دوشنبه، تیر ۲۶، ۱۳۹۱

صدور یک میلیون و ۳۰۰ هزار قبض جریمه در یک ماه!

 

فرمانده پلیسراه کشور از صدور یک میلیون و ۳۰۰ هزار قبض جریمه در تیرماه سال جاری برای رانندگان متخلف خبر داد و گفت: در عین حال در این مدت دوهزار و ۶۰۰ جلد گواهینامه رانندگی ضبط و ۳۵هزار وسیله نقلیه نیز توقیف و روانه پارکینگها شده است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ محمدرضا مهماندار، با اشاره به اینکه از هفته گذشته طرح ویژه برخورد با تخلف انحراف به چپ و راست، تجاوز به چپ، سبقت غیرمجاز و انجام حرکات مارپیچ و نمایشی و تردد در شانه خاکی در جادههای کشور به مرحله اجرا گذاشته شده است، افزود: اجرای این طرح در هفته جاری نیز همچنان در دستور کار ماموران پلیس راه کشور قرار دارد.

وی تصریح کرد: ماموران پلیسراه کشور در طول تابستان و در راستای طرح تشدید برخورد با ۷ تخلف عمده در راههای کشور شامل سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و تجاوز به چپ و راست، عدم استفاده از کمربند و کلاه ایمنی، حرکات مارپیچ، حرکت با دنده عقب در بزرگراهها و آزادراهها و استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی به طور جدی برخورد میکنند که طرح تشدید برخورد با سرعت غیرمجاز و صحبت با تلفن همراه در حین رانندگی نیز در این راستاست.

فرمانده پلیسراه کشور به آمار برخورد با خودروهای متخلف اشاره کرد و گفت: در تیرماه سال جاری ۳۲۰ هزار خودرو به دلیل سرعت غیرمجاز ۷۸ هزار دستگاه به دلیل سبقت غیرمجاز، ۴۶ هزار دستگاه نیز به دلیل انحراف به چپ توسط پلیس اعمال قانون شدند که تعدادی از این خودروها به دلیل انجام دو تخلف همزمان حادثهساز تا ۷۲ ساعت توقیف شدند.

وی با اشاره به برخورد با یک هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو به دلیل انجام حرکات نمایشی در جادههای کشور در این مدت به ایسنا گفت: در عین حال با ۶۶ هزار خودرو نیز به دلیل نقص فنی در جادههای کشور برخورد شد.

فرمانده پلیسراه کشور از برخورد با ۳۹ هزار راننده به دلیل استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی خبر داد و تصریح کرد: در تیرماه سال جاری ۲۸۰ هزار دستگاه خودرو به دلیل عدم استفاده راننده یا سرنشینان آنها از کمربند ایمنی اعمال قانون شده و با ۱۷هزار راکب موتورسیکلت که از کلاه ایمنی استفاده نکرده بودند نیز برخورد شد.

وی همچنین از تشدید برخورد با رانندگان پرخطر خبر داد و گفت: بر این اساس رانندگانی که بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت از سرعت مجاز برانند ضمن دریافت نمره منفی از آنها تست سلامت شامل الکل، مواد مخدر و روان گردان به عمل میآید.

به گفته فرمانده پلیسراه کشور تیمهای ویژه تست سلامت در جادههای کشور همزمان با آغاز طرح تابستانی مستقر شدهاند که فعالیت این تیمها از هفته گذشته شدت یافته است.

 

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر