جمعه، تیر ۲۳، ۱۳۹۱

نظر مراجع عظام در مورد فوتبال در ماه مبارک رمضان

امام جمعه قم:

دولت به توصيه مراجع گوش داده و فوتبال را در ماه رمضان تعطيل كند

امام جمعه قم با اشاره به اینکه مراجع تقلید تعطیلی مسابقات فوتبال در ماه رمضان را توصیه كرده اند، گفت: خیر دولت در است که در ماه مبارک رمضان بازی های فوتبال را تعطیل نماید.

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از قم، آیت الله استادی در خطبه های نماز جمعه این هفته قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضر معصومه(س) برگزار شد، با تاکید بر این که مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیئت دولت آنان را به بهره مندی از نصایح مراجع تقلید توصیه کرد، گفت: در چند روز گذشته مراجع بر اساس مصالح و دلسوزی توصیه به تعطیلی فوتبال در ماه مبارک رمضان نمودند که وزارت ورزش باید این نصیحت را بپذیرد.

 

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به اینکه در این شرایط کسی نباید دنبال سودجویی باشد و دولت نیز تمام تلاش خود را برای حل مشکلات به کار گیرد، اذعان داشت: دشمنان می خواهند اعتماد مردم را نسبت به نظام سلب نمایند و خومان نیز نباید به مشکلات دامن زده و با تهمت در تحقق نقشه دشمن کمک کنیم.

 

وی افزود: تحریم های اقتصادی برای زیرفشار قرار دادن و تنگ شدن عرصه برای مردم می باشد، تا بدینوسیله برای نظام معظل فراهم کند، اما مردم با بینش و بصیرت خود با مشکلات می سازند.

 

امام جمعه قم با اشاره به بحث بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و لزوم عدم فریب مردم از توطئه های سلطه گران خاطرنشان کرد: دشمنان می خواهند قیام های مردم در کشورهای تونس، لیبی، یمن و مصر را منحرف نموده و ادامه سلطه پذیری خود را در این کشورها تحقق بخشند.

 

آیت الله استادی با اشاره به بیداری اسلامی و ضرورت حفظ آن در شرایط حساس کنونی جهان تصریح کرد: دشمن درصدد توطئه چینی برای همه ممالک اسلامی است، چون از اسلام سیلی خورده می خواهد این شرایط بوجود آمده را برهم زند.

 

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه حکام کشور عربستان باید از سرنوشت همتایان خود در کشورهای دیگر عبرت بگیرند، تصریح کرد: دولت بحرین و عربستان از سرکوب مردم به نتیجه ای نخواهند رسید و باید به خواسته های قانونی آنان پاسخ مثبت دهند.

 

امام جمعه قم با بیان اینکه بسیاری از ورزشکاران متدین ما از بازی در ماه رمضان خودداری کنند، اظهار داشت: خیر دولت در این است که به پیام آیات اعظام مکارم شیرازی و صافی گلپایگانی گوش فرا داده و نسبت به تعطیلی این بازی ها در ماه رمضان اقدام نماید.

 

وی افزود: رسول اکرم(ص) رمضان را ماه رحمت، مغفرت و برکت نامید که بندگان خدا را در این ماه مبارک به میهمانی دعوت می شوند.

 

آیت الله استادی با بيان نکاتی در مورد ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: از با ارزش ترین کارها در این ماه اخلاق خوب و نیکو، پرهیز از گناه و دوری از محرمات و مکروهات به شمار می رود.

 

دیبر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به این که روزه داران مومن در ماه مبارک رمضان باید به فکر نیازمندان باشند، اظهار داشت: قرآن خواندن و تدبر در آن را در کنار روزه داری در این ماه توجه داشته و از این فیض بزرگ الهی بهره بیشتر ببرید.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر