سه‌شنبه، شهریور ۲۸، ۱۳۹۱

تشکیل نظام اسلامی نظیر ایران در تاریخ بی‌نظیر است

خبرگزاری فارس: رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تاسیس جمهوری اسلامی در ایران گفت: چنین حکومتی در تاریخ دیده نمی‌شود و فقها تنها در حد توان اقداماتی انجام می‌دادند ولی هیچ کدام به این شکل نبوده است.


به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله محمد یزدی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای شورای هماهنگی جشن‌های مردمی رضوی اظهار کرد: ارزنده‌ترین وصیت پیامبر(ص) به امت خویش، امانت‌داری در زمینه حفظ اهل بیت(ع) و قرآن بوده است.


وی افزود: پیامبر رحمت در ادامه می‌فرمایند تا زمانی که به این دو مطلب متمسک شوید رستگار هستید و اگر تنها به یکی از آنها بسنده کنید دچار گمراهی خواهید شد و این مسئله در طول تاریخ نیز دیده شده است.


رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه در آن دوران نیز برخی افراد کتاب قرآن را برای خود کافی دانسته و بعدها پشیمان شدند گفت: این امر سبب شد که این افراد احادیث مستند حتی از پیامبر اسلام(ص) نیز نداشته باشند و از بسیاری از معارف عمیق اسلامی باز ماندند.


وی ادامه داد: تاریخ نشان می‌دهد که اهل بیت(ع) در حقیقت بیشترین و بهترین نوع دفاع از قرآن کریم را به وسیله بذل جان و مال خویش داشته و از هر ابزاری برای این مسئله استفاده کرده‌اند تا کتاب و سنت حفظ شود.


یزدی با اشاره به سال‌ها خانه‌نشینی امیرالمؤمنین(ع) به منظور حفظ مصالح مسلمانان بیان داشت: خلافت و امامت ایشان از سوی خداوند و نصب رسول‌الله(ص) بود هر چند به دلیل عدم اقبال مردمی این امر ۲۵ سال محقق نشد و پس از آن نیز با استفاده از ابزار قدرت مردمی از نصب الهی خویش استفاده کردند.


رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: اهل بیت(ع) همواره مدافع قرآن و سنت بودند و شجاعت آنها حتی در دوران خانه‌نشینی شاید بیشتر از دوران خلافت بوده است.

وی با اشاره به خلافت امام حسن(ع) و سرپیچی معاویه از واقعیت‌های تاریخی گفت: پس از جنگ و خیانت برخی از افراد به امام حسن (ع)، قرارداد صلح به امضا رسید و در دوران اباعبدالله(ع) دشمنان عزیزترین عضو خاندان عصمت و طهارت را به شهادت رساندند اما حقیقت این است که واقعه کربلا اسلام را از سقوط نجات داد و در این میان بیان حقایق از زبان زینب کبری(س) تأثیر فراوانی داشت.

یزدی در ادامه به فرصت به دست آمده برای امام رضا(ع) اشاره و ابراز کرد: ایشان با استفاده از این موقعیت روایات جعلی را مشخص و احادیث صحیح را جمع‌آوری کردند و همین طور امامان بعد از ایشان نیز تلاش زیادی در این زمینه داشتند تا نوبت به زمان غیبت صغری و کبری رسید.


رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: حضرت بقیة‌الله(عج) امام تمام عصرها پس از امام یازدهم بوده و اکنون در بین مردم زندگی می‌کنند اما این زندگی به صورت پنهانی بوده و جزو اسرار الهی به شمار می‌رود بنابراین اگر کسانی بگویند که ایشان امام زمان ظهور هستند و نه تنها تلاشی برای دست‌یابی به حکومت حق نکرده‌اند بلکه زمان خویش را نیز به فساد می‌کشانند، این‌ها در اشتباهند زیرا امام زمان(عج) هم‌اکنون نیز به وظایف امامت خویش عمل می‌کند.


وی با اشاره به تاسیس جمهوری اسلامی در ایران گفت: این مسئله در طول تاریخ دیده نمی‌شود و فقها تنها در حد توان اقداماتی انجام می‌دادند اما امروز در پهنه‌ای از این کره خاکی ولی فقیه، نایب امام عصر(عج) بوده و کسی نمی‌تواند بگوید من امام زمان را قبول دارم اما حاکمیت جمهوری اسلامی و ولایت فقیه را قبول ندارم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر