دوشنبه، مرداد ۰۹، ۱۳۹۱

جعفر شجونی

مجمع روحانیون از مقبره امام (ره) هم نان می‌خورد! / خانم اشراقی! تو که هستی که حجاب را قبول نداشته باشی؟

جعفر شجونی حرف جالبی درباره رانت خواری برخی از رابطه های فامیلی با سران نظام می زند و می گوید که فامیل بازی پدر نظام را در آورده است.

 

گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو؛ حجت الاسلام شیخ جعفر شجونی نیاز چندانی به معرفی ندارد. پیرمردی خوش خلق و و مبارز قدیمی در راه انقلاب.

 

این عضو جامعه روحانیت مبارز و حزب موتلفه همیشه درباره مسائل روز حرف برای گفتن دارد و شاید به دلیل صراحت لهجه اش، گاهی اوقات حرف هایی می زند که به مذاق برخی خوش نمی آید.

 

در این مصاحبه با شیخ جعفر شجونی به بررسی مسائل روز کشور پرداختیم و شیخ جعفر نیز مثل همیشه تندی کلامش را حفظ کرد. باز گشت اصلاح طلبان به عرصه سیاسی و انتخابات ریاست جمهوری و چند موضوع حاشیه ای دیگر محور گفت و گوی ما با وی بود.

 

در ادامه مشروح گفت و گوی «خبرگزاری دانشجو» با شیخ جعفر شجونی را می خوانید:

 

فامیل بازی پدر نظام را درآورده است

 

خبرگزاری دانشجو-  در روزهای اخیر حرف هایی مبنی بر بازگشت اصلاح به عرصه سیاسی کشور و همچنین معرفی کاندیدای به گوش می رسد. البته نقش برخی از افراد نزدیک به این جریان که از درون نظام برای بازگشت آنها تلاش می کنند هم مورد توجه است. البته برخی از این افراد روابط فامیلی هم دارند

 

شجونی: حضرت علي (ع) در نهج البلاغه چهار چيز را آفت نظام دانسته اند؛ ظلم به مردم، دزدي از بين المال مسلمين، فاميل‌بازي و رشوه آفت نظام است.


برای مثال من وقتي به يك مقامي مي‌رسم اگر پسر و دخترم را هم با خودم بياورم هر چند که نالايق و دزد باشد، در روز قيامت گرفتار خواهم بود؛ البته هستند کسانی که اين كارها را كردند.
 

بسیاری از مسئولان ما به آرمان شهدا و امام اعتنا نمي‌كنند و تنها روزگار را به رفاه، آسايش، فاميل بازي و رشوه خواري می گذرانند كه اين ماجراها از دادگاه‌هاي فساد مالي مشخص است، این فامیل بازی ها پدر نظام را درآورده است.

 

رهبر ما شب و روز غصه مي خورد و دعا می کند؛ شاه و پدرش ۵۷ سال در این مملکت حكومت كردند، اما يك بار كسي را نصيحت نكردند، يك بار بسم الله الرحمن الرحيم نگفتند.

 

مرحوم راشد، وكيل اول تهران در مجلس بود، وقتی وارد مجلس شد، در یک نطق قبل از دستور گفت: بسم الله الرحمن الرحيم؛ دو نفر از نمايندگان، یعنی آقایان شوشتري زاده و ميراشرافي به او پرخاش كردند و گفتند مگر اينجا مسجد است كه مي‌گويي بسم الله الرحمن الرحيم؛ آن زمان هنوز مصدق سر كار بود و يك سال بعد از این ماجرا سقوط كرد.

 

شيخ هم در جواب دو وكيل ديگر مجلس گفت: بله مي‌دانم اينجا مسجد نيست و اينجا مجلس شوراي ملي است و بعد از آن ماجرا هم استعفا كرد.

 

در شرایطی که نه شاه و نه نمایندگان بسم الله الرحمن الرحیم نمی گفتند حداقل یک روحانی بايد بسم‌الله الرحمن الرحیم می گفت.

 

بعضي‌ها نمي‌فهمند و تحقيق هم نمي‌كنند؛ شاه يك كلمه هم از خود حرف نمي‌زد، آمریکایی ها يك كاغذ نوشته به دستش مي‌دادند و مي‌گفتند مصلحت نظام اين است؛ فرقی هم نمی کرد از ناصرالدين شاه گرفته تا محمدرضا همه همين طور بودند، ولي حالا مقام معظم رهبري شب و روز در حال فریاد زدن و نصیحت کردن است تا جایی که همه مي‌بينيم در اين سال‌ها چه عقيده‌اي به ايشان پيدا كرده اند.

 

آمریکایی ها هم اعتراف می کنند که مردم به رهبری معتقد و معتمد هستند


مقاله‌اي مي‌خواندم كه نوشته بود يكي از بزرگان آمريكا گفته، آمريكا رقيبي در ايران دارد كه مردم به او هم اعتماد دارند و هم اعتقاد؛ او مقام معظم رهبري است.

 

آقا دلش براي نظام مي‌سوزد و مي‌داند که مسئول خون شهيدان هستيم.

 

 مجمع روحانیون مبارز از مقبره امام هم نان می خورد

 


 

خبرگزاري دانشجو - فتنه گران ۱۸ تیر ۷۸ تبدیل به فتنه گران ۸۸ شدند، حال چرا نظام اینها را ۲۰ سال در دل خود نگه می دارد؟ دلیل عدم برخورد با آنها چیست؟

 

شجوني: ۱۸ تير ۷۸ همین مجمع روحانيون مبارز جماران كه از زنده و مقبره امام مي‌خورند و مي‌برند در آن فتنه حاضر بودند، ۱۰ سال بعد هم در انتخابات ۸۸ فتنه‌ ديگري را درست كردند.

 

اما چه كسي مي تواند پاسخ ما را بدهد، رئيس جمهور مي‌تواند پاسخ ما را بدهد! دور و اطرافيانش مي‌توانند پاسخ ما را بدهند! یا دستگاه امنيتي مي‌تواند پاسخ بدهد!


يك انتخابات مانند انتخابات مجلس که چند ماه پیش برگزار شد، به سلامت مي‌گذرد، آن وقت يكي مانند آقاي مطهري مي‌گويد سپاه در اين انتخابات دخالت بيجا كرده است؛ يكي نيست بگويد که مدرك و دليل تو كجاست که این حرف را می زنی.
 

به جاي اينكه ما بگوييم چرا اين افراد را تعقيب و دستگیر نمي‌كنيد، چرا كساني كه كشميري و كلاهي را معرفي كردند و آن ضايعه را براي كشور ايجاد كردند، دستگير نمي‌كنيد، اینها حرف از تقلب می زنند؛ اینها از امام و نظام مي‌خورند، باز هم طلبكار هستند.

 

یادمان نرفته مقام معظم رهبري فرمودند که اجازه فعاليت سه سانتريفيوژ را به ما ندادند، اما امروز با مقاومت ما ۱۱ هزار سانتريفيوژ داريم، آن وقت یکی مانند عبدالله نوري مي‌گويد، اين مسئله را به رفراندوم بگذاريم؛ يكي نيست بگويد چه رفراندومي،‌ رفراندوم براي چه!

 

روی برخی مانند سنگ پای تگزاس است


روزنامه «سلام» آقاي خوئيني‌ها لجن‌ترين روزنامه‌ها بود كه روزنامه‌هاي زنجيره‌اي از اين روزنامه‌ الهام مي‌گرفتند.

 

اینها همان هایی هستند که وقتی در دادگاه ویژه روحانیت محكوم شدند، می خواستند از حاكميت بيرون بروند، اما حالا مي‌گويند مي‌خواهيم در انتخابات آينده شركت كنيم، بايد گفت چه كسي منتظر شماست که وارد انتخابات شوید!

 

روی آنها رو نيست سنگ پاي تكزاس است، سنگ پاي قزوين است؛ شما مي‌خواستيد از حاكميت بيرون برويد حالا با چنگ و دندان چسبيده‌ايد كه در انتخابات حضور داشته باشيد!

 

شوراي نگهبان صلاحيت شما را رد مي‌كند، هيچ يك از آحاد مردم هم منتظر شما نيستند كه بياييد برای آنها مرغ را ارزان كنيد و يا هر مشكل دیگری را از مردم حل نماييد.
 

موقعي كه بايد به مردم خدمت مي‌كرديد، گفتيد كه از حاكميت بيرون مي‌رويد، از مجلس هم رفتيد، حالا چه كسي منتظر است كه باز هم شما بياييد، ديو چو بيرون رود فرشته درآيد!

 

خانم اشراقی، تو که هستی که حجاب را قبول نداشته باشی!

 

دختر اشراقي مي‌گويد: بايد امام را انتقاد كرد، خواهر زن خاتمي مي‌گويد من حجاب را قبول ندارم، تو كه هستي كه حجاب را قبول داشته باشي يا نداشته باشي!

 

گفتند وقتي دو تاجر با هم صحبت مي‌كنند يك توتون فروش نبايد دخالت كند و بگويد انا رجل! پيامك‌ می دهند كه خواهر زن خاتمي گفته حجاب شرعي نيست من آن را قبول ندارم.

 

كسي منتظر نيست كه تو فتوا بدهي! کار به جایی رسیده که هر كسی خيال مي كند سياستمدار است.

 

ضرب المثل است که يك نفر مي‌گفت قاشق سازي آسان است، يك مشت مي‌زني گود مي‌شود و دم آن را مي‌كشي دراز مي‌شود و مي‌شود قاشق؛ این خانم هم خيال مي‌كند مي‌تواند مصاحبه كند، سياستمدار شود و فتوا بدهد.
 

بايد جلوي اينها گرفته مي‌شد، ولي بي‌بصيرتي بعضي از خواص باعث شده كه اين‌ها پررويي كنند.

 

هیچ کس منتظر اصلاح طلبان نیست

 


 

خبرگزاري دانشجو - فكر مي‌كنيد مهره‌اي كه اصلاح طلبان براي انتخابات معرفي مي كنند چه كسي خواهد بود؟

 

شجوني: كسي را ندارند، اینها خودشان با هم اختلاف دارند، ملت ايران تا كسي را نشناسند، به او راي نمي‌دهد.

 

حالا آنها هر اسمي را كه مي‌خواهند ببرند، مي‌خواهد معين باشد يا عارف.

 

شوراي نگهبان يك فيلتر الهي است كه به دستور امام ايجاد شده و يادگار امام است؛ منتها اصلاح‌طلبان مي‌گويند حسن خميني يادگار امام است، اما نمي‌گويند شوراي نگهبان هم يادگار امام است و مدام به آن حمله مي‌كنند.

 

محتشمي پور در منبر گفته بود كه اين ۱۲ نفر  عضو شوراي نگهبان هيچ كدام صلاحيت ندارند، پس تو كه مي‌گفتي آمريكا به عراق حمله کرده و ما باید برويم به صدام كمك كنيم چون صدام مانند خالد بن وليد است و به درد ایران می خورد، صلاحیت داری!


تو كه قصد داشتي ايران را به جنگ با آمريكا بكشاني صلاحيت داري، آمريكا براي همين به عراق آمده بود كه ايران را بكوبد.

 

حتي در حرف هايش گفت خاك مرده بر سرشان ريخته شده است که نمی جنبند تا عليه آمريكا به صدام كمك كنند؛ مگر اين مملكت صاحب ندارد و رهبري ندارد كه خاك مرده بر سر آن ريخته شده باشد.

 

همین آقا در ماجراي فتنه ۸۸ مسئله صيانت آرا را به ميان كشيد و همه ديديم که چه اتفاقاتي افتاد.
 
من هم مي‌خواهم پادشاه آمريكا شوم حالا چه كسي من را پاشاده مي‌كند، اصلاح‌طلبان هم حرف مي‌زنند كه مي‌خواهند وارد انتخابات شوند چه کسی آنها را قبول می کند!
 
فيلتري به نام شوراي نگهبان و رهبر و ملتی به اين خوبي داريم؛ هيچ كس منتظر اصلاح طلبان نيست آنها سرمايه خود را سوزاندند از مجمع روحانيون مبارز تا حزب مشاركت به سمت مزبله تاريخ رفتند و از آرمان هاي امام هم جدا شدند و به حزب شيطان پيوستند.
 
آقاي شيخ محمد حسن رحيميان كه جز مجمع روحانيون بود از آنها جدا شد و گفت اينها وارد حزب شيطان شدند!

 

بنابراين كسي منتظر آنها نيست، مردم زماني برای بعضي‌ها سر و دست مي‌شكستند اما چون بعضي حرف‌ها را زدند الان جرات نمي‌كنند به نماز جمعه بيايند چون مردم آنها را هووو و از نماز جمعه بيرون مي‌كنند اين اصلاح‌طلبان كه در برابر آنها عددي نيستند!

 

در انتخابات بعدی بدون شک فردی از اصولگرایان مطرح می شود

 

خبرگزاري دانشجو - گاهی اخباری از حضور برخي اصولگراها يا شبه اصولگرايان به گوش می رسد که  برخي اصلاح‌طلبان از آنها حمايت مي‌كنند و مي گويند چون اصلاح‌طلبان گزينه‌اي براي انتخابات ندارند بهتر است كه به سمت اصولگراها برويم چطور مي‌شود كه يك اصولگرا براي اصلاح‌طلبان عزيز مي‌شود و از او حمايت مي‌كنند؟


شجوني:‌ يا آن اصولگرا اسم اصولگرايي را دزديده و از خود آنهاست، يا آنها مي‌خواهند بگويند بله ما هم هستيم.
 
مردی بود که هر وقت می خواست زنش را كتك بزند او را به پشت بام مي برد و كتك مي‌زد تا داد و فرياد كند و بگويد من مردم و مي‌تواند زنم را كتك بزنم!

 

قبل از انتخابات اين گونه حرف‌ها هميشه در روزنامه‌ها و سايت‌ها مطرح مي‌شد اما به فرموده امام اینها فقط يك اظهار وجودي مي‌كنند ولي وقت آن كه برسد هيچ سرمايه‌اي نداشته و خالي هستند.

 

«خبرگزاري دانشجو» - اينكه اصولگراها در انتخابات به يك كانديداي واحد مي‌رسند یا نه، بحثی است كه بسياري از اذهان را به خود مشغول كرده؛ به نظرتان اتفاقي مثل سال ۸۴ يا ۸۸  بين اصولگرايان رخ مي‌دهد كه بر سر يك چهره اصولگرا به اجماع برسند؟

 

شجوني: چون هنوز وقت آن نشده بنابراین در این موضوع پراكنده گويي وجود دارد؛ يك ميوه بايد به موقع برسد، نبايد كال چیده شود، حرف زدن در این باره در حز‌ب‌های مختلف آن هم قبل از موعد مانند ميوه كال چيدن است.

 

من معتقدم  وقت آن که برسد، جرقه‌هاي فكري به يك سو مي‌رود؛ اجازه بدهيد موقع انتخابات شود آن وقت است كه خواهيم ديد اكثر مردم به يك سمت حركت مي‌كنند يا مي‌گويند جليلي، يا حداد عادل يا ولايتي، به هر حال يك نفر از اصولگراهاي واقعي مطرح مي‌شود، الان هيچ كس نمي‌تواند حرفي بزند.

 

گمانه زنی موتلفه برای معرفی کاندیدای مستقل بی خود است

 

من نمي‌دانم منظور موتلفه از این حرف كه مي‌گويد ما كانديداي مستقل معرفي مي‌كنيم چيست! الان گمانه‌زني بي‌خود است.
 
كساني كه در مجلس ششم و فتنه ۸۸ امتحان خود را پس دادند، به خيابان‌ها ريختند، بیش از چهار میلیارد تومان ضربه به شهرداري تهران زدند و كاري كردند كه عبدالله عبدالله در افغانستان نكرد حرفی برای انتخابات آینده ندارند.

 

آنها طرفدارانشان را به خيابان‌ها آوردند، عكس امام(ره) و رهبري را آتش زدند، مرگ بر اصل ولايت فقيه را فریاد زدند و شعار «جمهوري ايراني» و «نه غزه، نه لبنان جانم فداي ايران» سردادند.

 

در ماه رمضان وقتي همه روزه بودند روزه خواری کردند و با كفش نمازجمعه خواندند؛ ملت هیچ کدام از این كارها را فراموش نمي‌كند، بنابراین ما هم نبايد از الان در اين باره حرف بزنيم؛ وقتي ميوه مي‌رسد خودش تمايل به افتادن پيدا مي‌كند!
 

فتنه گران در حال سابیدن کشک هستند

 



خبرگزاري دانشجو- فكر مي‌كنيد چقدر احتمال دارد كساني كه فتنه ۸۸ را رقم زدند دوباره شيطنت کرده و با ورودشان به انتخابات يا رد صلاحيت برخي گزينه‌هايشان كشور را به سمت و سوي فتنه حركت دهند؟

 

شجوني: بنده يك در هزارم هم احتمال نمي‌دهم چنین اتفاقی بیفتد؛ آنها كشك مي‌سايند باز هم كشك براي مغز استخوان مفيد است، اينها از كشك هم کمترند.
 
اينها را با دلارهای آمریکا تحريك مي‌كنند، دلارهای آمریکا این برنامه‌ها را راه مي‌اندازد، اما به هر حال آنها قافيه را باختند، يك سرمايه دار را تصور کنید كه سرمايه‌اش آتش گرفته، نمي‌تواند باز هم با چند تاجر بنشيند و بگويد من با شما شريك هستم.
 
اصولگراها مايه دارند و فعلاً باد به پرچمشان مي‌خورد اما آنها هيچ پرچمي ندارند چون كسي آنها را قبول ندارد.

 

آنها به نظام خيانت كردند همان كساني كه اطراف امام در جماران بودند مثل اصحاب پيغمبر(ص) در ركاب پيغمبر(ص) شمشير زدند ولي در ركاب علي شمشير نزدند، اينها در ركاب رهبري نيامدند و مردم خوب مي‌دانند كه اينها مردود هستند.

 

یک گدايي به يك حاج آقايي گفت كه حاج آقا ۵ قران به من کمک کن، حاج آقا گفت ندارم، گفت سه هزار بده گفت ندارم، گفت يك قران بده گفت ندارم، گفت يك سيگار بده گفت ندارم، يك سيگار از جيبش درآورد و گوشه لبش گذاشت و گفت حاج آقا كبريت بده، گفت ندارم، گفت پس من را كول كن و آن طرف خيابان پياده كن؛ حداقل یک کاری بکن چرا بايد من پول گدايي خودم را بخورم و بيايم به تو احترام كنم!

 

بنابراين بي‌مايه فطير است! اينها فرافكني و حرمت شكني مي‌كنند؛ خدا را شكر كه فعلاً در لندن هستند و مي‌گويند قرآن كتاب خدا نيست و امام زمان (عج) هم دروغ است، حريف جمهوري اسلامي نيستند آن وقت مي‌گويند امام زمان(عج) دروغ است.
 
وزير ارشاد آقاي خاتمي به عربستان مي‌رود و از ملك عبدالله پول مي‌گيرد همین آقاي مهاجراني دوره اول با ما در مجلس بود؛ كمي قبل از فرارش به يك مجلس فاتحه خواني آمد جا برای نشستن او نبود و كسي هم به او جا نمي‌داد وقتي از جلو من رد مي‌شد، گفتم آقاي مهاجراني بيا كنار من بنشين تا كمي تو را به راه راست هدايت كنم، گفت كه من هدايت يافته‌ام من هم گفتم راست می گویی جان خودت!
 
به هر حال ما اميدواريم نمايندگان در مجلس متحد باشند و باری را از دوش مردم بردارند، در انتخابات ریاست جمهوری هم یک وحدت رویه ای به چشم بخورد.
 

انتهای خبر / خبرگزاری دانشجو / کد خبر : 13910508028

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر