چهارشنبه، مرداد ۱۱، ۱۳۹۱

وقتی ضرغامی نگران فقرای اسپانیاست چه انتظاری از صداوسیما در المپیک دارید؟!

ورزشکاران ایرانی المپیک ۲۰۱۲
در حالی که با تلاش و هزینه مدیران صداوسیما سرانجام شبکه ورزش افتتاح شده، بیش از ۳۵ میلیون جوان ایرانی و میلیون ها نفر از دیگر علاقه مندان ورزش با گذشت ۵ روز از ‏المپیک از عدم پوشش مناسب آن ناراحت و گلایه مند هستند، اما به نظر می رسد رئیس سازمان ‏صداوسیما نگران فقرای اسپانیا است.

به گزارش خبرنگار بازتاب، در حالی که مدیران صداوسیما مدعی هستند، با هزینه هنگفتی امتیاز پخش مسابقه های المپیک ‏‏۲۰۱۲ لندن را خریداری کرده اند، اما‏ اگر به گزارشها و خبرهای ارسالی خبرنگار ‏مقیم صداوسیما که با آغاز دولت احمدی نژاد به انگلیس اعزام شده و به خلاف دیگر گزارشگران ‏صداوسیما، دو دوره پشت سر هم در این کشور حضور دارد، گوش کنید، با کلکسیونی از خبرهای نامشخص و تحلیل های شخصی وی مواجه می شوید که با هدف ‏ایجاد تنفر و سیاه نمایی این دوره المپیک منتشر می شود.

این نکته همزمان در داخل کشور هم با ‏عدم پوشش رویدادهای المپیک از شبکه های سراسری و وعده دادن مردم به شبکه ورزش که هنوز محدود به ‏پخش در استان تهران است، رنگ و بوی جالبی به خود گرفته است. به گونه ای که اکنون تنها مسابقات ورزشکاران ایرانی از شبکه سراسری سوم سیما پخش می شود.

البته پیش تر معاونت سیاسی صداوسیما با قطع خبرهای ورزشی انگلیس و همچنین شبکه سه با ‏قطع پخش زنده مسابقه های فوتبال لیگ برتر انگلیس، به استقبال چنین رفتاری رفته بودند، اما حالا ‏پس از گذشت ۵ روز از المپیک و کم توجهی به آن در شبکه های صداوسیما و شبکه ‏ورزش، می توان به این نتیجه رسید که این رویداد مهم ورزش جهان با بایکوت بی سر و صدای متولیان ‏صداوسیما روبرو شده است.

این بی تفاوتی در حالی است که کمپانی وابسته به شیخ محمد، رئیس شیخ نشین دوبی با تبلیغات فراوان ‏برای کشاندن مخاطبان پارسی زبان ماهواره اروپا به یک ماهواره جدید منطقه خاورمیانه بیش از ۱۰ ‏سرویس HD و SD را با هدف المپیک راه اندازی کرده و در حال پوشش مسابقه های این دوره و جذب مخاطب می باشد.

در این شرایط، مخاطبان شهرستانی منتظر وعده پخش کامل رویدادهای المپیک از شبکه ورزش و پخش سراسری آن در کل کشور ‏هستند و این در حالی است که شبکه سه به این بهانه، از پخش مسابقه های ‏المپیک (به غیر از مسابقات ورزشکاران ایرانی) شانه خالی می کند.

البته اگر روشن می شد در این شرایط چرا کاروان عظیمی از متولیان ورزش شبکه سه، متشکل از مدیر ‏گروه ورزش، دبیر شورای هماهنگی ورزش، تهیه کننده فوتبال برتر، تهیه کننده گزارش ورزشی فوتبال و ‏تعدادی از افراد خاص گروه ورزش این شبکه راهی لندن شده اند، شاید این تناقض قابل حل بود.

در شرایطی که مسابقات چندانی پخش نمی شود و مخاطبان ورزشی در به در به دنبال کور سوی ‏امیدی از تصاویر المپیک بین شبکه ها رها شده اند، مشخص نیست با عدم پوشش و سیاست فعلی ‏صداوسیما، چرا تهیه کنندگان فوتبالی افراد خاص گروه ورزش شبکه سه فرصت را غنیمت شمرده و ‏راهی این سفر طولانی و جذاب شده اند؟!

همزمان با این نابسامانی ها، هفته گذشته عزت الله ضرغامی از یک خبرنگار آزاد که در اروپا برای صداوسیما گزارش های ‏خبری ارسال می کند، تقدیر کرده و به خاطر توجه اش به زندگی فقرای اسپانیا او را مورد تشویق و ‏تمجید قرار داده است.
البته توجه به تمام فقرای جهان پسندیده است، اما باید از آقای ضرغامی پرسید، چگونه بیش از ۳۵ میلیون جوان ایرانی ورزش ‏دوست نباید از خرید هنگفت امتیاز پخش تلویزیونی المپیک از سوی مدیران شما در تابستان و ‏زمان فراغت خودشان بهره ببرند، ولی شما به عنوان رئیس رسانه ملی نگران فقرای ‏اسپانیایی باشید؟ 

البته آقای ضرغامی و دیگر مدیران این سازمان فراموش نکرده اند که مسابقات المپیک برای اعضای ‏اتحادیه های تلویزیونی قاره ای هزینه های هنگفت نداشته و براساس رایت های متداول جهانی به ‏تلویزیون های عضو فروخته می شود.

از این جهت بهتر است دوستان متولی رسانه به جای منت گذاشتن سر مردم و نگرانی برای فقرای ‏اسپانیایی، قبل از کندن چاله منار نسازند تا این گونه گروهی بزرگ از علاقه مندان ورزش را سر کار ‏نگذارند!


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر