي ديگر قرآن را مي‌سوزانند و يك جا يك فيلم موهوم و شيطاني براي جسارت به پيامبر در امريكا نشر مي‌دهند؛ اگر اين امريكاستيزي نبود و اين نظام با اسرائيل نمي‌جنگيد چه بسا اهانت به اسلام و پيامبر نمي‌شد.
 
امام جمعه مشهد ادامه داد: ‌اين حرف‌ها ضد آيه قرآن است خداوند در آيه ۱۲۰ سوره توبه مي‌گويد مسلمانان هر قدمي كه بردارند و هر گامي كه بر خاك بكوبند كه از صلابت دشمن كم كنند براي آنها عمل صالح نوشته مي‌شود مسلمانان كاري كنند كه كفار عصباني شوند.
 
وي با بيان اينكه اقدامات ما امروز دشمن را به غضب آورده خاطرنشان كرد: اين مرگ بر امريكا و مرگ بر اسرائيل كه ۳۳ سال است گفته مي‌شود دشمن را ديوانه كرده كه اين چنين به پيامبر توهين مي‌كنند ما دشمن را سركوب مي‌كنيم و شما مردم هم امريكا را نابود مي‌كنيد.
 
آيت الله علم الهدي با تأكيد بر اين مهم كه قدرت اسلامي امريكا و صهيونيست را ريشه كن مي‌كند بيان داشت: ما امريكا و اسرائيل را جلو پاي امام زمان (عج) قرباني مي‌كنيم.
 
امام جمعه مشهد در ادامه يادآور شد: چيزي كه هست حرف متحجرين است كه مي‌گويند اين‌قدر مرگ بر امريكا گفته‌ايد كه داريد به پيامبر توهين مي‌كنند اين مخالف آيه قرآن است دشمني كه به غيظ آمده به‌عنوان 11 سپتامبر فيلم موهوم عليه پيامبر را مي‌سازد و نشر مي‌دهد دشمن ديوانه و مانند سگ هار درآمده است.
 
وي گفت: ذلت و نكتب دشمن آن‌قدر زياد شده كه از روي غيض به اين كارها دست مي‌زند آنها در اجلاس غيرمتعهدها در تهران شكست خوردند براي همين عصباني هستند.
 
آيت الله علم الهدي با بيان اينكه امروز هم جنگ است و در اين جنگ بمب به سرتان مي‌ريزند بيان داشت: براي ما نيزه‌اي درد‌آور است كه به جان ما ضربه بزند و رسول الله را مورد اهانت قرار دهد عمق جان ما عشق به پيامبر است كه دشمن آن را مورد ضربه قرار داده است و اين نشان مي‌دهد كه در پيشبرد اسلام به جايي رسيديم كه دشمن را عصباني كرديم.
 
عضو خبرگان رهبري افزود: از طرف ديگر دشمن خودش جبهه ضداستكباري را گسترش مي‌دهد اين جبهه ديگر تنها در ايران نيست بلكه در ليبي، امريكايي كشي به راه افتاده در مصر مردم جاسوسخانه امريكا را آتش زدند و اين نشان مي‌دهد كه يك جبهه امريكا و اسرائيل ستيزي در دنيا راه افتاده است.
 
وي بيان داشت:‌ تا سفره استكبار در اين دنيا جمع نشود مولاي ما نمي‌آيد ما چقدر بايد زحمت بكشيم كه همه مسلمانان را عليه امريكا بسيج كنيم و اين اقدام امريكايي‌ها دنياي اسلام را عليه آن بسيج كرد شما امروز با حضور در راهپيمايي ثابت مي‌كنيد در صف مقدم جبهه در مقابل اين اتفاق ايستاده‌ايد.
 
آيت الله علم‌الهدي در خطبه‌هاي اول نماز جمعه در بيان نكاتي در تفسير سوره جمعه گفت: در آياتي از اين سوره به عالم بي عمل اشاره شده كه مصداق برجسته آن پيروان تورات و يهود معرفي شده‌اند.
 
امام جمعه مشهد با بيان اينكه اگر علم با ايمان آميزش نداشته باشد اين علم ارزشي در زندگي انسان ندارد خاطرنشان كرد: علم قدرت اجرايي‌اش را باورمندي تشكيل مي‌دهد هر مطلب علمي اگر با باور همسو نشود اين دانستن قدرت علمي و اجرايي ندارد.
 
عضو خبرگان رهبري بيان داشت: بسياري از افرادي كه در دنيا مطالب مختلف را بيان مي‌كنند واقعيت را مي‌دانند اگر دست به ارتكاب خطا مي‌زنند اين نشان مي‌دهد كه باورمندي با علم آنها آميخته نيست عالم بي‌عمل مقابل چشم مردم يك عمامه به سر ظاهر مي‌شود و مردم را هدايت مي‌كند اما خودش آن را انجام نمي‌دهد هر كس چيزي بداند و در عمل آن را انجام ندهد مصداق عالم بي‌عمل است.
 
آيت الله علم‌الهدي با اشاره به دو انساني كه در روايت امام علي (ع) مشخص شده‌اند گفت: تفاوت بين انسان عالم كه راهنماست و شخصي را كه هدايت كرده و خودش عمل نكرده و آن انساني كه توسط آن عالم هدايت و خدا را اطاعت كرده در باورمندي است آن فرد دانشمند به آن چه مي‌داند باورمندي نداشته وبه دنبال هواي نفس و زندگاني مادي رفته است.
 
وي تأكيد كرد: علم آميخته با ايمان مورد عمل قرار مي‌گيرد و نتيجه مي‌دهد يهوديان با همه آگاهي كامل و شناخت قطعي چون باور نداشتند آيات خدا را تكذيب كردند.
 
امام جمعه مشهد با اشاره به دختران بي‌حجاب در جامعه يادآور شد: حجاب نگهبان دين است ما دركنار اين امر بايد ايمان و باورمندي داشته باشيم مشكل ما فقدان ايمان است علت اينكه جوانان ما بعد از گفتن استدلالات در عمل نتيجه‌اي نمي‌بينند اين است كه آنها ايمان ندارند پس اول بايد كاري كنيم كه جوانان مان باورمند شوند.
 
آيت الله علم الهدي مشكلات فرهنگي جامعه ما را نقد در باور و فقدان ايمان وباور دانست و خاطرنشان كرد: اگر باورمندي نسبت به دين و معاد در جوانان ما تقويت شود خواهيد ديد كه آنها چه كاري انجام مي‌دهند و تا كجا مي‌روند ايستادگي جوان در برابر هجمه‌هاي كه به دين وارد مي‌شود يك مقاومت غيرقابل وصف و بالايي است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر