پنجشنبه، مرداد ۱۹، ۱۳۹۱

: عکس/نامه ای که در تشییع گلابدره‌ای دست به دست شد:درآمدم فقط ۹۰ هزار تومانه

محمود گلابدرهای در نامهای که سال ۸۶ به سعیدیکیا، وزیر وقت مسکن و شهرسازی مینویسد، ضمن تقاضای مسکن برای خود، درآمد ماهیانهاش را فقط ۹۰ هزار تومان اعلام میکند.

به گزارش خبرنگار مهر، نامهای به امضای سیدمحمود گلابدرهای خطاب به وزیر مسکن و شهرسازی در سال ۸۶ در مراسم تشییع جنازه او دست به دست شد که نشان میداد پیرمرد ادبیات داستانی کشور ما در چه فقر و زحمتی زیست میکرده است.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

با سلام خدمت مقام محترم وزیر مسکن و شهرسازی

جناب آقای سعیدیکیا

بنده سیدمحمود قادر گلابدرهای نویسنده ۷۰ ساله که ۳۳۰ کتاب، ۵ تا قبل و ۲۸ تا بعد از انقلاب و لحظههای انقلاب یکی سال ۵۸ و ۴ تا رمان سال ۶۰، یک سال در جبههها در کانون پرورش چاپ و دو ساعت از زندگیام در غبار دارآباد و صدها بار پخش و مقام معظم رهبری و رئیس صدا و سیما دیده و مرا خواست و از سال ۸۲ تا حالا ۵ بار خانه رهن کرده و ساکن شدهام و در خدمت انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی بوده و هستم و حالا صاحبخانه بعد از یکسال گفته قرارداد فسخ و باید جا عوض کنم.

۱۰ میلیون رهن از دو میلیون شروع شده و حالا صاحبخانه میگوید ۲۰ میلیون و من گیر کردهام که چه بکنم و پول ندارم و جا ندارم و تنها درآمدم همین ۹۰ هزار تومان کمک به پیشکسوتان است که ارشاد محبت میکند و من با ۹۰ هزار تومان میخورم و میخوابم و میزیم و مینویسم. کمک کنید اگر امکان دارد به خاطر خدا.

مقام معظم رهبری فرمودند؛ به شما بگویم جایی به من حقیر بدهند تا بنشینم و بنویسم. خدا عوضش را به شما بدهد.

سیدمحمود قادری گلابدرهای

 

به نظر می رسد بعد از این نامه درباره اسکان وی مساعدت شده است.

 




تصویر نامه گلابدرهای خطاب به سعیدی کیا، وزیر مسکن و شهرسازی وقت

گلابدرهای یکشنبه شب در تنهایی در منزلش جان سپرد و امروز در قطعه نامآوران بهشت زهرا آرام گرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر