پنجشنبه، مرداد ۱۹، ۱۳۹۱

فقه فضایی

راه اندازی رشته تخصصی فقه فضا در حوزه علمیه خراسان
معاون آموزش و پژوهش حوزه علميه خراسان با بیان اینکه از سال تحصيلي جديد، رشته تخصصي فقه فضا در این حوزه  راه‌اندازي مي‌شود، گفت: اين رشته در سال تحصيلي ۹۱-۹۲ در مدرسه علميه عالي نواب مشهد راه‌اندازی می‌شود.
به گزارش گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»، حجت الاسلام مهدوي با اشاره به راه اندازی رشته تخصصی فقه فضا در حوزه علمیه خراسان، راه اندازي اين‌گونه رشته‌ها را با هدف بسط و گسترش موضوعات علمي تخصصي در حوزه علميه خراسان دانست و ابراز داشت: پيگيري مسئله تحول با محوريت فرمايشات مقام معظم رهبري، يكي از اولويت‌هاي كاري و اجرائي معاونت آموزش و پژوهش اين حوزه است كه از جمله مصاديق آن، تحول در ايجاد، بسط و گسترش رشته‌هاي تخصصي است.

وي با اشاره به اينكه در حال حاضر شش رشته تخصصي فقه و اصول، كلام اسلامي، ادبيات عرب، علوم و معارف قرآن و علوم و معارف حديث و فقه مقارن در حوزه علميه خراسان تدريس مي‌شود، گفت: با توجه به اعطاي مجوز راه اندازي دو رشته تخصصي علوم و معارف قرآن و كلام اسلامي به مدرسه علميه رضويه بيرجند و رشته فقه قضا به مدرسه علميه عالي نواب مشهد، شش رشته مذكور به ۹ رشته ارتقاء خواهد يافت.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علميه خراسان تصريح كرد: چند رشته تخصصي ديگر نيز در دست بررسي است كه پس از تصويب و تأیید نهايي، به اطلاع خواهد رسيد.

لازم به ذکر است، رشته تخصصی فقه فضا در حوزه علمیه خراسان از سال تحصيلي ۹۱-۹۲ در مدرسه علميه عالي نواب مشهد راه‌اندازی می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر