یکشنبه، مرداد ۲۹، ۱۳۹۱

راه اندازی 10 هزار خانه قرآن در کشور

http://snn.ir/pic/13910527080_2012230188e.jpg
قائم مقام وزیر ارشاد 

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم رونمایی نمونه ای از درهاي حرم مطهر امام موسی کاظم(ع)، از راه اندازی 10 هزار خانه قرآن در کشور خبر داد.
 
به گزراش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از مشهد، حجت الاسلام حمید محمدی شب گذشته با حضور در نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد ضمن بازدید از غرفه های این نمایشگاه و پس از رونمایی درهای حرم امام موسی کاظم(ع) طی سخنانی با تاکید بر اینکه انسان با خدمت به ساحت ائمه اطهار می تواند از روحی پاک برخوردار شود، خاطرنشان کرد: مردم ولایتمدار مشهد پیشگامان عرصه مرمت و بازسازی عتبات عالیات به شمار می آیند و فعالیت آنها در این زمینه قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: مردم ما وقتی ببینند تلاش و کوشش آنها امکان زیارت نزدیک تر، موثرتر و با اخلاص تر را فراهم می کند خودشان را در این عرصه زیارت شریک می کنند.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه خدمت کنندگان به ساحت ائمه دارای روحی پاک خواهند بود، بیان کرد: ائمه معصومین مظهر تطهیر شدگانند و کسانی که توفیق خدمت به ساحت این بزرگواران را دارند نیز از روحی پاک و مطهر بهره مند خواهند شد.

محمدی همچنین در پایان از چند طرح ملی قرآنی از جمله طرح ملی تلاوت برای شناسایی خوش خوانان نوجوان و تبدیل آنها به قاریان ملی و بین المللی و راه اندازی 10 هزار خانه قرآن در کشور خبر داد و تاکید کرد: این طرح ها در حال حاضر به مرحله اجرا رسیده اند و چند هفته قبل کار عملیاتی برای این طرح ها آغاز شده است.

لازم به ذکر است، درهای حرم امام موسی کاظم(ع) منقش به اسامی اعظم خدا می باشد و در نمایشگاه قرآن فقط نمونه ای از آنها رونمایی شده است، همچنین همزمان با این رونمایی از خدام داوطلب که حدود دو ماه در عتبات مشغول به خدمت بودند و به تازگی به کشور بازگشته اند نیز تجلیل به عمل آمد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر