چهارشنبه، تیر ۲۱، ۱۳۹۱

مشابه ولی خدا کیست؟

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی:
نظام ولايی تجلی حاكميت الهی توسط جانشينان خداست

گروه سياسی: جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه با بيان اينكه تنها حاكميت مورد قبول حاكميت خداست، گفت: نظام ولايی يعنی تجلی يافتن، زمينی شدن و عينی شدن حاكميت خدا توسط جانشينان خدا.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از سپاه‌نيوز، حجت‌الاسلام والمسلمين عبدالله حاجی‌صادقی، جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه در دوره تربيت و تعالی پاسداران سپاه استان سمنان كه در مجتمع شهيد محلاتی قم برگزار شد، گفت: اگر انسان در خاك در جا زد از خاك بدتر است ولی اگر از خاك فاصله گرفته و به خدا نزديك‌تر شود، مقرب‏‌تر و ارزشمندتر می‌‌شود.

وی با بيان اينكه كاركرد دين اين است كه انسان را ارتقا دهد، افزود: قيمت هر انسانی از نظر خدا به اندازه دين، ايمان و عمل صالح اوست، لذا هيچ نعمتی به اندازه دين ارزشمند نيست.

جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه خاطرنشان كرد: دين برای موفقيت در كاركرد خود ابزارهايی نظير نماز، روزه و احكام الهی دارد، لكن مؤثرترين ابزار دين برای ارتقاء انسان به قرب الهی اين است كه حاكميت الهی برقرار شود، به عبارتی اگر حاكميت الهی برقرار شد، مابقی كارها خود به خود الهی می‌شود.

وی با اشاره به اينكه اعمال در پرتو حاكميت دينی، روح پيدا می‌كنند تصريح كرد: در اين صورت اعمال انسان می‏‌توانند در هدايت انسان مؤثر باشد.

حاجی‌صادقی به تعريف صراط مستقيم پرداخت و افزود: صراط مستقيم در حقيقت جاده‌ای است كه انسان را از خاك به خدا می‌رساند و راهبر در اين راه، مقام ولايت است.

وی با تبيين و تعريف حاكميت الهی گفت: در تفكر دينی غير از خدا هيچ كس حق رياست بر انسان را ندارد، چراكه انسان تنها لايق اين است كه خداوند حاكم و رئيس او باشد.

جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه بيان كرد: توحيد مهم‌ترين اصل دين است و بر همين اساس است كه تنها حاكميت مورد قبول، حاكميت خداست؛ در عين حال پيامبر و ائمه معصومين (ع) در حقيقت با اذن خداوند نائب و جانشين خدا در مقام حاكميت الهی بر انسان‏ها هستند.

وی تصريح كرد: نظام ولايی يعنی تجلی يافتن، زمينی شدن و عينی شدن حاكميت خدا توسط جانشينان خدا.

حاجی‌صادقی با طرح اين سؤال كه نظام ولايی چگونه شكل می‌گيرد؟ ادامه داد: نظام ولايی سه مرحله دارد، مرحله اول در زمان پيامبر اسلام(ص) است كه در اين زمان اين نظام، توسط شخص پيامبر تحقق پيدا كرده است.

وی نظام ولايی در مرحله دوم و پس از رحلت حضرت رسول(ص) را محقق شده توسط امامان معصوم (ع) عنوان كرد و مرحله سوم نظام ولايی در دوران غيبت حجت خداوند و امام زمان(عج) دانست.

جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه با بيان اينكه برخی می‏‌گويند نظام ولايی مختص زمان امام معصوم است افزود: بنابراين براساس اين طرح، در عصر غيبت نظام ولايی تعطيل می‌‏شود كه اين موضوع با راهبرد هدايت‌‏گری دين ناسازگار است.

وی به برداشت طيف دومی از متفكرين اشاره كرد كه می‌گويند: «در زمان غيبت حكومت دست مردم است و به عبارتی خود مردم حاكم را انتخاب می‌كنند» و گفت: اين موضوع نيز ضد توحيد است، چرا كه براساس نظام حاكميت الهی، تنها خدا شايسته حكومت بر مردم است.

حاجی‌صادقی به طرح نظريه سوم كه صحيح‌ترين نظر است پرداخت و افزود: اين گروه بيان می‌كنند كه در زمان غيبت نظام ولايی تعطيل نيست و در اختيار كسی است كه نائب امام باشد و از همه به امام معصوم مشابه‏تر باشد.

جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه تصريح كرد: ولايت فقيه يعنی تجلی يافتن حاكميت انحصاری خدا به وسيله مشابه ولی خدا، و به همين دليل فرمانبرداری از ولايت فقيه، فرمانبرداری از خداست و تخلف از ولايت فقيه، تخلف از خداست.

وی با بيان اينكه امروز دشمن متوجه نقطه قوت انقلاب اسلامی كه همان پيوند امت و ولايت است، شده است، افزود: به همين جهت دشمن سعی می‏كند با انواع ترفندها نظير فتنه ۸۸، كشمكش بين مجلس و دولت، فراهم‌سازی مشكلات و مسايلی ديگر، اين نقطه قوت را تضعيف كند.

حاجی‌صادقی بزرگ‌ترين بصيرت و بزرگ‌ترين سنگرنشينی در دوران كنونی را تحكيم و تقويت ولايت‌محوری عنوان كرد و گفت: بزرگ‌ترين پاسداری آن است كه نسبت به تقويت و تحكيم ولايت‌محوری و به عبارت ديگر تحكيم رابطه امت و امام در جامعه، تلاش شود، چرا كه پشتيبانی و فرمان‌برداری مردم از ولی فقيه، خنثی‌كننده همه طرح‏‌های شياطين است.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر