چهارشنبه، تیر ۱۴، ۱۳۹۱

وزارت راه و شهرسازي و شهرداري تهران در احداث مساجد حمايت هاي لازم را انجام دهند

دكتر ولايتي در کارگروه مدیریت کلان دستگاه های فرهنگی:

جلسه کارگروه مدیریت کلان دستگاه های فرهنگی شوراي عالي انقلاب فرهنگي، روز سه شنبه ۱۳/۴/۱۳۹۱  به ریاست دکتر علی اکبر ولایتی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

دکتر علی اکبر ولایتی در ابتدای این جلسه، طی سخنانی ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت مهدی(عج) گفت: شهرداری و شورای شهر تهران که بحمدلله امروز تحت مدیریت افرادی مومن و انقلابی قرار دارند، باید به حکم آیه شریفه « الذین ان مکناهم فی الارض اقاموا الصلوه» موضو ع ساخت مسجد و ترویج اقامه نماز را در صدر فعالیت های خود قرار دهند.

وی افزود: حداقل توقع متدینین در تهران این است که در اوقات شرعی، صدای اذان به عنوان شعار اسلام در این شهر طنین انداز شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازي و شهرداري تهران بايد با هماهنگي يكديگر نسبت به مكان يابي مناسب براي احداث مساجد مورد نياز شهر تهران اقدام نموده و در احداث مساجد با مشاركت مردم نيز حمايت هاي لازم را انجام دهند.

 

رئيس سازمان تبليغات اسلامي:

موضوع هویت شیعی در معماري مساجد و ترویج مکتب معارف اهل بیت(ع) مورد توجه است

در ادامه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین خاموشی، رئيس سازمان تبليغات اسلامي نیز گفت: با وجود مشکلات موجود، خیز خوبی در شهرداری تهران برای تامین فضاهای فرهنگی و مذهبی به خصوص مساجد برداشته شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در سند تنظیم شده درباره چشم انداز مساجد شهر تهران در شوراي امور ديني شهرداری تهران، که به  تائید ۱۵ نفر از علمای معتبر شهر تهران رسیده است موضوع آمایش مساجد از نظر پراکندگی جمعیتی، ترمیم مساجد موجود و ارتباط حوزه های علمیه با این مساجد تبیین شده است.

 وی ادامه داد: موضوع هویت شیعی در معماري مساجد و ترویج مکتب معارف اهل بیت(ع) هم از نکات مورد توجه ماست.

 

جانشين معاون فرهنگی و اجتماعي شهرداری تهران:

در طرح تفصیلی شهر تهران، فعالیت‌های فرهنگي و مذهبی به ويژه مساجد مورد توجه است

همچنین حجت الاسلام و المسلمين  امرودی جانشين معاون فرهنگی و اجتماعي شهرداری تهران نیز گفت: در طرح تفصیلی شهر تهران، موضوع فضاهای فعالیت های فرهنگي و مذهبی به ويژه مساجد مورد توجه قرار گرفته است به گونه ای که  فضاي مناسبي از کاربری های شهر، به ساخت اماکن فرهنگی و مذهبی اختصاص یافته است.

وی افزود: ۱۰۰ میلیارد تومان در سال جاری براي كمك به مساجد اختصاص یافته است.

معاون فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: مسجد باغ موزه دفاع مقدس که مقياس  مسجد جامع خرمشهر ساخته شده، مسجد برج میلاد و مسجد بوستان بزرگ ولایت از جمله طرح های اجراء شده و در دست اجراءاست.

وي همچنين از تصويب ساخت ۱۴ سراي محله در كنار مساجد در مناطق مختلف تهران در شوراي امور ديني شهرداري تهران خبر داد.

در این جلسه، یکی از مدیران شهرداری تهران نیزگزارشی از تدوین طرح جامع شهر تهران ارائه کرد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر