جمعه، مرداد ۰۶، ۱۳۹۱

"ظهورامام زمان، نیازمند ۱۰۰میلیون پاسدار وبسیجی/ مسوولیتش بامن وفرمانده سپاه"

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه پاسداران یکی از ابزارهای زمینهساز ظهور امام زمان (عج) در عرصهی بیداری منطقهای و بینالمللی است و نیروی قدس سپاه نقش اول را در این زمینه ایفا میکند.

به گزارش ایسنا، حجتالاسلام والمسلمین سعیدی طی سخنانی در پیش از خطبههای نماز جمعه این هفتهی تهران با بیان این مطلب، افزود: منطقهی خاورمیانه مرکز پشتیبانی ظهور امام زمان (عج) است و کانون بیداری است و محور هدایت آن رهبری مقام معظم رهبری در ایران است.

وی خاطرنشان کرد: ظهور امام زمان (عج) بر دوش رهبری و ملت ایران است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به سه دورهی تاریخی که در آنها ارادهی خداوند در برابر ارادهی بندگان طغیانگرش قرار میگیرد، گفت: البته همیشه تقابل بین حق و باطل بوده است، اما در این سه دوره بیشتر این مساله را میبینیم. اول در عصر حاکمیت فرعون بود که یک رهبر الهی بساط ظلم و جور فرعونی را برچید و خداوند با آوردن موسی بن عمران عرصه را بر فرعون تنگ کرد و او را به ظهور رساند. دوم عصر بنیعباس است؛ چند بار از سوی پیامبر در خطبهی غدیر خم تا دیگر معصومان نوید ظهور منجی و تولد آخرین امام داده شده بود که او از نسل امام حسین (ع) و فرزند امام حسن عسگری (ع) است و در این عصر همهی توان حاکمان به جلوگیری از ظهور چنین پدیدهای منتهی شد.

سعیدی ادامه داد: در عصر ما خداوند اراده کرده است که جهان را به قدوم حضرت مهدی (عج) منور بفرماید و زمینهی ظهور آن حضرت را فراهم کند، اما قدرتهای استکباری درصددند تا جلوی اراده و ذات خداوند را بگیرند.

وی در ادامه یکی از اهداف آمریکا از اشغال عراق را مقابله با پدیدهی مهدویت دانست و افزود: یکی از روحانیون عالیقدر عراقی که به ایران آمده بود، در جلسهای حضوری این داستان را نقل کرد که «ما مشغول مبارزه بودیم، اما آمریکا با اشغال عراق ما را دستگیر کرد و به زندان برد. آنجا سوالهایی از ما دربارهی کتاب یومالخلاص که دربارهی آثار ظهور امام زمان (عج) است،مطرح کردند. آنها میپرسیدند که مهدی را میشناسی یا خیر؟ او با چه ابزار و امکاناتی میآید؟ ۳۱۳ نفر یاران مهدی کجایند؟ و ..»

 




نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه تصریح کرد: همانطور که ارادهی خداوند در عصر موسیبن عمران توسط سه زن (مادر موسی، خواهر او و آسیه همسر فرعون) محقق شد، در عصر ما هم همینطور است. این قاعده و قانون و ضابطهمندی نظام تدبیر الهی را بیان میکند. ایجاد زمینه برای ظهور امام زمان (عج) به وسایل و اسباب نیاز دارد که متفاوت و گسترده است.

سعیدی خاطرنشان کرد: روایات زیادی در دورهی ما از شرایط ظهور حکایت میکند. از جمله در زمان شیخ فضلالله نوری یا روایاتی که از حضرت علی (ع) دربارهی حکومت رضا شاه و یا از امام صادق (ع) دربارهی محمدرضا شاه بیان شده است، اما برخی روایات غیر از علائم ظهور، شرایط ظهور را بیان میکنند، از جمله روایتی از پیامبر (ص) در مدینه است که میگوید جمعیتی از مشرق زمین (ایران زمین) قیام میکنند و زمینهی ظهور مهدی(عج) را فراهم میکنند.

وی در بیان شرایط ظهور گفت: آمادگی فردی، سیستمی، منطقهای و بینالمللی از این جمله است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیان آمادگی منطقهای و بینالمللی اظهار کرد: خاورمیانه باید قبل از ظهور مهدی (عج) متحول شود. شرایط قبل از تحولات اخیر شرایطی نبود که زمینهساز ظهور باشد. همچنین جنبش والاستریت باید شکل گیرد و مردم آمریکا از حزب جمهوریخواه و دموکرات و مجامع بینالمللی مایوس شوند تا این شرایط در فضای بینالمللی فراهم شود.

 




سعیدی در بیان آمادگی فردی با اشاره به اینکه این آمادگی دو نوع است، آمادگی که زمینهساز ظهور است و آمادگی که زمینهساز ظهور نیست، توضیح داد: آن آمادگی مهم است که زمینهساز ظهور امام زمان (عج) باشد. همهی کسانی که در راه حکومت دین و ولایت فقیه تلاش کردهاند، آمادگی زمینهسازی ظهور امام زمان (عج) را داشتهاند. امام خمینی و پس از او امام خامنهای تداومبخش این زمینهسازی بودند. این آمادگی یعنی تقویت ولایت فقیه و حمایت و اطاعت از رهبری و ایستادگی در برابر استکبار.

وی با تاکید بر تحول در خاورمیانه به عنوان آمادگی منطقهای گفت: خاورمیانه باید متحول میشد؛ چرا که با حاکمیت حسنی مبارک و یا آمریکا در عراق زمینهسازی ظهور فراهم نمیشد. منطقهی خاورمیانه مرکز پشتیبانی ظهور امام زمان (عج) است. همچنین باید در فضای بینالمللی در اروپا و در میان ملت آمریکا، بیداری از جنس بیداری که در خاورمیانه صورت گرفت، انجام شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت سپاه پاسداران و نیروی بسیج، تصریح کرد: ظهور امام زمان (عج) نیاز به ۱۰۰ میلیون پاسدار و بسیجی آماده به خدمت دارد و این مسوولیت به عهدهی فرمانده سپاه و نمایندهی ولی فقیه در سپاه است.

سعیدی ادامه داد: ملت ایران باید بداند پرچم ظهور مهدی (عج) بر دوش آنهاست و باید در این راه استقامت داشته باشند.

وی ولایتمداری و ولایتپذیری را مورد تاکید قرار داد و گفت: برخی ولایت فقیه را قبول دارند، اما ولایتپذیر نیستند، در این راه تبدیل ولایتمداری به ولایتپذیری و همچنین تقویت آمادگیهای فردی مهم است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر