سه‌شنبه، شهریور ۲۸، ۱۳۹۱

قاچاقچیان،خط انتقال سوخت در یک روستای بندرعباس ساخته بودند

بندرعباس- فرماندار بندرعباس گفت: قاچاقچیان، خط لوله انتقال سوخت قاچاق به طول حدود ۱۰ کیلومتر ازروستای گچین از توابع این شهرستان به سمت دریا احداث کرده بودند.



احمد مرادی،روز شنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این خط لوله را جمع آوری کردیم،افزود: قاچاقچیان از این خط لوله بطور دائم با استفاده از پمپ از یک نقطه در روستای گچین به کشتی ها درآب های خلیج فارس مجاور بندرعباس سوخت می رساندند.
وی ادامه داد: افراد سودجواز این مسیربه عنوان ممری برای درآمد غیر قانونی خود استفاده وسوخت ارزان خریداری می کردند وبا قیمت چند برابر به صاحبان کشتی ها در آب های خلیج فارس می فروختند.
فرماندار بندرعباس اظهار داشت: در قالب برنامه پاکسازی کامل منطقه گچین بندرعباس از وجود سوخت و ادوات قاچاق سوخت به همت ماموران دریابانی،این خط لوله جمع آوری شد.
مرادی بیان کرد:درهفته آینده یگان دریابانی برای کنترل ورود و خروج تمام شناورها درساحل نزدیک گچین مستقر می شود.
احمد نیکوفر٬ معاون اجتماعی مرزبانی ناجا از کشف ۳۲ هزار متر لوله زیرزمینی انتقال سوخت قاچاق در آب‌های هرمزگان خبر داد.

آقای نیکوفر روز سه‌شنبه (۲۸ شهریور) با اعلام این مطلب به سایت «نسیم‌آنلاین» گفته در روز‌های اخیر نیز «پنج فروند شناور دریایی توقیف و بیش از ۵۰ هزار لیتر سوخت از قاچاقچیان کشف و ضبط شد.»

۲۵ شهریور ماه امسال هم احمد مرادی٬ فرماندار بندرعباس از کشف خط لوله ۱۰ کیلومتری قاچاق سوخت در این شهر خبر داده بود.

آقای مرادی گفته بود: «قاچاقچیان، خط لوله انتقال سوخت قاچاق به طول حدود ۱۰ کیلومتر از روستای گچین از توابع این شهرستان به سمت دریا احداث کرده بودند.»

تاکنون در مورد هویت عاملان احداث این لوله‌های نفت و اینکه چه نهاد‌ها و ارگان‌هایی در ساخت آن‌ها و انتقال سوخت قاچاق به خارج از کشور دست داشته‌اند٬ هیچ اطلاعاتی منتشر نشده است.


پیش‌تر محمود احمدی‌نژاد به کنایه از این نهاد نظامی با عنوان «برادران قاچاقچی» یاد کرده بود.

سپاه پاسداران بیش از دو سال است که به دستور علی خامنه‌ای مسئولیت برقراری امنیت در آب‌های جنوب ایران را عهده‌دار شده است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر