دوشنبه، تیر ۱۹، ۱۳۹۱

تصاویر/ قتل فجیع زن افغان به دست طالبان

در پی انتشار یک فیلم ویدئویی در رسانهها که در آن نشان میداد مردی افغان که گفته میشود از اعضای طالبان است یک زن را به جرم خیانت به همسرش با شلیک گلوله به قتل میرساند، فعالان حقوق بشر و حقوق زنان و چند تن از مقامات غربی در این باره به شدت ابراز نگرانی کردند.
به گزارش ایسنا، دوربین خبرگزاری رویترز در این فیلم سه دقیقهای نشان میدهد که در روستای پروان در نزدیکی کابل پایتخت افغانستان، یک مرد طالبانی در برابر چشمان بیش از 150 تماشاچی زنی را با مسلسل به قتل میرساند.


محمد موسی محمودی، رییس کمیسیون حقوق بشر افغانستان پس از محکوم کردن این حادثه گفت: در طول سه ماه گذشته در کشور، 58 مورد قتل زنان به ثبت رسیده است که اغلب آنها به اتهام مسائل اخلاقی روی دادهاند.
بر اساس اظهارات وی، این زنان در برخی موارد خود قربانی تجاوز بودهاند و یا حتی اتهام خیانت آنها ثابت نشده است اما فرصتی برای دفاع از خود نداشتهاند.


فائزه کوفی، عضو پارلمان افغانستان و مدافع حقوق زنان نیز در اینباره اظهار کرد: دولت ادعا میکند که پیشرفتهای فراوانی در زمینه حقوق زنان حاصل شده اما ما شاهد وقوع چنین حوادثی در منطقهای به فاصله یک ساعت از پایتخت کشور هستیم.
وی در ادامه از دولت خواست که اگر در مورد حقوق زنان جدی است، باید در این رابطه عکسالعمل مناسب و قاطعانه از خود نشان دهد.


به گزارش روزنامه گاردین، طالبان در کشور افغانستان با وجود حضور نیروهای آمریکایی در این کشور یکی از تهدیدات اصلی زنان افغان به شمار میآیند. آنها خود به طور مستقل دادگاه تشکیل میدهند و فرد متهمی را محاکمه میکنند؛ این در حالی است که بسیاری از مردم هنوز به دادگاههای آنها مراجعه میکنند تا مسائل خود را حل و فصل کنند.


همچنین اوایل هفته جاری یک زن 30 ساله به همراه دو کودکش در شرق افغانستان توسط همسر سابقش گردن زده شدند. این مرد که به عنوان پلیس فعالیت میکرد همسر سابقش را به خیانت متهم کرده بود.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر