چهارشنبه، مرداد ۱۸، ۱۳۹۱

پیشنهاد یک مجازات متفاوت برای محکومان اختلاس به جای اعدام

محمد علی محمدیان، یکی از بینندگان بازتاب در پیامی نوشت:

آیا بهتر نیست که به جای اعدام مجرمین اختلاس آنها را طبق موازین شرع مجازات کنیم و دست و پای مخالف آنها را قطع نماییم ؟!

مرگ مقوله ای است که بشر با آن که از آن سرای میترسد ولی بعلت امید و کنجکاوی همیشه گوشه چشمی به بعد از مرگ دارد و همیشه مایل بوده است که آن طرف مردن را هم تجربه کنداینکه انسان گناه میکند بخاطر این است که به یقین نرسیده است که دنیای دیگری است و در نهایت حساب و کتابی در کار است . لذا شارع  دین  هم به این نکته واقف است و مجازات هایی را برای گناهکاران و خلافکاران در همین دنیا وضع کرده است .

 
اگر بخواهیم از تجربه دیگران استفاده کنیم ، مشاهده میکنیم که حکم اعدام  هیچ موقع باعث کاهش جرائم این چنینی نشده است .

پس چرا یک بار به شرع و احکام خودمان اطمینان نمیکنیم و دست و پای مجرمین اختلاس را قطع نمیکنیم .

در نظر بیاورید هنگامی را که یک مجرم با دست و پای قطع شده بر اثر جرم اختلاس مجبور باشد که ادامه حیات بدهد و این شخص در نظر دیگران کانون و تجسم قیامت میشود و ترس از مبتلا شدن به درد آن مجرم باعث وحشتی بین مجرمین و بزه کاران میشود .

تصور های زیادی میتوان نمود از جمله اینکه مجامع حقوق بشری سرو صدا کنند و الی ماشاالله از این جور اظهار نظر ها .

 
ولی !!! ولی و اما اگر اطمینان و نظر مردم بعنوان مخاطبین اصلی برایمان مد نظر است بهترین کار است تا بتوانیم قلب جریحه دار مردم را التیام ببخشیم .

 
یک حسنی که این مجازات شرعی بهمراه دارد این است که این مجرمین حی و حاظر هستند و به آنها فرصت جبران کارهایشان را دارند و به نظر من قسمت مهم و متعالی واعظ شرع مقدس میباشد .

امیدوارم که قوه قضاییه این بار عاقلانه و با دور اندیشی برخورد نماید و بداند که اگر چند ده هزار نفر را هم اعدام نماید ، باز مردم میگویند که اصل کاری ها را نگرفته اند و آنها هم که مرده اند دیگر دستشان از این دنیا کوتاه است و نمیتوانند بیان نمایند که خودمان هم اصل کاری هستیم و...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر