جمعه، تیر ۳۰، ۱۳۹۱

مذاكره با آمریكا مقاومت ۳۳ ساله را خدشه دار می كند

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه كشور:

مذاكره با آمریكا مقاومت ۳۳ ساله را خدشه دار می كند

گرگان رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه كشور در گرگان گفت: مذاكره ایران با آمریكا موجب وارد شدن خدشه به مقاومت ۳۳ ساله می شود.

 

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین 'سیدرضا تقوی' روز پنجشنبه در همایش یك روزه طلایه داران تبلیغ (مبلغین رمضان) كه در سالن امام علی (ع) آستانه مبارك امامزاده عبدالله (ع) گرگان با حضور ائمه جمعه و جماعات استان برگزار شد، افزود: آمریكا احساس می كند برای برون رفت از مشكلات باید با ایران مذاكره كند و برهمین اساس در یكی از مذاكرات هسته ای، نماینده آمریكا چند بار برای مذاكره با دكتر جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، اعلام آمادگی كرد، اما نماینده ایران وی را نپذیرفت.
وی با اشاره به دور جدید تحریم های غرب علیه ایران، اظهار داشت: دشمن در این تحریم ها از تمامی وسایل و امكانات خود استفاده می كند تا بتوانند به هدف خود كه رویارویی مردم و نظام است، دست یابند.
به گفته وی، روحانیون باید مردم را نسبت به آینده امیدوار كنند تا با حمایت آنها، مسئولان بتوانند از این مرحله از تحریم ها روسفید بیرون آیند.
تقوی با اشاره به مداخله محور غربی
عربی در سوریه گفت: دولت های ارتجاعی منطقه كه سرمست از پول و خون هستند، مزدور اجیر كرده و آنها را به سوریه می فرستند تا با بریدن سر مردم و ایجاد ترس در آنها خط مقاومت را بشكنند.
وی افزود: هدف اصلی و نهایی غرب و متحدان عربی آنها این است تا با تسلط بر سوریه، بر حماس و حزب الله لبنان نیز مسلط شوند و از صدور انقلاب اسلامی ایران جلوگیری و در نهایت امنیت اسرائیل را در منطقه تامین كنند.
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه كشور فهم عمیق و ترویج دین را دو رسالت مهم روحانیون برشمرد و گفت: روحانیون به عنوان كارشناسان دینی باید ابتدا خود، دین را خوب بشناسند تا بتوانند آن را به مردم معرفی كنند.
تقوی تصریح كرد: اولین گام در راه شناخت دین، مقاومت در برابر خواهش های نفسانی است و كسی كه در برابر این سد مقاومت می كند می تواند شناخت بهتری از دین به دست آورد.
وی بر مطالعه و كسب آگاهی های بیشتر در زمینه های مختلف به خصوص علوم دینی توسط روحانیون تاكید كرد و اظهار داشت: اگر اطلاعات روحاینون در حوزه تخصصی آنها به روز باشد، مردم انها را به عنوان پیشوا و مرید خود می شناسند.
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه كشور تاكید كرد: روحانیون برای تبلیغ باید به روح دین توجه كنند وگرنه بدون توجه به این امر مهم خود و جامعه را به انحراف می كشانند.
نماینده ولی فقیه در گلستان نیز در این همایش گفت: وظیفه روحانیون این است كه امید را در مردم تقویت كنند.
به گزارش ایرنا، آیت الله 'سیدكاظم نورمفیدی' با بیان اینكه گرانی ها در جامعه قابل انكار نیست، اظهارداشت: روحانیون آگاه و علاقه مند به نظام باید با كمك به دولت مانع تحقق اهداف دشمن شوند.
وی اضافه كرد: مشكلات اقتصادی كه دشمنان برای ملت و نظام ایجاد می كنند سابقه تاریخی دارد و از زمان پیامبر و امامان (ع) مسلمانان همیشه در محدودیت قرار داشتند.
به گفته امام جمعه گرگان، تحریم ها اگرچه سختی های زیادی را برای كشور به همراه داشت، اما موجب پیشرفت هم شد لذا روحانیون موظف هستند هم اهداف دشمن و هم نتایج مثبت تحریم ها را برای مردم بازگو كنند.
آیت الله نورمفیدی ادامه داد: پروردگار در كتاب خود كه گنجینه جاوید برای بشریت است، برخی ویژگی ها را برای پیامبر (ص) تبیین كرد كه برخی از آنها شامل روحانیون در این عصر هم می شود.
7464/601/508

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر