دوشنبه، مرداد ۰۲، ۱۳۹۱

محکومیت عضوارشد ستاداحمدی نژادبه قاچاق /هلال احمر: شکایت میکنیم

ابوالحسن فقیه ، قائم مقام ستاد انتخاباتی احمدی نژاد ،رئیس سابق سازمان بهزیستی کشور و مسئول فعلی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران که از نزدیک ترین افراد به محمود احمدی نژاد و اسفندیار رحیم مشایی بوده و ارتباط تنگاتنگی را با این دو دارد در پرونده کاری خود علاوه بر مسائل مبهمی چون مدرک تحصیلی و کارت پایان خدمت، حکم محکومیت قضایی به دلیل قاچاق را یدک می کشد .

 

به گزارش صراط، فقیه که پس از رسیدن احمدی نژاد به ریاست جمهوری به دلیل تلاش های بی وقفه اش در ستاد انتخاباتی وی توانست کلید ساختمان نسبتاٌ بلند خیابان فیاض بخش را از آن خود کند، در مدت زمان مسئولیتش در این سازمان با چالشی جدی مواجه شد و با سوء استفاده از جایگاه و مقام خود به قاچاق کالاهای مختلف تحت نام کمک به افراد تحت پوشش بهزیستی پرداخت .

 

بنا بر این گزارش وی و همدستانش در پرونده معروف به بهزیست بنیاد که مربوط به قاچاق کالا توسط سازمان بهزیستی بود محکوم شده و حکم جلب آنان صادر شد اما در نهایت با کش و قوس های فراوان و مکاتبات متعدد با رئیس وقت دستگاه قضا و علیرغم تلاش های صورت گرفته برای رهایی از محکومیت! ، توسط قاضی صلواتی، به پرداخت  مبالغ ۶۶۳٫۸۴۸٫۸۳۲  تومان (معادل ششصد و شصت و سه میلیون و هشتصد و چهل و هشت هزارو هشتصدو سی و دو تومان) جزای نقدی معادل بهای مال از دست رفته و دو برابر بهای مال محکوم شده است.

 

ماجرای قاچاق کالا توسط شرکت بهزیست بنیاد که با اطلاع ابوالحسن فقیه صورت می گرفت در سال ۸۶ به صورت گسترده در رسانه ها بازتاب داشت .ورود کالاهایی از قبیل لباس و پارچه توسط این شرکت به سفارش صاحبان کالا به نحوی بود که سفارش دهنده در ازای ورود اجناس خود توسط شرکت بهزیست بنیاد که از پرداخت مالیات معاف بود، مبلغ ناچیزی را به حساب این شرکت واریز می کرد . پس از افشا شدن این سوء استفاده مالی و گذراندن مراحل قضایی در نهایت این پرونده با صدور حکم محکومیت شش متهم به کار خود پایان داد . جالب اینجاست که ابوالحسن فقیه رئیس وقت سازمان بهزیستی که بعدها به ریاست جمعیت هلال احمر ایران رسید در این پرونده به عنوان متهم ردیف اول شناخته می شد .

 

در زیر سند حکم محکومیت فقیه که توسط قاضی صلواتی رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب صادر شده است را مشاهده می نمائید . نکته قابل تامل جایی است که پس از ماجرای به وجود آمده نه تنها وی از مسئولیت های خود برکنار نشد بلکه چندی بعد با حمایت ویژه رئیس جمهور و عنایت اعضای شورای عالی هلال احمر، متهم ردیف اول پرونده قاچاق کالا، به عنوان رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد و هنوز هم به کار خود در این سازمان ادامه می دهد . صراط در آینده استاد متعدد دیگری را از این پرونده و برخی از مسائل پشت پرده آن برای آگاهی مخاطبان منتشر خواهد کرد .

 

هلال احمر: 'فقیه' از 'صراط' شکایت میکند


ابوالحسن فقیه، رییس جمعیت هلال احمر فردا از سایت خبری صراط نیوز به دادگاه شکایت میکند.


پویا حاجیان مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر با اعلام این خبر، دلیل شکایت فقیه از صراط نیوز را "انتشار اخبار دروغ و تهمت و افترا" عنوان کرد.
وی گفت: "این سایت تاکنون چندین بار و به بهانه های مختلف، اخبار کذبی درباره جمعیت هلال احمر و شخص آقای فقیه منتشر کرده است. از آنجا که متاسفانه گردانندگان سایت مذکور بر تداوم این روند اصرار دارند، چارهای جز مراجعه به دادگاه و شکایت از این سایت وجود ندارد."


صراط، امروز با انتشار خبری مدعی شد فقیه در پروندهای تعزیراتی از سوی دادگاه محکوم شده است.

پویا حاجیان انتشار این مطلب را از مصادیق بارز نشر اکاذیب عنوان کرد و گفت: بر اساس نص صریح قانون، انتشار احکام قضایی تا زمانی که رای قطعی صادر نشده باشد، جرم محسوب میشود. در پرونده مورد اشاره صراط نیز حکم مذکور قطعی نبوده و دیوان عالی کشور به تاریخ ۲۹/۰۱/۹۱  آن را غیرقطعی، قابل تجدیدنظر و به نوعی باطل اعلام کرده است."


به گفته حاجیان، منابعی که مطلب صراط نیوز را نوشتهاند، یقینا از حکم دیوان عالی کشور نیز مطلع بودهاند، فلذا اقدام این سایت کاملا سیاسی و صرفا با هدف تخریب آقای فقیه و جمعیت هلال احمر بوده است.


مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر، ضمن انتقاد از رواج بیاخلاقی در فضای رسانهای بویژه رسانههای سایبری گفت: "اینکه رسانههای مدعی اصولگرایی و پیرو ولایت، به سیره و سخنان مقام معظم رهبری بیتوجهی کرده و برخلاف تاکیدات مکرر ایشان، آبروی شخصیتهای حقیقی و حقوقی را با مطالب کذب خدشهدار میکنند، موجب تاسف است."

حاجیان از قوه قضائیه خواست در پیگیری شکایت فقیه از سایت صراط، جدیت لازم را داشته باشد تا شائبه مصونیت رسانههای منتسب به برخی جریانات خاص سیاسی، در اذهان عمومی متبادر نشود.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر