دوشنبه، مرداد ۲۳، ۱۳۹۱

سایت صدا و سیما هک شد

سایت صدا و سیما که طی روزهای گذشته نسبت به زلزله بی‌توجه و سپس کم‌توجه بود، توسط یک هکر که خود را «امیر» نامیده هک شد. «هک به علت پوشش نامناسب رسانه‌های ایران» جمله‌ای است که با حروف لاتین بر روی صفحه‌ای که به جای سایت صدا و سیما می‌آید درج کرده است. همچنین روی این صفحه، تصویری ترکیبی از کشته‌ها و بازماندگان زلزله آذربایجان که رویش نوشته شده «جهاد سایبری علیه صدا و سیما» به چشم می‌خورد.

 

شبکه خبر و شبکه‌های دیگر صدا و سیما، ساعات اول پس از زلزله را با دعای جوشن و برنامه‌های «نامربوط» گذراندند که نارضایی زیادی را در بر داشت.

پس از آن، روز گذشته هم برخلاف هر مناسبتی که صدا و سیما به بهانه آن پخش برنامه‌های طنز را متوقف می‌کند، شروع به پخش برنامه خنده‌بازار کرد.

دیروز صدا و سیما در پی دلجویی برآمده بود و علاوه بر پخش سخنان بازیگر این برنامه طنز از تبریز و گفتگو با علی دایی، که به منطقه زلزله زده رفته است تا حدی حضور زلزله را در این رسانه پر رنگ تر کرده بود.


اما درست پس از آن، وب‌سایت این سازمان قدرتمند، هک شد.

همچنین روی این صفحه،  تصویری ترکیبی از کشته‌ها و بازماندگان زلزله آذربایجان که رویش نوشته شده «جهاد سایبری علیه صدا و سیما» به چشم می‌خورد.


در پایین صفحه، این متن با رنگ قرمز و سفید و سبز بر روی زمینه صفحه که مشکی است آمده و در پی آن دکمه‌ای درج شده که با کلیک بر روی آن‌ ترانه‌ای مشهور به نام سلام آخر با صدای احسان خواجه امیری پخش می‌شود:

اینجا آذرآبادگان هست سر ایران، یک عمر جوک گفتی سکوت کردم، بیگانه حمله کرد بابک را داده ام، جنگ شد باکری ها داده ام، رضا زاده و دایی شادی به خانه هایتان آوردند، دیگر سکوت نخواهم کرد، این صدای شکستن سکوت من است.


هک شد تا مردمم بدانند هنوز هستند کسانی که پشتشان ایستادند. ایستاده ایم همچو کوه در برابر افکار ننگ صدا و سیما. اینجا آذرابادگان است خاک من، خون من، مردم من. حتی لحظه ای نخواهیم گذاشت حقمان را یک مشت سیاستمدار بالا بکشند.



وقتی مردمان من زیر خاک جان میدادند صدا و سیما عوض اطلاع رسانی و همدردی خنده بازار بخش می‌کرد
اما امروز من به خاطر مردمم به خاطر انسانیت به خاطر خدا مشت صداقت، مشت انسانیت، مشت فرهنگ را بر دهانتان کوبیدم
تا بندانید ۲۰ سال پیش دیگر مرد, مردم آگاه شده‌اند و کسی گوش به صدای برخواسته از هنجره سیاست نمیدهد
----------------------
آذرآبادگان من تو را بار دیگر بهتر از قبل بنا خواهم کرد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر