دوشنبه، شهریور ۲۰، ۱۳۹۱

دشمن ابرهایي كه به سمت ایران می آید را تخريب مي‌كند

احمدی نژاد در جشن ثبت جهاني گنبد قابوس


رئيس جمهور گفت: دشمن ابرهایي كه به سمت كشور ما مي‌آيد را تخريب مي‌كند و اين جنگي است كه ايران بر آن غلبه خواهد كرد.

به گزارش خبرنگار «خبرگزاري دانشجو» از گرگان، محمود احمدي‌نژاد امشب در آيين نكوداشت ثبت گنبد قابوس در فهرست ميراث جهاني يونسکو در جمع مديران، ائمه جماعات، نمايندگان مجلس و مردم گنبدكاووس گفت:

 گنبد قابوس يك اثر مهندسي بسيار برجسته است كه امروز با پيشرفته‌ترين وسايل نقشه‌برداري نمي‌توان مشابه آن را ساخت.

وي افزود: هزار سال است آجرهاي اين بنا در اقليم‌هاي مختلف دوام آورده است و اگر دانش متالورژي يك هزار سال قبل را ادامه مي‌داديم در زمينه مهندسي حرف اول را مي‌زديم.

رئیس جمهور در خصوص جنبه‌هاي معنوي و اخلاقي اين بناي تاريخي گفت:

خيلي از معماري‌ها شخصيت انسان را سركوب و انسان احساس حقارت مي‌كند در حالي كه عظمت اين برج موجب عظمت انسان مي‌شود و اين هنر فرهنگ اسلامي است كه انسان را با حقيقت خود آشنا مي‌كند.

احمدی نژاد ضمن تبريك اين رخداد بزرگ جهاني گفت: امروز نام شهرستان گنبدكاووس جهاني شد و در اسناد فرهنگي دنيا و تمام كتاب‌هاي گردشگري جهان به ثبت رسيد.

وی خاطرنشان كرد: ميراث فرهنگي گنجينه يك ملت است و امروز استكبار و استعمار به دنبال اين است كه انسان را با هويت فرهنگي خود بيگانه كند و او را از عنصر فرهنگ، عنصر ميراث و عنصر ارزش‌هاي الهي دور نگه دارد.

رئیس جمهور تأكيد كرد: امروز دانش مهندسي در كشور پيشرفت چشمگيري دارد اما بايد توجه داشت ملتي كه هزار سال پيش از چنين مهندسي بهره‌مند بود اگر با گذشته قطع رابطه نمي‌كرد امروز در زمينه دانش مهندسي ايران مي‌درخشيد و حرف اول را مي‌زد.

احمدی نژاد گفت:

ميراث فرهنگي تجلي و تراوشات الهي است كه ماندگار شده است.

وي در ادامه به افتتاح سد دانشمند اشاره كرد و گفت: استان گلستان استان پربارشي است و سد دانشمند در جايي ساخته شده است كه ۲۰۰ ميليمتر بارندگي دارد و در نوار  شمالي استان قرار دارد كه با بارش كم مواجه مي‌باشد.

رئيس جمهور تأكيد كرد:

 امروز كشور ما رو به خشكسالي است كه بخشي از اين خشكسالي غيرعمد به دليل وجود صنعت و بخشي عمدي مي‌‌باشد كه دشمن ابرهایي كه به سمت كشور ما مي‌آيد را تخريب مي‌كند و اين جنگي است كه ايران بر آن غلبه خواهد كرد.

احمدی نژاد تصريح كرد: سرمايه‌گذاري در نوار شمالي استان گلستان، احداث سد و شبكه‌هاي آبياري بايد افزايش يابد.

وی گفت:‌ پروژه راه‌آهن گرگان - اينچه برون آثار منطقه‌اي و بين المللي در پي دارد و كيلومترها را تحت تأثيرقرار مي‌دهد و مي‌تواند حجم عظيمي از بار و مسافر با هزينه پايين جابه‌جا نمايد شهر گنبدكاووس شهري تاريخي در شمال كشور است كه بايد متصل به راه‌آهن شود.

رئیس جمهور اذعان داشت: انسان منهاي فرهنگ بي‌معناست آن چيزي كه به انسان هويت مي‌بخشد فرهنگ است.

احمدی نژاد از رئيس جمهور سابق امريكا به عنوان يك انسان بي‌فرهنگ ياد كرد كه براي نجات سرمايه‌داري و صهيونيست‌ها چند كشور را اشغال مي‌كند، يك ميليون نفر را مي‌كشد و خانواده‌ها را متلاشي مي‌نمايد تا از اين طريق به اهداف شوم خود دست يابد او يك انسان خودباخته و خالي از فرهنگ است فرهنگ تجلي آرمان‌ها و گرايش‌هاي متعالي انسان در طول تاريخ است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر